Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Toonster

#2070
Mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Erlingni

Sitat fra: Toonster på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:50
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Thomas Longva

Jeg fant også min på SVV uten regnummer nå. Vil det si at den er i Norge ?

nittisyver

Sitat fra: Thomas Longva på torsdag 17. desember 2020, klokken 11:49
Jeg fant også min på SVV uten regnummer nå. Vil det si at den er i Norge ?

Ja, den er i Norge
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

lars667

Sitat fra: Erlingni på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:59
Sitat fra: Toonster på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:50
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Tror ikke den får registreringsnummer før Tesla har begynt registreringsprosessen med deg og Vegvesenet. For meg skjedde det på morgenen dagen før utlevering (fredag før mandag).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Markhus

Sitat fra: lars667 på torsdag 17. desember 2020, klokken 12:06
Sitat fra: Erlingni på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:59
Sitat fra: Toonster på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:50
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Tror ikke den får registreringsnummer før Tesla har begynt registreringsprosessen med deg og Vegvesenet. For meg skjedde det på morgenen dagen før utlevering (fredag før mandag).

Fikk beskjed om at registrering ville skje ca. dagen før eller tidlig samme dag som utlevering. Regner med dette gjelder i deres tilfelle og. Dere vil uansett få melding av Vegvesenet om å bekrefte registrering.

thebadger

Sitat fra: Cato76 på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:43
Sitat fra: NOway på torsdag 17. desember 2020, klokken 09:28
Da er Spica leader i Drammen havn. Spennende å se hva den bringer. Det må ha vært fryktelig mye biler i United Spirit siden de fortsatt tømmer den.

Det må jo være et forsøk på ny rekord av TM3 leveranser.

Ser ut som at Spiriten sliter med bommen. Kan være derfor den har ligget lenge til kai..?

Nå er vel RCC Antwerpen RCC Amsterdam snart på vei oppover og de trenger plassen  :D
RCC Amsterdam skal plukke opp VW i Emdem og så skal den til California for å levere dem. Kommer ikke til Norge.

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

alb92

Sitat fra: Cato76 på torsdag 17. desember 2020, klokken 13:50
Trondheim havn fylles opp av TM3'ere  8)

Er det noen som veit hvordan bilene bruker å komme seg opp til Tromsø? Med bil i fra Drammen, eller båt til Trondheim og bit derfra? Eller noen annen vei?

Løvemat

Har fått bekreftet at min M3P med levering 29/12 kommer med båt.

tomjenssen

Sitat fra: Markhus på torsdag 17. desember 2020, klokken 12:17
Sitat fra: lars667 på torsdag 17. desember 2020, klokken 12:06
Sitat fra: Erlingni på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:59
Sitat fra: Toonster på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:50
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Tror ikke den får registreringsnummer før Tesla har begynt registreringsprosessen med deg og Vegvesenet. For meg skjedde det på morgenen dagen før utlevering (fredag før mandag).

Fikk beskjed om at registrering ville skje ca. dagen før eller tidlig samme dag som utlevering. Regner med dette gjelder i deres tilfelle og. Dere vil uansett få melding av Vegvesenet om å bekrefte registrering.


Bilen ble registrert på meg, og fikk regnr 16.12 for meg. Har utlevering 23.12

Bobbyhax

Sitat fra: Markhus på torsdag 17. desember 2020, klokken 12:17
Sitat fra: lars667 på torsdag 17. desember 2020, klokken 12:06
Sitat fra: Erlingni på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:59
Sitat fra: Toonster på torsdag 17. desember 2020, klokken 10:50
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Tror ikke den får registreringsnummer før Tesla har begynt registreringsprosessen med deg og Vegvesenet. For meg skjedde det på morgenen dagen før utlevering (fredag før mandag).

Fikk beskjed om at registrering ville skje ca. dagen før eller tidlig samme dag som utlevering. Regner med dette gjelder i deres tilfelle og. Dere vil uansett få melding av Vegvesenet om å bekrefte registrering.

Måtte registrere bilen på meg 5 dager før levering + forsikring måtte være aktivert. Hadde krysset av for at eg ønsket 14 dager med Codan forsikring, men fikk purring om at forsikring manglet i går så da dreit eg i det og kjørte på med IF forsikring. Veldig rart at dei tilbyr 14 dagers forsikring, men klarer ikkje å ordne slik at eg får det.
M3P 2021 - VIN 830 - Bestilt 16.10.20 - Levering 21.12.20 @ Stavanger

Steffinho

Sitat fra: NOway på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:08
HOEGH PUSAN Er nå satt opp til Drammen havn 23.12.2020 18:30. Så det er nok den som kommer med Glovis Sun bilene.
Da blir det neppe romjulslevering på oss med bil på den båten. Glovis Sun ankommer Belgia i morgen, så synes dette er treigt når man ønsker å få levert mest mulig før nyttår. Beste hadde vært om Glovis Sun dro rett til Drammen på Mandag. Evt krysslastet til båt som sto ved siden av Glovis Sun.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

thebadger

Sitat fra: Steffinho på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:49
Sitat fra: NOway på torsdag 17. desember 2020, klokken 15:08
HOEGH PUSAN Er nå satt opp til Drammen havn 23.12.2020 18:30. Så det er nok den som kommer med Glovis Sun bilene.
Da blir det neppe romjulslevering på oss med bil på den båten. Glovis Sun ankommer Belgia i morgen, så synes dette er treigt når man ønsker å få levert mest mulig før nyttår. Beste hadde vært om Glovis Sun dro rett til Drammen på Mandag. Evt krysslastet til båt som sto ved siden av Glovis Sun.
Glovis sun skal ta med seg masse VW til California. Det er helt kaos på Zeebrugge så selv om hun kommer frem i morgen betyr det ikke at hun blir ferdig lasset før det har gått en del tid.

Cato76

Sitat fra: alb92 på torsdag 17. desember 2020, klokken 14:48
Sitat fra: Cato76 på torsdag 17. desember 2020, klokken 13:50
Trondheim havn fylles opp av TM3'ere  8)

Er det noen som veit hvordan bilene bruker å komme seg opp til Tromsø? Med bil i fra Drammen, eller båt til Trondheim og bit derfra? Eller noen annen vei?

MYKINES kjører videre fra Trondheim til Rørvik. Kanskje hun seiler videre til Tromsø etter dette..?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA