Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Woodbear

Lurer på hvordan innbytte foregår.. blir det bare å plassere bilen og hente ny?  Levere over de gamle nøkkelkortene og få de nye?
2021 model 3 hvit performance.

Svennix

Sitat fra: tomjenssen på torsdag 26. november 2020, klokken 10:06
Grand Aurora ligger til kai nå i Belgia. Det tok vell 14 dager fra RCC antwerp ankom Belgia, til folk fikk utleveringsdatoen sin i Drammen området. Sikkert litt ekstra tid til andre steder i Norge.

Virker som de fleste her har bilen sin på Grand Aurora

Jeg fikk melding og bekreftet utlevering 8 dager etter båten ankom Belgia.
Utleveringen er 16 dager etter båten ankom Belgia.

tomjenssen

Ja, kan si 14-16 dager etter at båten har ankommet Belgia  :) :+1:

Almis

Var inne å så på inventory-bilene. Har kommet en del performance der som står som "i transit", bla min konfig. Er det et hint på at min bil kanskje nærmer seg norge?

Noen som vet om det er mulig å grave noe ut av kildekoden der?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Alexogo

Sitat fra: Almis på torsdag 26. november 2020, klokken 11:23
Var inne å så på inventory-bilene. Har kommet en del performance der som står som "i transit", bla min konfig. Er det et hint på at min bil kanskje nærmer seg norge?

Noen som vet om det er mulig å grave noe ut av kildekoden der?

Hva er ditt VIN?
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

Almis

2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

apehest

Sitat fra: Almis på torsdag 26. november 2020, klokken 11:23
Var inne å så på inventory-bilene. Har kommet en del performance der som står som "i transit", bla min konfig. Er det et hint på at min bil kanskje nærmer seg norge?

Noen som vet om det er mulig å grave noe ut av kildekoden der?

Legg inn en bestilling så får du VIN med en eneste gang på depositums-fakturaen.

helge89

Jeg bestilte performance rimelig tidlig og den er visstnok på Glovis Sun. Regner med det er flere av disse inventory performancene som er på samme båt.

Alexogo

Sitat fra: Almis på torsdag 26. november 2020, klokken 11:43
5YJ3E7EC3MF827xxx

Bilene som er lagt ut i iventory ser ut til å være fra RCC Amsterdam/Glovis Sun (snakket med selger på mobil nå nettopp). Utover det burde din være på Crystal/Aurora utifra VIN, du har for så vidt det laveste performance VIN-et jeg har sett her på forumet i hvert fall.
Min bil har et mye senere VIN (837x) og står på RCC Amsterdam.
Om mulig hold oss/meg gjerne oppdatert med status, har som sagt ikke hørt om noen med så lav VIN på M3P, og trodde ikke det var noen M3P før RCC Amsterdam/Glovis Sun, men kan se ut til at vi har hatt feil om du får den før.
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

Haggish

Jeg har en følelse/tro på at på Triton ACE (2.båt)er det kun TM3P biler!
Hvorfor tror jeg det? Jo fordi en som bestilte rett før meg med samme config fikk bil fra RCC Antwerp (1. båt)
Jeg har fått beskjed om at min LR er på Grand Aurora (3.båt)

I den logikken kan vi som får fra 3. båt håpe på nye lykter ;)siden de er produsert etter performance batchen.
Men om noen med LR får nå fra Triton faller min logikk sammen.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Almis

Sitat fra: Alexogo på torsdag 26. november 2020, klokken 11:52
Sitat fra: Almis på torsdag 26. november 2020, klokken 11:43
5YJ3E7EC3MF827xxx

Bilene som er lagt ut i iventory ser ut til å være fra RCC Amsterdam/Glovis Sun (snakket med selger på mobil nå nettopp). Utover det burde din være på Crystal/Aurora utifra VIN, du har for så vidt det laveste performance VIN-et jeg har sett her på forumet i hvert fall.
Min bil har et mye senere VIN (837x) og står på RCC Amsterdam.
Om mulig hold oss/meg gjerne oppdatert med status, har som sagt ikke hørt om noen med så lav VIN på M3P, og trodde ikke det var noen M3P før RCC Amsterdam/Glovis Sun, men kan se ut til at vi har hatt feil om du får den før.

Hadde jo vært fantastisk om den sto på grand aurora, men tviler.

Har ikke hørt et kvekk bortsett fra "iløpet av desember"..
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Cato76

Jeg hører heller ingenting.. Får kun beskjed om at levering er forventet iløpet av desember og VIN gis ikke da det kan forekomme allokeringer på reisen fra USA til Europa.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Dezzorex

#1287
Snakket med Tesla nå, de sier min bil er i Drammen 19. Desember. Og så må de ha noen dager før utlevering, dermed forhåpentligvis utlevering før jul. Min skal ha vært på Grand Aurora (så det selv på skjerm ved besøk hos Tesla selger), som ankom Zeebrugge i dag, så høres veldig rart ut at de skal bruke nesten 4 uker fra Zeebrugge til Drammen da.

Haggish

Sitat fra: Dezzorex på torsdag 26. november 2020, klokken 12:33
Snakket med Tesla nå, de sier min bil er i Drammen 19. Desember. Og så må de ha noen dager før utlevering, dermed forhåpentligvis utlevering før jul. Min skal ha vært på Grand Aurora, som ankom Zeebrugge i dag, så høres veldig rart ut at de skal bruke nesten 4 uker fra Zeebrugge til Drammen da.

Min sies også og være på Grand Aurora VIN 833xxx, og får medio Desember, men jeg tror de gir det god margin for og slippe mas om det blir noen forsinkelser ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

eNORm

Det burde vel være noen som har fått hentet bilene sine nå og kan avgi en rapport?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA