Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Toonster

Taycan er vel nærmere 3 ganger så dyr, så det ble en dyr konsekvens på Teslas dårlige behandling.

Tror for øvrig at flere og flere bilprodusenter vil levere biler på linje med Tesla (raskt inn og ut) i fremtiden, bortsett fra utendørs. Det er nok mange som misunner Tesla sin posisjon om å eie hele næringskjeden. Kan Volvos oppsigelse av Bilia avtalen være et ledd i retning Teslas måte å selge biler?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

hemi

Det er litt håpløst at man må ha tunga så rett i munnen ved utlevering av tesla. Hver gang jeg kjøper ny bmw gidder jeg knapt se over, jeg vet det er bra.

Tesla nektet jo fikse lakkstøv/riper på min da det "ikke stod noe i systemet fra utlevering" og jeg fant ikke skrivet jeg tvang utlevering skrive til meg en stund, ble faktisk ikke ordnet før jeg fant det igjen, så gikk 1,5? år ish fra utlevering til omlakkering.

hvor mange model 3 er omlakkert/justert dører og ymse? de bløøøøøøøøøøøøøøør jo penger der, iaf nå som folk er så obs på det.

taycan ER fetere enn model 3, men prisen er også voksen. Ble det sport turismo eller vanlige?

Dvergen196

Da fikk jeg bekreftet fra Tesla selger at jeg får skyve levering fra 29/12 til januar :+1:
Mister 12mnd gratis SC men det forventet jeg ikke uansett så det går fint.
Hadde kostet meg mer penger å reise hjem fra fjellet for å hente bilen enn det jeg kommer til å lade for uansett.

God Jul :)
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

alagerqv

Flott å høre at noen i Tesla har skjønt at ferieplaner er viktigere enn ny bil. Og jeg har heller ikke fått melding om at jeg skal få noe annet enn avbrutt ferie for å hente bil selv i romjulen.

Dvergen196

Sitat fra: alagerqv på torsdag 24. desember 2020, klokken 16:10
Flott å høre at noen i Tesla har skjønt at ferieplaner er viktigere enn ny bil. Og jeg har heller ikke fått melding om at jeg skal få noe annet enn avbrutt ferie for å hente bil selv i romjulen.
Er jo lov på håpe at de har skjønt det men jeg tviler. Fikk beskjed om at de hadde jobbet mye med saken og at i mitt tilfelle så skulle jeg få levering i januar.
Håper det ordner seg for deg også, slike saker forsurer jo hele nybil kjøpet og demper gleden.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

trykkertor

Sitat fra: Woodbear på torsdag 24. desember 2020, klokken 12:16
Hva slags taycan? Må jo litt opp i pris om man vil matche m3p i 0-100. Vanlig 4sec, Turbo 3,2( som performance) eller turbo s 2.8 😁
Er jo uansett bil til dobbel pris, så da burde man virkelig få en bra utlevering
Prisen på bil trenger ikke ha noe med opplevd utlevering å gjøre.
Kun kjøpt 4 nye biler i mit liv. Den dyreste var TM3 og verste utlevering jeg har hatt.
De 3 andre var langt billigere, og langt bedre oplevelse ved henting av bil.
Den billigste var en ny KIA til nesten halve prisen av TM3, og den hadde også desidert best utleverings- og nybilfølelsen.

Men det kaoset Tesla driver med nå, er glemt om få måneder, så gjentar det seg, og blir glemt igjen. De har styrt med dette kaoset tidligere, og de kommer til å styre med det igjen.

Woodbear

Ser nå en del fordeler ved å kjøpe en brukt tesla. Somregel er alt rettet, og man trenger ikke velge å ta bilen/krangle med tesla
Hadde ikke kjøpt ny nå hadde jeg visst hvor kjipt utleveringen er
Ville hatt bilen min til sommeren eller neste år og byttet til en 1år gammel m3p
Da isteden.
Men nå kjører jeg på, håper mandagen blir mindre kaotisk der
2021 model 3 hvit performance.

Bmwi3

#2377
Sitat fra: Woodbear på fredag 25. desember 2020, klokken 11:38
Ser nå en del fordeler ved å kjøpe en brukt tesla. Somregel er alt rettet, og man trenger ikke velge å ta bilen/krangle med tesla
Hadde ikke kjøpt ny nå hadde jeg visst hvor kjipt utleveringen er
Ville hatt bilen min til sommeren eller neste år og byttet til en 1år gammel m3p
Da isteden.
Men nå kjører jeg på, håper mandagen blir mindre kaotisk der

Henta min tm3P på Lillestrøm og det var 2 timer venting pga kø og folk som møter opp som ikke hadde papirer i orden, det er de folka som skaper masse tull og det irriterte meg grenseløst. Burde vært en egen kø for rotehuer som ikke møter forberedt....+noe små rot med papirer fra Tesla sin side som maks forsinka det med kanskje 15 min.Ute ved selve overleveringen så var det flere Tesla folk som løp rundt og hjalp folk med bilene og svarte på spørsmål osv. Han som hjalp meg var super hyggelig og fikk beskjed at jeg kunne bruke den tiden jeg ville til å se over bilen og det gjorde jeg også. Så ikke stress, det blir garantert bra :laugh:
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

jokke

Sitat fra: Woodbear på fredag 25. desember 2020, klokken 11:38
Ser nå en del fordeler ved å kjøpe en brukt tesla. Somregel er alt rettet, og man trenger ikke velge å ta bilen/krangle med tesla
Hadde ikke kjøpt ny nå hadde jeg visst hvor kjipt utleveringen er
Ville hatt bilen min til sommeren eller neste år og byttet til en 1år gammel m3p
Da isteden.
Men nå kjører jeg på, håper mandagen blir mindre kaotisk der

I tillegg får man da gjerne med vinterdekk, evt folie mot steinsprut, gummimatter +++ som jo tross alt koster mange tusen etter nybilkjøp

Electric cars in Norway

#2379
10 registreringer selv på julaaften. Herlig :+1: :+1:

Det er bare å bøye seg i hatten!! :D :D :D som en kjent skiløper sa det :laugh: :laugh: :laugh:

https://teslastats.no/

318 stk på lille julaften. Supert!  :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:
https://teslastats.no/

Toonster

Sitat fra: Woodbear på fredag 25. desember 2020, klokken 11:38
Ser nå en del fordeler ved å kjøpe en brukt tesla. Somregel er alt rettet, og man trenger ikke velge å ta bilen/krangle med tesla
Hadde ikke kjøpt ny nå hadde jeg visst hvor kjipt utleveringen er
Ville hatt bilen min til sommeren eller neste år og byttet til en 1år gammel m3p
Da isteden.
Men nå kjører jeg på, håper mandagen blir mindre kaotisk der

Vet ikke om jeg er helt enig i den påstanden der, med en brukt bil så vet man ikke nødvendigvis hele historikken og om man tar over en typisk mandagsbil.

Tipper det blir veldig bra for minst 99% - så får vi bare krysse fingrene for å havne i den gruppen :)

Dessuten antar jeg at for de aller fleste er 0,25% kampanjen relativt god.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

hemi

Tvinge folk til å jobbe helligdager for å pynte på kvartals salgstall, for å igjen å pumpe aksjekurser, ja jo bøye seg i støvet må være fordi det er sykt shady og noen tjener mye $$. Bra for folk som jobber der, eller kunden er det neppe.

Toonster

Sitat fra: hemi på fredag 25. desember 2020, klokken 12:34
Tvinge folk til å jobbe helligdager for å pynte på kvartals salgstall, for å igjen å pumpe aksjekurser, ja jo bøye seg i støvet må være fordi det er sykt shady og noen tjener mye $$. Bra for folk som jobber der, eller kunden er det neppe.

Nå er vel ikke det helt unormalt at man står på litt ekstra om man er i en bransje som har trykk i perioder. ALLE som driver med salg og har måltall vil gjøre alt som skal til for å nå de. Tesla ansatte jo ekstra folk i perioden før jul, der det sto spesifikt at det skulle jobbes mye i julen.

Kan kritisere Tesla for mye, men å kritisere de for å stå på ekstra inn mot årsslutt er vel en av de tingene som bare blir flåsete (måten de har løst det på derimot er en annen sak).
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Contango

Det henger vel sammen. Det stupide kvartalsfokuset og den hårreisende kundebehandlingen på Lillestrøm.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Electric cars in Norway

#2384
Sitat fra: Contango på fredag 25. desember 2020, klokken 12:44
Det henger vel sammen. Det stupide kvartalsfokuset og den hårreisende kundebehandlingen på Lillestrøm.

Contango  :+1: :+1: ser det og enig. men Tesla er et NYCE selskap og aksjekurs er viktig. Derfor stress ved q-rapp og mest mulig biler levert. Jeg forstår begge sider i denne saken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA