Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:42
Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:36
Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:17
Telefon, dersom du ringer Tesla på 21 51 40 00, tastevalg 4, så blir du satt over til support (de snakker engelsk) så spør du hvor bilen din er i verden.
Eller ringe 21061929 så slipper du å trykke på 4 ;)
Bilen er på vei til Belgia, så ingen levering før jul  :'(

Fikk du beskjed om hvilken båt?
Nei, dessverre. Er det mye båter på vei inn?

nittisyver

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:56
Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:42
Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:36
Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:17
Telefon, dersom du ringer Tesla på 21 51 40 00, tastevalg 4, så blir du satt over til support (de snakker engelsk) så spør du hvor bilen din er i verden.
Eller ringe 21061929 så slipper du å trykke på 4 ;)
Bilen er på vei til Belgia, så ingen levering før jul  :'(

Fikk du beskjed om hvilken båt?
Nei, dessverre. Er det mye båter på vei inn?

2 som nettopp har ankommet Belgia og 2 til på vei over Atlanteren.
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

thebadger

Har vi noe statistikk på hvor lang tid de pleier å bruke?
Alt blir jo spekulativt, men aldri i verden at jeg tar langtur med barn i en Ioniq som bare har 130-140km rekkevidde om vinteren.

Cato76

Har fått bekreftet at min er på Glovis Sun. Ankommer Zeebrugge mandag. Denne er nok lastet med Teslaer, men det spørs om jeg rekker å få den før jul...  :o

https://shipfix.com/ship/glovis-sun_IMO-9749568
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

nittisyver

Sitat fra: Cato76 på torsdag 10. desember 2020, klokken 15:13
Har fått bekreftet at min er på Glovis Sun. Ankommer Zeebrugge mandag. Denne er nok lastet med Teslaer, men det spørs om jeg rekker å få den før jul...  :o

https://shipfix.com/ship/glovis-sun_IMO-9749568

Biler på Glovis Sun blir ikke levert før jul (ref, tesla)
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

Amex

Fikk dere lånedokumenter av DNB til signering i god tid før overlevering? Har ikke fått til signering ifra DNB enda, og har overlevering Mandag.

DNB sier på epost at de sender det til signering når Tesla har registreringsnummer på bilen.

Bilen står som registrert på minside statens vegvesen..
->Tesla M3 reservert 01.04-16

jorgenask

Sitat fra: Amex på torsdag 10. desember 2020, klokken 15:54
Fikk dere lånedokumenter av DNB til signering i god tid før overlevering? Har ikke fått til signering ifra DNB enda, og har overlevering Mandag.

DNB sier på epost at de sender det til signering når Tesla har registreringsnummer på bilen.

Bilen står som registrert på minside statens vegvesen..

Fikk idag, overlevering i morgen

Haggish

Kan signere med bank id på Mobil når du har godkjent bilen ved overlevering ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

TeslaSY

Sitat fra: Amex på torsdag 10. desember 2020, klokken 15:54
Fikk dere lånedokumenter av DNB til signering i god tid før overlevering? Har ikke fått til signering ifra DNB enda, og har overlevering Mandag.

DNB sier på epost at de sender det til signering når Tesla har registreringsnummer på bilen.

Bilen står som registrert på minside statens vegvesen..
Jeg har levering torsdag neste uke, fikk sms idag å tegne forsikring 5 dager før levering.
Og snakket med DnB finans, de sier, bilen må først  registre, da får vi lånedokumenter å signere.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Haggish

#1884
Sitat fra: spram99 på torsdag 10. desember 2020, klokken 16:11
Sitat fra: Amex på torsdag 10. desember 2020, klokken 15:54
Fikk dere lånedokumenter av DNB til signering i god tid før overlevering? Har ikke fått til signering ifra DNB enda, og har overlevering Mandag.

DNB sier på epost at de sender det til signering når Tesla har registreringsnummer på bilen.

Bilen står som registrert på minside statens vegvesen..
Jeg har levering torsdag neste uke, fikk sms idag å tegne forsikring 5 dager før levering.
Og snakket med DnB finans, de sier, bilen må først  registre, da får vi lånedokumenter å signere.

Forsikringen begynner og løpe når den er registrert på deg, normalt dagen før du henter den. Du kan legge in VIN her  og sjekke om den er registrert:
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

thebadger

Sitat fra: Haggish på torsdag 10. desember 2020, klokken 16:25
Sitat fra: spram99 på torsdag 10. desember 2020, klokken 16:11
Sitat fra: Amex på torsdag 10. desember 2020, klokken 15:54
Fikk dere lånedokumenter av DNB til signering i god tid før overlevering? Har ikke fått til signering ifra DNB enda, og har overlevering Mandag.

DNB sier på epost at de sender det til signering når Tesla har registreringsnummer på bilen.

Bilen står som registrert på minside statens vegvesen..
Jeg har levering torsdag neste uke, fikk sms idag å tegne forsikring 5 dager før levering.
Og snakket med DnB finans, de sier, bilen må først  registre, da får vi lånedokumenter å signere.

Forsikringen begynner og løpe når den er registrert på deg, normalt dagen før du henter den. Du kan legge in VIN her  og sjekke om den er registrert:
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

Eller sjekke SMS fra Vegvesenet. Har du signert førstegangsregistrering så løper forsikringen din. Da må du eventuelt signere en salgsmelding eller avregistrere bilen for at forsikringen skal opphøre. Du får en SMS fra "TFF" dersom forsikringen stoppes (TrafikkForsikringsForeningen).

makki

Jeg har fått sms fra vegvesen idag tidlig: TESLA NORWAY AS ....har sendt deg en forespørsel om førstegangsregistrering for TESLA, Model 3.....Logg deg inn på https://www.vegvesen.no/dinside/ for å godkjenne eller avvise forespørselen, har registrert, men har ikke fått skilt nr ennå, levering 14.12, har ikke fått sms fra dnb ennå.

rullemotstander

Sitat fra: makki på torsdag 10. desember 2020, klokken 17:04
Jeg har fått sms fra vegvesen idag tidlig: TESLA NORWAY AS ....har sendt deg en forespørsel om førstegangsregistrering for TESLA, Model 3.....Logg deg inn på https://www.vegvesen.no/dinside/ for å godkjenne eller avvise forespørselen, har registrert, men har ikke fått skilt nr ennå, levering 14.12, har ikke fått sms fra dnb ennå.
mandag 7/12 - sms fra SVV om registrering som du har fått
torsdag 10/12 - sms/epost fra DnB med link til signering av avtale
fredag 11/12 - Levering :)

Dezzorex

Båten med bilene fra Grand Aurora ble forsinket til Drammen ifølge Tesla, dermed må de utsette alle utleveringer. Jeg skulle hente bilen i morgen kl 11.30, nå må jeg vente helt til Mandag kl 10... Da var den helgen ødelagt.

Stiann

Sitat fra: Dezzorex på torsdag 10. desember 2020, klokken 18:31
Båten med bilene fra Grand Aurora ble forsinket til Drammen ifølge Tesla, dermed må de utsette alle utleveringer. Jeg skulle hente bilen i morgen kl 11.30, nå må jeg vente helt til Mandag kl 10... Da var den helgen ødelagt.
forsinket med 2 dager, min utlevering ble og utsatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA