Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knirking i førersetet, noe man kan gjøre noe med selv?

Startet av cstromme, tirsdag 21. januar 2020, klokken 09:26

« forrige - neste »

cstromme

Har en 3 år gammel Model X som plutselig har begynt å få litt knirking i førersetet. Er det noen andre som har opplevd dette, og som har klart å ordne dette selv?

Må vel få noen til å sette seg i setet, og legge meg ned bak selv for å se om jeg klarer å identifisere nøyaktig hva det er som knirker.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

moeget

Vel - min begynte å knirke når setet gikk tilbake til "easy entry"
Det var den ene motoren som hadde klikket.
Jeg lagde en film og bestillte service via app.
Viktig med film! Tesla Forus fant ikke feilen selv når de hadde bilen inne og mente at jeg måtte betale for feilsøking. Når de så / hørte filmen ble bilen tatt inn på nytt og de byttet motor.
Alt OK!

cstromme

Her er det ikke knirking når motoren går, men bare man skifter vekten fra venstre til høyre side i setet.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA