Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

morten007

Jeg har fått bekreftet at jeg får min M3P (ny modell) 12.12.2020 i Trondheim.
Blå, med hvitt interiør.


Sent from my iPhone using Tapatalk
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

Alexogo

Sitat fra: morten007 på fredag 04. desember 2020, klokken 21:43
Jeg har fått bekreftet at jeg får min M3P (ny modell) 12.12.2020 i Trondheim.
Blå, med hvitt interiør.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva er ditt VIN og når bestilte du?
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

morten007

Sitat fra: Alexogo på lørdag 05. desember 2020, klokken 01:50
Sitat fra: morten007 på fredag 04. desember 2020, klokken 21:43
Jeg har fått bekreftet at jeg får min M3P (ny modell) 12.12.2020 i Trondheim.
Blå, med hvitt interiør.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva er ditt VIN og når bestilte du?
Bestilte 16.10. Ikke fått VIN ennå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

Jokkezi

Sitat fra: NOway på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:19
God dag

To båter i havn Drammen.

En av de (United Sprint) kommer fra Zeebrugge! Ser ikke hva den andre båten heter? Ettersom at flere har begynt å fått leveringsdato for sine Performance må det vel være stor sannsynlighet for at disse båtene har med seg noen?

alb92

Sitat fra: NOway på lørdag 05. desember 2020, klokken 23:19
Det ser ut til at TM3P med nye lykter kommer fra Glovis Sun



Fått bekreftet at TM3P i beste config (2021 med alle nye detaljer) forlot San Francisco nylig. Det vil si fikk 100% bekreftet at min sto i havn i SF når jeg fikk denne beskjeden. Dermed få alternativer på båt som da vil tilsi Glovis Sun dessverre. Så blir sen utlevering i desember. Tydeligvis var planlagt utreise fra Tesla Factory i Fremont en måned forsinket.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3779595/mmsi:538006693/imo:9749568/vessel:GLOVIS_SUN

Det er levert noen engelske versjoner med nye lykter, men ser ut som det var høyre side batch only.

Nye lykter:
- Linse mot ytterkant (svært tydelig forskjell på lykter).
- Harde linjer i lysbilde
- Linsen har «fokus» motor (justere bildet fjern og nær)
- Ligner xenon linse system men vil tro denne bruker en «led plate»
- Vesentlig bedre lysbilde ved fjernlys spesielt
- Leveres til TM3P enn så lenge med venstre ratt

https://youtu.be/2q22F8iDOxo

Så av mine undersøkelser ser det ut til at TM3P er den bilen som får alle de nye oppdateringene først.

Ellers som TMSPP får i topp utgaven ved levering sen 2021.

Ellers kan det se ut som de andre Model 3 får litt random nye deler.

Det tyske config dokumentet som er delt på tråden som diskuterer batteri størrelse viser TM3P som blir levert med både det dårlige 77kWh LG batteriet og noen med 82kWh Panasonic batteriet, så ser ikke ut som TM3P får bære topp delene, i hvertfall ikke i den forstanden.

Har du fått VIN?

Oysteins

Synes det er veldig merkelig av Tesla å levere noen med nye deler og noen med gamle deler. Det fører vel til en del misfornøyde kunder som føler seg snytt.

Bmwi3

Sitat fra: Oysteins på lørdag 05. desember 2020, klokken 23:40
Synes det er veldig merkelig av Tesla å levere noen med nye deler og noen med gamle deler. Det fører vel til en del misfornøyde kunder som føler seg snytt.

Glad jeg får min tm3P i Februar, satser på at alt nytt er med på den :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

hELgenen

Sitat fra: Oysteins på lørdag 05. desember 2020, klokken 23:40
Synes det er veldig merkelig av Tesla å levere noen med nye deler og noen med gamle deler. Det fører vel til en del misfornøyde kunder som føler seg snytt.

Som regel er det til noe bedre - men tydeligvis ikke alltid.
En ting jeg funderer på er at det må være et mareritt for Tesla å holde orden på dette.
At de nettopp skifter deler som om alt skulle være software oppdateringer må vel til slutt bli et mareritt for verkstedet?
Dersom den nye delen er kompatibel med den gamle er det ikke noe stress, men noen ganger så skjer det mekaniske endringer
som da ikke er kompatible. Den nye TM3 har f.eks doble laminerte glass i frontdørene. En annen lukke og låsemekanisme for både frunk og trunk. osv osv... Ja - jeg ser at man selvfølgelig har et VIN.NR en kan slå opp for å få rett del - men det kan fort bli så mange unike varianter i kombinasjon med at underleverandører byttes (jmf LG og Panasonic batterier) at plutselig en dag sitter man der med en 5 år gammel bil som det kanskje er vanskelig å få tak i nye deler til. Den tradisjonelle bilindustrien har normalt sett kjørt minst 2 års sykluser mellom facelifts - mao. har man minst 2 årsproduksjoner med identiske deler. Hva Tesla opererer med vet jeg ikke, men jeg får inntrykk av at det skjer kontinuerlige endringer også på hardware siden. Akkurat nå er det en gedigen diskusjon om batteriene som er endret på LR - og kundene har null anelse om hva de får og ingen ønsker å sitte med svarteper. Noen har til og med sagt at de vil kansellere og eller benytte angretten på bilen og om ikke den leveres med rett batteri eller frontlykter...Det som en gang så om som noe fantastisk ved Tesla - at de hele tiden forbedrer seg på hardwaresiden - har plutselig blitt et potensielt problem......

Bushy

Ser ikke slik ut i Tyskland iallefall. Der ser det ut som de har brukt terningen på alle biler...
S75D sept. 17

el-sprell

Sitat fra: NOway på lørdag 05. desember 2020, klokken 23:19
Det ser ut til at TM3P med nye lykter kommer fra Glovis Sun



Fått bekreftet at TM3P i beste config (2021 med alle nye detaljer) forlot San Francisco nylig. Det vil si fikk 100% bekreftet at min sto i havn i SF når jeg fikk denne beskjeden. Dermed få alternativer på båt som da vil tilsi Glovis Sun dessverre. Så blir sen utlevering i desember. Tydeligvis var planlagt utreise fra Tesla Factory i Fremont en måned forsinket.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3779595/mmsi:538006693/imo:9749568/vessel:GLOVIS_SUN

Det er levert noen engelske versjoner med nye lykter, men ser ut som det var høyre side batch only.

Nye lykter:
- Linse mot ytterkant (svært tydelig forskjell på lykter).
- Harde linjer i lysbilde
- Linsen har «fokus» motor (justere bildet fjern og nær)
- Ligner xenon linse system men vil tro denne bruker en «led plate». (Det er ikke Xenon jeg mener her, men led teknologi)
- Vesentlig bedre lysbilde ved fjernlys spesielt
- Leveres til TM3P enn så lenge med venstre ratt

https://youtu.be/2q22F8iDOxo

Så av mine undersøkelser ser det ut til at TM3P er den bilen som får alle de nye oppdateringene først.

Ellers som TMSPP får i topp utgaven ved levering sen 2021.

Ellers kan det se ut som de andre Model 3 får litt random nye deler.

Krysser fingrene for at dette stemmer. Har VIN 835XXX selv. Ingen hast for meg å bytte bil, så kjedelig å ikke få alle oppgraderingene nå man først bytter.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Øggen

Ny ladning med model 3 i Ålesund. 2 fulle lastebiler i første omgang.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Almis

Er så jævlig spent på om hvilke lykter og batteripakke min P har. Vi får svaret i morgen klokken 4!
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Solheim

Sitat fra: Almis på søndag 06. desember 2020, klokken 17:06
Er så jævlig spent på om hvilke lykter og batteripakke min P har. Vi får svaret i morgen klokken 4!

Hold oss oppdatert! Har også VIN på 8272XX, men har ikke levering før den 17.

Havvo

Sitat fra: Almis på søndag 06. desember 2020, klokken 17:06
Er så jævlig spent på om hvilke lykter og batteripakke min P har. Vi får svaret i morgen klokken 4!
Hvordan finner du ut hvilke batterier du har fått?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thomas Longva

#1679
Sitat fra: Havvo på søndag 06. desember 2020, klokken 18:33
Hvordan finner du ut hvilke batterier du har fått?

Tror du må skru ut frunk for å se det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA