Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vekt - B-lappen eller C1?

Startet av n0rpan, lørdag 23. november 2019, klokken 21:36

« forrige - neste »

Jejl

Sitat fra: Topsy på lørdag 14. desember 2019, klokken 09:26
Hvis den havner i 3500+ kg klasse. Vil ikke det påvirker utgifter som bompenger, "årsavgift" etc også ganske dårlig? (Les: dyrere)
El. over 3,5t har fritak i (nesten?) alle bomstasjoner i Norge.

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Diravi

Sitat fra: lars667 på mandag 16. desember 2019, klokken 20:15
Hm....

https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-med-darlig-nytt-om-cybertruck/71937559

Det elbil24 tar opp er forsåvidt nevnt lenger opp i tråden -  Teslarati og Electrek hadde begge artikler på dette for en liten uke siden.  :)

Electrek spekulerer i om single- og dual motor-versjonen kan bli lettere, og klassifiseres lavere ihht. amerikanske regler. Men all den tid man uansett kan velge å registrere ned totalvekten kan vel frontkonstruksjonen vise seg å bli det største hinderet for å få den registrert for kjøring med førerkort klasse B. Mao. det gjenstår å se hva Tesla faktisk gjør med den fronten. Hvis dette primært er et problem med europeiske krav til fotgjengerbeskyttelse, og ikke i USA, tviler jeg litt på at de legger betydelig med ressurser i å finne en løsning for europeiske kunder som  ikke kan kjøre lastebil. Tross nyhetens interesse er ikke dette et masseprodukt for Europa (ja, jeg vil ha en, selv om jeg ikke trenger den!  ;D ).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

jkirkebo

Sitat fra: Diravi på tirsdag 17. desember 2019, klokken 09:52
Mao. det gjenstår å se hva Tesla faktisk gjør med den fronten. Hvis dette primært er et problem med europeiske krav til fotgjengerbeskyttelse, og ikke i USA, tviler jeg litt på at de legger betydelig med ressurser i å finne en løsning for europeiske kunder som  ikke kan kjøre lastebil. Tross nyhetens interesse er ikke dette et masseprodukt for Europa (ja, jeg vil ha en, selv om jeg ikke trenger den!  ;D ).

Det er neppe en veldig stor utfordring å lage en alternativ front i plast. Den kan fint folieres så den ser ut som stålet ellers på bilen om det er ønskelig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Daviho

Hvor får dere fartsperre på biler over 3,5t? Jeg er nå på min tredje bobil med 5t totalvekt, ingen av de har hatt fartsperre. Kun krav hvis den brukes i næring.

Atle3

Hvis Tesla fortsetter med komisk lave hengervekter tipper jeg denne ikke får mere enn 2,4 tonn hengervekt.....

Rævedilter

Tesla har tilnærmet samme hengervekt i Norge som USA på dei andre bilane, så ein treng ikkje være redd for det. Sjølv den med enkel motor er oppgitt til 3400 kg (7500 lbs).

Rosstopher

Europeiske tilhengere er snillere mot hengerfeste, bakaksel/hjuloppheng og bremser, så tilhengervekten bør være minst like høy i Europa.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA