Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Selge en 2018 LE gått 20000

Startet av Dudi, mandag 20. januar 2020, klokken 15:53

« forrige - neste »

Dudi

Hva er verdien av en helt strøken sort 2018 LE. Hurtigladet bare 2 ganger. Har kjørt 20000Km. Aldri hatt noe feil med bilen. Sommer og vinterdekk.

Jeg har 2 biler og får ikke solgt MB'en. I tillegg har behovet for 2 biler endret seg.

leafnor

199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

elhansen

Stemmer nok godt med snaue 200000,- i grunn bare legge inn data på finn og finne den billigste som er lik (201000,-). Vil du ha det solgt må man legge seg der, eller rett under. Det er jo gjerne en grunn til at den billigste ikke er solgt?

Det ligger mange på finn til rundt 220000, men etter at prisen fra Nissan falt med 48000 etter nyttår tror jeg det ikke er så mange som får solgt sin bil til det, når du kan få 2 år mer med garanti samt at evt barnesykdommer er luket vekk. 160 av 2018 modellene på finn har prisantydning som er over det en helt ny en levert fra Nissan koster. Dette er da bare av 2018 modeller.

Anbefaler deg å legge med mange gode bilder slik at du kan vise at bilen er fin.
Pass på bakgrunn, og riktig lys. Viktig å fange interessen når det er over 200 2018 modeller på finn.

jman76

#3
Rimeligste på finn.no nå er 219.000 fra forhandler. Ligger dog et par auksjonsbiler ute, hvor den mest kurante har bud på 201.000 nå.

Jeg hadde lagt den ut for 215.000 med så lav kilometerstand. Men man må kanskje si seg fornøyd med et salg på 200.000. 

Har selv en mars 2018 LE, tippet restverdien etter tre år på 180.000 ved kjøp, men nå bikker nok bruktprisen litt under det om et års tid.

Blir interessant å se om det blir litt mer fart i bruktmarkedet for 2018-Leafen når prisene kommer litt under 200.000. Veldig allsidig nummer 2-bil. Tror det er et ganske bra kjøp sammenliknet med VW-trillingene. Alle hopper nok heller ikke på rimelig kinabil med en gang.

amstray

Solgte min 2018 (mai) LE i starten av januar. Den hadde gått 37.000km. La den ut for 220.000. Solgte den innen et døgn for 200.000. Tre forskjellige budgivere tilbød samme summen. Kunne fått mer, men hadde dårlig tid (min Tesla mod. 3 kom den uka). Kan vanskelig se for meg at bruktprisen har sunket så mye på to uker at en bil som har gått halvparten så langt ikke skal kunne gå for høyere pris.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

elhansen

Sitat fra: andersms@gmail.com på tirsdag 21. januar 2020, klokken 21:56
Solgte min 2018 (mai) LE i starten av januar. Den hadde gått 37.000km. La den ut for 220.000. Solgte den innen et døgn for 200.000. Tre forskjellige budgivere tilbød samme summen. Kunne fått mer, men hadde dårlig tid (min Tesla mod. 3 kom den uka). Kan vanskelig se for meg at bruktprisen har sunket så mye på to uker at en bil som har gått halvparten så langt ikke skal kunne gå for høyere pris.

Ja 200000 er nok et prisnivå på 2018 modellene som jeg tror en skal være fornøyd med. Kanskje noe over for lav km. Men det er rimelig ødeleggende for bruktsalget at Nissan har dumpa prisene ned 48000,- flatt på alle modeller. Klart du skal ha vinterdekk i tillegg, men det finner man på finn til en ok pris. 

Dudi

#6
Sitat fra: leafnor på mandag 20. januar 2020, klokken 16:32
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

Joltus

Den gjør ikke noe med rekkevidden. Bare utsetter rapidgate til lading nummer 3.

EV-FTW

Sitat fra: Dudi på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:34
Sitat fra: leafnor på mandag 20. januar 2020, klokken 16:32
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

Rekkevidden påvirkes ikke av fix for rapidgate, men at det er mulig å hurtiglade den på langtur.
Personlig hadde jeg vært nøye med å sjekke at bilen hadde denne fixen før jeg kjøpte, for å slippe å gjøre det senere. Når det er sagt, tror jeg ikke at folk flest vet om dette engang. Er bare oss «nerder» her på forumet som er opptatt av dette.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Dudi

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Dudi på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:34
Sitat fra: leafnor på mandag 20. januar 2020, klokken 16:32
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

Rekkevidden påvirkes ikke av fix for rapidgate, men at det er mulig å hurtiglade den på langtur.
Personlig hadde jeg vært nøye med å sjekke at bilen hadde denne fixen før jeg kjøpte, for å slippe å gjøre det senere. Når det er sagt, tror jeg ikke at folk flest vet om dette engang. Er bare oss «nerder» her på forumet som er opptatt av dette.

Hvis jeg skulle kjøpt en Leaf ville jeg hatt en uten denne fiksen. Da var jeg helt sikker på at batteriet ikke hadde gjennomgått denne "utfordringen". Det hadde vært enda bedre om batteriet aldri hadde vært hurtigladet.

EV-FTW

Lite som tilsier at denne «utfordringen» eller hurtiglading er så enormt skadelig for batteriet.

Er flere eksempler her på forumet hvor biler er mye hurtigladet og ladet til 100 prosent hver natt, som har bedre SOH enn biler som sjeldent har blitt hurtigladet og hvor en har vært nøye med å ikke lade over 80 prosent.

Det er mer tilfeldigheter som avgjør om bilen har bra batteri eller ikke. Men, det er min erfaring.

Ta med obd2 dongle og Leafspy når en skal kjøpe bil, så får en fort lest av helsa på batteriet.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Dudi

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 18:52
Lite som tilsier at denne «utfordringen» eller hurtiglading er så enormt skadelig for batteriet.

Er flere eksempler her på forumet hvor biler er mye hurtigladet og ladet til 100 prosent hver natt, som har bedre SOH enn biler som sjeldent har blitt hurtigladet og hvor en har vært nøye med å ikke lade over 80 prosent.

Det er mer tilfeldigheter som avgjør om bilen har bra batteri eller ikke. Men, det er min erfaring.

Ta med obd2 dongle og Leafspy når en skal kjøpe bil, så får en fort lest av helsa på batteriet.

Jeg har Leafspy og dongle. Hva skal jeg da se etter?

EV-FTW

Les av med Leafspy. Se hva SOH er på og GIDs. Du kan også da se hvor mange ganger bilen er hurtigladet osv.

Men jeg hadde heller kjøpt en Leaf som var kjørt 50 000 kilometer, hadde en del hurtiglading og høy SOH, enn en Leaf som var kjørt 20 000, aldri hurtigladet med dårligere SOH.

Kilometerstanden ( så lenge den ikke er hinsides) hadde ikke bekymret meg.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Dudi på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:34
Sitat fra: leafnor på mandag 20. januar 2020, klokken 16:32
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

Rekkevidden påvirkes ikke av fix for rapidgate, men at det er mulig å hurtiglade den på langtur.
Personlig hadde jeg vært nøye med å sjekke at bilen hadde denne fixen før jeg kjøpte, for å slippe å gjøre det senere. Når det er sagt, tror jeg ikke at folk flest vet om dette engang. Er bare oss «nerder» her på forumet som er opptatt av dette.
[/quote
Jepp, derfor jeg spurte. Altså litt "nerd", men mest av alt det å slippe å fikse fix selv.
Det er jo selvfølgelig mulig å få det fikset selv, men slipper man så slipper man. Fiksen skader ikke batteriet nevneverdig, om noe. Var det slik, skulle mange av 40kWh solgt etter juni 2018 som er levert fra fabrikk med denne "fix" ha dårligere SOH enn LE-biler.
DUDI, har du lagt ut bilen på FINN?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Dudi

#14
Nei, jeg har den enda. Det sitter langt inne å kvitte meg med den.
Leafspy viser nå: 95% SOH, 4QC, 272L1/2, 20k km, snart 2år gammel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA