Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

perkarn

Sitat fra: Steffinho på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:49
Sitat fra: NOway på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:08
HOEGH PUSAN Er nå satt opp til Drammen havn 23.12.2020 18:30. Så det er nok den som kommer med Glovis Sun bilene.
Da blir det neppe romjulslevering på oss med bil på den båten. Glovis Sun ankommer Belgia i morgen, så synes dette er treigt når man ønsker å få levert mest mulig før nyttår. Beste hadde vært om Glovis Sun dro rett til Drammen på Mandag. Evt krysslastet til båt som sto ved siden av Glovis Sun.

Det borde ju vara möjligt? Idag ankom Spica Leader till Drammen och det kan se ut som att en kompis till mig har sin bil på den, och han får sin Performance utlevererad i Lillestrøm på måndag 21.a december.

Om HOEGH PUSAN ankommer Drammen 23.e december så bör vi i teorin kunna få våra i romjulen.. ?
M3P 2021 Pearl White - helsvart interiør - VIN 835 - Bestilt 19.10.20 - SMS 07.12.20 - Utlevering Lillestrøm xx.xx.xx

thebadger

Sitat fra: perkarn på torsdag 17. desember 2020, klokken 16:15
Sitat fra: Steffinho på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:49
Sitat fra: NOway på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:08
HOEGH PUSAN Er nå satt opp til Drammen havn 23.12.2020 18:30. Så det er nok den som kommer med Glovis Sun bilene.
Da blir det neppe romjulslevering på oss med bil på den båten. Glovis Sun ankommer Belgia i morgen, så synes dette er treigt når man ønsker å få levert mest mulig før nyttår. Beste hadde vært om Glovis Sun dro rett til Drammen på Mandag. Evt krysslastet til båt som sto ved siden av Glovis Sun.

Det borde ju vara möjligt? Idag ankom Spica Leader till Drammen och det kan se ut som att en kompis till mig har sin bil på den, och han får sin Performance utlevererad i Lillestrøm på måndag 21.a december.

Om HOEGH PUSAN ankommer Drammen 23.e december så bör vi i teorin kunna få våra i romjulen.. ?
De pleier å ta 2 dager fra båt ankommer drammen til første bil fra den båten er klar for levering, så 23. desember er ganske sikkert levering i romjulen.

Jeg synes det er litt pussig, min rød/hvit TM3P har vin-serie 827 men jeg har ingen dato enda. Alle P som har blitt registrert de siste dagene har vin-serie 828 eller høyere. VIN-nummeret dukket opp på SVV i dag, men fikk beskjed om levering i slutten av romjulen.

royturbodiesel

Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 16:21
De pleier å ta 2 dager fra båt ankommer drammen til første bil fra den båten er klar for levering, så 23. desember er ganske sikkert levering i romjulen.

Jeg synes det er litt pussig, min rød/hvit TM3P har vin-serie 827 men jeg har ingen dato enda. Alle P som har blitt registrert de siste dagene har vin-serie 828 eller høyere. VIN-nummeret dukket opp på SVV i dag, men fikk beskjed om levering i slutten av romjulen.

Da har nok en dag gått uten at jeg har fått leveringsdato.
8 dager siden "Vi gleder oss til å se deg bak rattet..."
Skjønner ikke vitsen med denne ventinga...
Den kommer når den kommer (si det til den 8 år gamle guttungen inni meg som sitrer av spenning)
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

perkarn

Sitat fra: royturbodiesel på torsdag 17. desember 2020, klokken 16:42
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 16:21
De pleier å ta 2 dager fra båt ankommer drammen til første bil fra den båten er klar for levering, så 23. desember er ganske sikkert levering i romjulen.

Jeg synes det er litt pussig, min rød/hvit TM3P har vin-serie 827 men jeg har ingen dato enda. Alle P som har blitt registrert de siste dagene har vin-serie 828 eller høyere. VIN-nummeret dukket opp på SVV i dag, men fikk beskjed om levering i slutten av romjulen.

Da har nok en dag gått uten at jeg har fått leveringsdato.
8 dager siden "Vi gleder oss til å se deg bak rattet..."
Skjønner ikke vitsen med denne ventinga...
Den kommer når den kommer (si det til den 8 år gamle guttungen inni meg som sitrer av spenning)

Ja.. Jag fick mitt sms 07.12.2020, så är uppe i 10 dagar här nu utan något mer..
M3P 2021 Pearl White - helsvart interiør - VIN 835 - Bestilt 19.10.20 - SMS 07.12.20 - Utlevering Lillestrøm xx.xx.xx

model3pw

Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?

DagfinnN

Sitat fra: royturbodiesel på torsdag 17. desember 2020, klokken 16:42
Da har nok en dag gått uten at jeg har fått leveringsdato.
8 dager siden "Vi gleder oss til å se deg bak rattet..."
Skjønner ikke vitsen med denne ventinga...
Den kommer når den kommer (si det til den 8 år gamle guttungen inni meg som sitrer av spenning)
Du får jo ikke bil med dette nicket :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

thebadger

Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.

model3pw

Ok takk, lovende for leveanse ihvertfall.


Noen som vet om gratis superlading hele 2021 for alle leveranser før nyttår gjelder her i landet som de har i USA nå? Ikke sett noe info om det her på forumet, men kanskje diskutert?

Bmwi3

Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:09
Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.

SVV registrerer vel kun biler i systemet som faktisk befinner seg i Norge med norske papirer?
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

wubbalub

Noen som har bestillt SR+, og fått leveringsdato?

thebadger

Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:47
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:09
Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.

SVV registrerer vel kun biler i systemet som faktisk befinner seg i Norge med norske papirer?
Fikk bekreftet at min står på båt som ankommer Oslo, men VIN er registrert i SVV. Eierskapsskifte skjer ikke før den er i Norge

Bmwi3

Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 19:04
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:47
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:09
Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.

SVV registrerer vel kun biler i systemet som faktisk befinner seg i Norge med norske papirer?
Fikk bekreftet at min står på båt som ankommer Oslo, men VIN er registrert i SVV. Eierskapsskifte skjer ikke før den er i Norge

Mao så sier Tesla at den er på båt, og det stemmer ikke alltid. Man kan ikke registrere et chassis nummer som ikke finnes i Norge..Dette nummeret får SVV gjennom papirhaugen som blir levert fra frakteselskapet når det de frakter er på Norsk jord.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

thebadger

Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 19:28
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 19:04
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:47
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:09
Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.

SVV registrerer vel kun biler i systemet som faktisk befinner seg i Norge med norske papirer?
Fikk bekreftet at min står på båt som ankommer Oslo, men VIN er registrert i SVV. Eierskapsskifte skjer ikke før den er i Norge

Mao så sier Tesla at den er på båt, og det stemmer ikke alltid. Man kan ikke registrere et chassis nummer som ikke finnes i Norge..Dette nummeret får SVV gjennom papirhaugen som blir levert fra frakteselskapet når det de frakter er på Norsk jord.
Sånn var det nok i gamle dager, men ikke nå lengre.

SitatFor kommersielle importører og fabrikanter har Statens vegvesen en løsning for overføring av COC - samsvarserklæring i elektronisk form. Løsningen kan erstatte papirbasert innlevering av COC og samsvarserklæring.

Haggish

Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?

Min kom i SVV reg når bilen ble losset i Drammen, fikk den utlevert 5 dager etterpå😎kompisen fikk den 2 dager før meg. De var på samme båt😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

thebadger

Sitat fra: Haggish på torsdag 17. desember 2020, klokken 21:31
Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?

Min kom i SVV reg når bilen ble losset i Drammen, fikk den utlevert 5 dager etterpå😎kompisen fikk den 2 dager før meg. De var på samme båt😉
Spørs hvor på båten de var. Tar naturligvis tid å frakte, registrere og bytte dekk på hundrevis av biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA