Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: hemi på søndag 20. desember 2020, klokken 23:31
det stemmer nok, allerede for 2 år siden måtte kompis kjøre til nordnorge for å hente sin inventory

Inventory er nå noe annet, da de kan stå hosbestemte forhandlere. Da må man velge om man vil dra for å hente selv, eller skaffe biltransport.

Egentlig så gleder det jo litt å se folk dra nord for å hente bil. Som regel er det jo folk fra nord som "må" reise sydover for å hente bil, siden utvalget ofte er dårlig der, og prisene for høye. Ihvertfall på brukte biler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arv

Jeg får min TM3 838*** i morgen kl 1850
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Terje Klungervik


Claav

Mulig litt off-topic, men hvor med strøm leveres bilen med?

TM3P878


TM3P878

Sitat fra: Claav på mandag 21. desember 2020, klokken 09:08
Mulig litt off-topic, men hvor med strøm leveres bilen med?

Mener jeg har lest 30% ved levering på Lillestrøm, men ikke sikker. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

thebadger

Sitat fra: Claav på mandag 21. desember 2020, klokken 09:08
Mulig litt off-topic, men hvor med strøm leveres bilen med?
Det varierer.
I fjor fikk jeg utlevert TM3P i Drammen med 60km rekkevidde. Stoppet på IKEA for å lade sånn at jeg kom meg hjem.

apehest

Sitat fra: TM3P878 på mandag 21. desember 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Claav på mandag 21. desember 2020, klokken 09:08
Mulig litt off-topic, men hvor med strøm leveres bilen med?

Mener jeg har lest 30% ved levering på Lillestrøm, men ikke sikker. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

57% her

marcob

Hadde 45 prosent i Trondheim, men tipper det var litt tilfeldig.

Regen

TM3 2021 LR hvit

Kjettern

Tesla må ha tidenes dårligste kundesupport. Som sikkert mange andre her så sto det levering i November nå jeg bestilte. Dette visste jeg jo var humbug siden det er Tesla, men var allikevel innstilt på å få levert bil før jul.
Nå har de gitt meg levering i romjulen (som om jeg ikke har noe bedre å finne på enn å hente bil). En kompis av meg bestilte bil i forrige uke og får levert bil allerede i morgen. Tesla prioriterer tydeligvis enkelte kunder fremfor andre. Prøver nå å ringe dem for å få avtalt ny tid, men det er heller ikke så lett. Svareren endte med å fortelle meg at de ikke kunne ta telefonen og at jeg måtte prøve igjen senere, altså ikke noe køsystem. Mer elendig kundebehandling tror jeg ikke finnes i Norge i dag..  :-1:
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

Toonster

Anbefaler deg å ta kontakt via Chat på Tesla sin hjemmeside (https://www.tesla.com/no_no/inventory/new/m3)
Nede til høyre på den siden finner du Chat-funksjon
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

alagerqv

Sitat fra: Kjettern på mandag 21. desember 2020, klokken 10:17
Tesla må ha tidenes dårligste kundesupport. Som sikkert mange andre her så sto det levering i November nå jeg bestilte. Dette visste jeg jo var humbug siden det er Tesla, men var allikevel innstilt på å få levert bil før jul.
Nå har de gitt meg levering i romjulen (som om jeg ikke har noe bedre å finne på enn å hente bil). En kompis av meg bestilte bil i forrige uke og får levert bil allerede i morgen. Tesla prioriterer tydeligvis enkelte kunder fremfor andre. Prøver nå å ringe dem for å få avtalt ny tid, men det er heller ikke så lett. Svareren endte med å fortelle meg at de ikke kunne ta telefonen og at jeg måtte prøve igjen senere, altså ikke noe køsystem. Mer elendig kundebehandling tror jeg ikke finnes i Norge i dag..  :-1:

Sikkert mulig å finne enda dårligere kundeservice, men at de er i nedre sjikt kan jeg si meg enig i. Til tross for at jeg aktivt har sagt jeg ikke kan hente nå, så mases det over en lav sko og de prøver til og med å få bilen registert. Det til tross for at jeg ikke har betalt den, eller ordnet forsikring...

Kjettern

#2218
Sitat fra: alagerqv på mandag 21. desember 2020, klokken 10:32
Sitat fra: Kjettern på mandag 21. desember 2020, klokken 10:17
Tesla må ha tidenes dårligste kundesupport. Som sikkert mange andre her så sto det levering i November nå jeg bestilte. Dette visste jeg jo var humbug siden det er Tesla, men var allikevel innstilt på å få levert bil før jul.
Nå har de gitt meg levering i romjulen (som om jeg ikke har noe bedre å finne på enn å hente bil). En kompis av meg bestilte bil i forrige uke og får levert bil allerede i morgen. Tesla prioriterer tydeligvis enkelte kunder fremfor andre. Prøver nå å ringe dem for å få avtalt ny tid, men det er heller ikke så lett. Svareren endte med å fortelle meg at de ikke kunne ta telefonen og at jeg måtte prøve igjen senere, altså ikke noe køsystem. Mer elendig kundebehandling tror jeg ikke finnes i Norge i dag..  :-1:

Sikkert mulig å finne enda dårligere kundeservice, men at de er i nedre sjikt kan jeg si meg enig i. Til tross for at jeg aktivt har sagt jeg ikke kan hente nå, så mases det over en lav sko og de prøver til og med å få bilen registert. Det til tross for at jeg ikke har betalt den, eller ordnet forsikring...

Fikk tak i dem til slutt. Fikk utsatt levering til nyttårsaften så det ordner seg jo.
Han jeg snakket med beklaget seg med at det var et ekstra skip fra USA som måtte ta turen for å få levert alle bilene før 2021. Min bil kommer visst på en båt til Drammen lørdag denne uken.

Synes generelt Tesla må skjerpe seg litt på kundeservice. Husker når jeg hadde bilen på service også, helt håpløst i forhold til andre merkeverksteder. Har alltid levert bil på morgenen og fått den tilbake samme dag med god informasjon om hva som skal gjøres og hvor lang tid det tar. Hos Tesla var alt helt bingo virket det som og de tok bare imot bilen for å så jobbe på den da de følte for det..
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

nittisyver

Jeg skal hente bil i morgen. Når får jeg melding om eierskifte fra statens vegvesen?
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA