Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

mr_frodo

Sitat fra: hELgenen på mandag 07. desember 2020, klokken 18:54
Sitat fra: iseepopo på mandag 07. desember 2020, klokken 18:26
Sitat fra: arv på mandag 07. desember 2020, klokken 17:58
Hei Arne. Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Model 3. Vær oppmerksom på at den vil bli levert på Norges Varemesse på Lillestrøm i desember, slik at vi kan sikre en trygg utlevering med god avstand. Du får separat beskjed via SMS om det du må gjøre før leveringen, og når du kan velge leveringstidspunkt. Hilsen Tesla-teamet ditt. Hvis du ikke vil motta SMS, svar STOP.
rød LR VIN5851**
Bestilling  23/11

Bare å glede seg!

Jepp - Koronoa here we come...........

Synes Tesla kunne slappe av litt med dette profitt jaget og ikke rulle utleveringer midt i episenteret til Korona.
Svært mange må nå flokke seg sammen på offentlig transport for å komme til Lillestrøm for å hente sin bil.
En bedre løsning mhp. smittevern ville være å levere ut over lengre tid på service senterene til avtalt tid.
Men her gjelder det vel som normalt å få rullet ut flest mulig biler før nyttår.. Personlig synes jeg at det nesten er frekt ved å vise til smittevern ved å velge Lillestrøm, mens den EGENTLIGE årsaken er som tidligere å få dyttet flest mulig biler ut av døra før nyttår. De som IKKE vil hente sin bil her bør i det minste få et valg - ikke alle som MÅ ha bilen utlevert så fort som overhodet mulig (selv om det sikkert er mange nok av disse også)

Hadde det vært bedre å flokke seg sammen til Drammen?

mr_frodo

Sitat fra: Zero-talent på mandag 07. desember 2020, klokken 21:02
Sitat fra: Vaduz på mandag 07. desember 2020, klokken 20:51
Om du er så redd for smitte på en buss med passende forhåndsregler så ta en drosje eller få noen til å kjøre deg? Er mange muligheter, kan ikke klandre tesla for akkurat den!

Mange som får lang reisevei når de må til Lillestrøm. Langt ifra alle har en snill onkel/svigerfar med anledning til å kjøre dem. Da er det plunder å måtte reise kollektivt gjennom Oslo. Jeg er heldig og har en svigerfar som elsker å kjøre, så det ordner seg heldigvis for min del. Men i forhold til tradisjonelle forhandlere og merker er tesla plundrete i og med at man ikke får levert bilen til hjemstedet. Tesla har SC i Porsgrunn, så jeg synes det er merkelig de ikke leverer ut biler der. Leveringsomkostningene er jo de samme på tesla som på andre merker som leverer ut bil der folk bor...

Jeg gleder meg uansett til bil... Bestilte grå LR 03.11 og enda ikke hørt noe

Lenger reisevei spørs jo hvor man bor, fra Oslo er det mye korte reisevei - 10 min med toget. Det går 4 direktetog + 2 lokaltog som tar 30 min og i tillegg er det vel 6 busser i timen, så bør gå fint å ikke dra som en sildestim...

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Naitsy

Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 16:42
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 15:56
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 14:40
Bestilte M3P 17.10 Bergen ikke hørt noe enda  :P
Tar sin tid tenker jeg

Jeg bestilte m3p den 18/10. Henter ut as we speak :p

Sa de noe om batteri produsent?

Nei, dessverre. Han kunne ikke gi meg optioncodes.

Bilder av lykt:

Fornøyd med bilen? :)

jorgenask

Får man noe sms med beskjed om å logge inn på vegvesen.no og godta registrering noen dager før levering ? eller kommer det samme dag ?

Chris Neumann Ruud

SMS med førstegangsregistrering kom midt på dagen mandagen, utlevering var satt til torsdagen.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 08. desember 2020, klokken 08:31
SMS med førstegangsregistrering kom midt på dagen mandagen, utlevering var satt til torsdagen.

Aha, får kanskje idag da i og med at jeg har utlevering fredag  :+1:

tersor04

Har fått vin på 836xxx. Bortsett frå dette har det vore stille.
Tesla MYP 2022 • Kvit med svart interiør • Bestilt 24.02.2022
Tesla M3P 2021 • Svart med kvitt interiør
Volvo XC90 T8R 2018 • Svart
E-golf 2015 • Kvit

adriantr

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 08. desember 2020, klokken 08:34
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 08. desember 2020, klokken 08:31
SMS med førstegangsregistrering kom midt på dagen mandagen, utlevering var satt til torsdagen.

Aha, får kanskje idag da i og med at jeg har utlevering fredag  :+1:

Har utlevering på torsdag, VIN 834XXX. Fremdeles ingen sms med førstegangsregistrering.

Marulven

Ganske fersk på forumet her, men sitter med fingeren på avstrekkeren på en TM3 LR. Noen som har bestilt nylig og fått et inntrykk av hvordan ventetiden er for tiden?

Er selvsagt interessert i få med meg nye lykter i alle fall. Varmepumpe og el-bakluke regner jeg med begynner å bli standard på alle TM3-modeller nå.
TM3 LR 2021 - Henting 22. des. Lillestrøm.

TM3P878

Sitat fra: oysteine på mandag 07. desember 2020, klokken 22:24
Sitat fra: TM3P878 på fredag 04. desember 2020, klokken 15:38
Glovis Sun - ZEE 15 Des, spørs om de rekker å få den på Hoegh Pusan som forlater ZEE 17, i Drammen 22 Des. Utlevering 27 kanskje....?
Hvordan finner du ut hvilke båter som kommer fra zeebruge? Og reisetidene?

Jeg sjekker opp schedulene til de båtene som går til Drammen som jo er EML og UECC-

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Marulven på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:01
Ganske fersk på forumet her, men sitter med fingeren på avstrekkeren på en TM3 LR. Noen som har bestilt nylig og fått et inntrykk av hvordan ventetiden er for tiden?

Er selvsagt interessert i få med meg nye lykter i alle fall. Varmepumpe og el-bakluke regner jeg med begynner å bli standard på alle TM3-modeller nå.

Bil kan du få på kort varsel, men det ser ut som om ingen LR her har de nye lyktene pt. El bakluke og varmepumpe er standard.

Men et generelt tips angående Tesla. Om du "skal bare sikre deg at du får med XYZ" så får du aldri bestilt noe. Tesla venter aldri på neste årsmodell, og implementerer endringer fortløpende. Det vil alltid være rykter (med varierende sannhetsgehalt) om noe som skal implementeres "snart".
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Almis

Sitat fra: Naitsy på tirsdag 08. desember 2020, klokken 07:47
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 16:42
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 15:56
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 14:40
Bestilte M3P 17.10 Bergen ikke hørt noe enda  :P
Tar sin tid tenker jeg

Jeg bestilte m3p den 18/10. Henter ut as we speak :p

Sa de noe om batteri produsent?

Nei, dessverre. Han kunne ikke gi meg optioncodes.

Bilder av lykt:

Fornøyd med bilen? :)

Ja, dette er min andre model 3, så jeg viste jo forsåvidt hva jeg gikk til. Men forskjellen på SR+ og Performance når det kommer til aksellerasjon er hinsides! Herregud for et drag!

Nå fikk jeg dessverre bare kjørt den i 20 minutter. Jeg kjørte den rett til foliering og lakkbehandling, så jeg henter den ut igjen på fredag.

Har sendt mail til Tesla ang optioncodes og mer info om bilen, så det blir spennende å se hva de svarer. Hadde jo vært greit å fått bekreftet om det er Pansonic eller LG-batterier i bilen.

Utover det så var det lite panelgaps bortsett fra bakluka, men den var innenfor spec ifølge Tesla. Litt irriterende da baklyktene ikke er helt flush... Det var også en minimal bulk på døra, som de sa de skulle fikse i januar. Blir spennende å se hvordan de løser det.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Zero-talent

Sitat fra: mr_frodo på mandag 07. desember 2020, klokken 22:39
Sitat fra: Zero-talent på mandag 07. desember 2020, klokken 21:02
Sitat fra: Vaduz på mandag 07. desember 2020, klokken 20:51
Om du er så redd for smitte på en buss med passende forhåndsregler så ta en drosje eller få noen til å kjøre deg? Er mange muligheter, kan ikke klandre tesla for akkurat den!

Mange som får lang reisevei når de må til Lillestrøm. Langt ifra alle har en snill onkel/svigerfar med anledning til å kjøre dem. Da er det plunder å måtte reise kollektivt gjennom Oslo. Jeg er heldig og har en svigerfar som elsker å kjøre, så det ordner seg heldigvis for min del. Men i forhold til tradisjonelle forhandlere og merker er tesla plundrete i og med at man ikke får levert bilen til hjemstedet. Tesla har SC i Porsgrunn, så jeg synes det er merkelig de ikke leverer ut biler der. Leveringsomkostningene er jo de samme på tesla som på andre merker som leverer ut bil der folk bor...

Jeg gleder meg uansett til bil... Bestilte grå LR 03.11 og enda ikke hørt noe

Lenger reisevei spørs jo hvor man bor, fra Oslo er det mye korte reisevei - 10 min med toget. Det går 4 direktetog + 2 lokaltog som tar 30 min og i tillegg er det vel 6 busser i timen, så bør gå fint å ikke dra som en sildestim...

Kommer selvfølgelig an på hvor man bor... og hva man er vant til. For oss som bor utenfor Oslo har vi siden mars hørt "unngå kollektiv" så mange ganger at det oppleves som farlig å sette seg på et tog eller en buss. Bor man i Oslo og er avhengig av kollektiv til vanlig oppleves det nok ikke på samme måte. Uansett hadde det vært fint om man kunne hente bilen hos en lokal forhandler.

På den annen side er det jo ikke feil å få seg en liten road trip når man henter ut nybil  :D
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Marulven

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:06
Bil kan du få på kort varsel, men det ser ut som om ingen LR her har de nye lyktene pt. El bakluke og varmepumpe er standard.

Men et generelt tips angående Tesla. Om du "skal bare sikre deg at du får med XYZ" så får du aldri bestilt noe. Tesla venter aldri på neste årsmodell, og implementerer endringer fortløpende. Det vil alltid være rykter (med varierende sannhetsgehalt) om noe som skal implementeres "snart".

Takk for godt svar! Vet at det er umulig å kjøpe det som ikke er lansert ennå, men nå har jeg heller ingen bråhast med å kjøpe bil heller. Men har heller ikke tålmodighet til å vente et halvt år på nye lykter. Det føler jeg ikke at de er verdt.

Ser at en del som bestilte i oktober henter ut i disse dager. Så en bestilling nå vil kunne hentes i februar/mars? Eller avhenger det litt av både modell og farge?
TM3 LR 2021 - Henting 22. des. Lillestrøm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA