Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I3 med EUR i typebetegnelse

Startet av Anew, tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:44

« forrige - neste »

Anew

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en brukt i3 94Ah. For øyeblikket står det mellom to biler som er omtrent identiske, men når jeg sjekker VIN på mdecoder.com så har de litt ulike typebetegnelser, hhv. "i3 94Ah" og "I3 94 (EUR)".

Har dette noe som helst å si? Begge bilene er produsert såpass kort tid før førstegangsregistrering i Norge at jeg antar de begge er solgt nye i Norge. De har hhv. "S8LZ Country Control Nordic 09090" og "S8LZA Country Control For Scandanavia 09090."
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

quandt1960

Send meg de syv siste så skal jeg sjekke og

quandt1960

Kommer ikke inn på BMW Asap av en eller annen grunn. Men begge bilene er EU, produsert i Leipzig med en måneds mellomrom. Jeg ville ikke hengt meg opp i det for begge kommer opp som EU biler i en annen Vin decoder samt TIS (teknisk info system). Hos BMW og en del andre tyske bilprodusenter skilles årsmodell alltid i September måned, tror det var 15.September hos BMW. Kan bare være så enkelt at de la om benevning litt på fabrikken eller at det er snakk om en liten facelift eller teknisk oppgradering. Den som er produsert oktober 2016 er egentlig en 2017 mod.

Trond.m

BMW i3 har normalt definert årsmodellen i VIN nummeret gjennom et tall eller bokstav i det 10. sifferet. De har da en utstyrskode som heter Model year in VIN.

BMW i3 har vekslet litt mellom datoene 1.7 og 1.11 for modellår, avhengig av om det har vært tekniske endringer eller ikke.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA