Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Leveringstid på Model 3 om dagen?  (Lest 216632 ganger)

Cato76

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
« Svar #2085 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 13:50 »
Trondheim havn fylles opp av TM3'ere  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

alb92

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2086 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 14:48 »

Er det noen som veit hvordan bilene bruker å komme seg opp til Tromsø? Med bil i fra Drammen, eller båt til Trondheim og bit derfra? Eller noen annen vei?

Løvemat

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2087 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 15:00 »
Har fått bekreftet at min M3P med levering 29/12 kommer med båt.

tomjenssen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2088 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 15:44 »
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Tror ikke den får registreringsnummer før Tesla har begynt registreringsprosessen med deg og Vegvesenet. For meg skjedde det på morgenen dagen før utlevering (fredag før mandag).

Fikk beskjed om at registrering ville skje ca. dagen før eller tidlig samme dag som utlevering. Regner med dette gjelder i deres tilfelle og. Dere vil uansett få melding av Vegvesenet om å bekrefte registrering.

Bilen ble registrert på meg, og fikk regnr 16.12 for meg. Har utlevering 23.12

Bobbyhax

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2089 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 15:48 »
Det som derimot er viktig - mitt VIN nr har dukket opp hos Statens Vegvesen, hvor lang tid tar det før man får avtalt levering nå mon tro?
Min bil (Performance) dukket opp hos Statens Vegvesen på tirsdag morgen (uten noe registreringsnummer).
Tirsdag kveld fikk jeg melding om avtalt levering 21.12

Min bil har forresten fortsatt ikke fått noe registreringsnummer.

Tror ikke den får registreringsnummer før Tesla har begynt registreringsprosessen med deg og Vegvesenet. For meg skjedde det på morgenen dagen før utlevering (fredag før mandag).

Fikk beskjed om at registrering ville skje ca. dagen før eller tidlig samme dag som utlevering. Regner med dette gjelder i deres tilfelle og. Dere vil uansett få melding av Vegvesenet om å bekrefte registrering.

Måtte registrere bilen på meg 5 dager før levering + forsikring måtte være aktivert. Hadde krysset av for at eg ønsket 14 dager med Codan forsikring, men fikk purring om at forsikring manglet i går så da dreit eg i det og kjørte på med IF forsikring. Veldig rart at dei tilbyr 14 dagers forsikring, men klarer ikkje å ordne slik at eg får det.
M3P 2021 - VIN 830 - Bestilt 16.10.20 - Levering 21.12.20 @ Stavanger

Steffinho

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2090 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 15:49 »
HOEGH PUSAN Er nå satt opp til Drammen havn 23.12.2020 18:30. Så det er nok den som kommer med Glovis Sun bilene.
Da blir det neppe romjulslevering på oss med bil på den båten. Glovis Sun ankommer Belgia i morgen, så synes dette er treigt når man ønsker å få levert mest mulig før nyttår. Beste hadde vært om Glovis Sun dro rett til Drammen på Mandag. Evt krysslastet til båt som sto ved siden av Glovis Sun.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

thebadger

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2091 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 16:05 »
HOEGH PUSAN Er nå satt opp til Drammen havn 23.12.2020 18:30. Så det er nok den som kommer med Glovis Sun bilene.
Da blir det neppe romjulslevering på oss med bil på den båten. Glovis Sun ankommer Belgia i morgen, så synes dette er treigt når man ønsker å få levert mest mulig før nyttår. Beste hadde vært om Glovis Sun dro rett til Drammen på Mandag. Evt krysslastet til båt som sto ved siden av Glovis Sun.
Glovis sun skal ta med seg masse VW til California. Det er helt kaos på Zeebrugge så selv om hun kommer frem i morgen betyr det ikke at hun blir ferdig lasset før det har gått en del tid.

Cato76

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2092 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 16:11 »

Er det noen som veit hvordan bilene bruker å komme seg opp til Tromsø? Med bil i fra Drammen, eller båt til Trondheim og bit derfra? Eller noen annen vei?

MYKINES kjører videre fra Trondheim til Rørvik. Kanskje hun seiler videre til Tromsø etter dette..?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

perkarn

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2093 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 16:15 »

Det borde ju vara möjligt? Idag ankom Spica Leader till Drammen och det kan se ut som att en kompis till mig har sin bil på den, och han får sin Performance utlevererad i Lillestrøm på måndag 21.a december.

Om HOEGH PUSAN ankommer Drammen 23.e december så bör vi i teorin kunna få våra i romjulen.. ?
M3P 2021 Pearl White - helsvart interiør - VIN 835 - Bestilt 19.10.20 - SMS 07.12.20 - Utlevering Lillestrøm xx.xx.xx

thebadger

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2094 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 16:21 »

Det borde ju vara möjligt? Idag ankom Spica Leader till Drammen och det kan se ut som att en kompis till mig har sin bil på den, och han får sin Performance utlevererad i Lillestrøm på måndag 21.a december.

Om HOEGH PUSAN ankommer Drammen 23.e december så bör vi i teorin kunna få våra i romjulen.. ?
De pleier å ta 2 dager fra båt ankommer drammen til første bil fra den båten er klar for levering, så 23. desember er ganske sikkert levering i romjulen.

Jeg synes det er litt pussig, min rød/hvit TM3P har vin-serie 827 men jeg har ingen dato enda. Alle P som har blitt registrert de siste dagene har vin-serie 828 eller høyere. VIN-nummeret dukket opp på SVV i dag, men fikk beskjed om levering i slutten av romjulen.

royturbodiesel

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2095 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 16:42 »
De pleier å ta 2 dager fra båt ankommer drammen til første bil fra den båten er klar for levering, så 23. desember er ganske sikkert levering i romjulen.

Jeg synes det er litt pussig, min rød/hvit TM3P har vin-serie 827 men jeg har ingen dato enda. Alle P som har blitt registrert de siste dagene har vin-serie 828 eller høyere. VIN-nummeret dukket opp på SVV i dag, men fikk beskjed om levering i slutten av romjulen.

Da har nok en dag gått uten at jeg har fått leveringsdato.
8 dager siden "Vi gleder oss til å se deg bak rattet..."
Skjønner ikke vitsen med denne ventinga...
Den kommer når den kommer (si det til den 8 år gamle guttungen inni meg som sitrer av spenning)
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

perkarn

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2096 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 17:40 »

Den kommer når den kommer (si det til den 8 år gamle guttungen inni meg som sitrer av spenning)

Ja.. Jag fick mitt sms 07.12.2020, så är uppe i 10 dagar här nu utan något mer..
M3P 2021 Pearl White - helsvart interiør - VIN 835 - Bestilt 19.10.20 - SMS 07.12.20 - Utlevering Lillestrøm xx.xx.xx

model3pw

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2097 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 17:47 »
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?

DagfinnN

• Gold Member
  • DagfinnN
    • Vis profil
« Svar #2098 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 17:48 »
Du får jo ikke bil med dette nicket :)
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

thebadger

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2099 på: Torsdag 17. Desember 2020, klokken 18:09 »
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.