Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Vegard_br

Tesla ringte meg akkurat ang. en prøvekjøring, så jeg benyttet sjansen til å mase ang. min hvite LR med krok bestilt 23. oktober. Han jeg snakket med var nok ikke en typisk telefonsvarer, for han var ikke tilbakeholden med informasjon i det hele tatt:

Bilen er på Grand Aurora (som jeg har hørt før), og leveringstid er satt til siste halvdel av desember. Jeg spurte spesifikt om bilen kommer med båt eller tog, og da sa han båt fra Belgia til Drammen.

Med tanke på at Grand Aurora ankommer Zeebrugge 24. november, håper jeg anslaget på levering er mer midten av desember, enn slutten.

arv

Min bestilling fra 23/10. Fikk nå vin nummer
5YJ3E7EB6MF.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jorgenask

Sitat fra: Vegard_br på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:16
Tesla ringte meg akkurat ang. en prøvekjøring, så jeg benyttet sjansen til å mase ang. min hvite LR med krok bestilt 23. oktober. Han jeg snakket med var nok ikke en typisk telefonsvarer, for han var ikke tilbakeholden med informasjon i det hele tatt:

Bilen er på Grand Aurora (som jeg har hørt før), og leveringstid er satt til siste halvdel av desember. Jeg spurte spesifikt om bilen kommer med båt eller tog, og da sa han båt fra Belgia til Drammen.

Med tanke på at Grand Aurora ankommer Zeebrugge 24. november, håper jeg anslaget på levering er mer midten av desember, enn slutten.


Her er det visst litt motstridende informasjon da jeg har hørt fra flere kilder at det er tog fra belgia til norge.

Men anyway, min røde LR med svart interiør og krok med 18 tommere bestillt 13 okt kommer med Triton Ace. Levering rundt 15 desember ifølge selger og har fått vin: 5YJ3E7EB6MF82XXXX

Almis

Sitat fra: noocyte på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:05
Sitat fra: Almis på tirsdag 17. november 2020, klokken 12:35
EDIT: Må bare få legge til at jeg blir sinnsyk av å ikke vite når jeg får bilen.

Ja, ikke sant? Jeg, som aldri sliter med å sove, sliter med å få sove! Ligger våken og leser om 2021 refresh, vurderer bilpleieprodukter etc etc...

Har allerede innhentet pris på forsikring og bestilt foliering + keramisk coating... :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Haggish

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:27
Sitat fra: Vegard_br på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:16
Tesla ringte meg akkurat ang. en prøvekjøring, så jeg benyttet sjansen til å mase ang. min hvite LR med krok bestilt 23. oktober. Han jeg snakket med var nok ikke en typisk telefonsvarer, for han var ikke tilbakeholden med informasjon i det hele tatt:

Bilen er på Grand Aurora (som jeg har hørt før), og leveringstid er satt til siste halvdel av desember. Jeg spurte spesifikt om bilen kommer med båt eller tog, og da sa han båt fra Belgia til Drammen.

Med tanke på at Grand Aurora ankommer Zeebrugge 24. november, håper jeg anslaget på levering er mer midten av desember, enn slutten.


Her er det visst litt motstridende informasjon da jeg har hørt fra flere kilder at det er tog fra belgia til norge.

Men anyway, min røde LR med svart interiør og krok med 18 tommere bestillt 13 okt kommer med Triton Ace. Levering rundt 15 desember ifølge selger og har fått vin: 5YJ3E7EB6MF82XXXX

De motstridende meldingene er nok fordi de antakelig ikke vet selv, men gir et svar for og tilfredsstille " ivrige kunder"😎
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Sitat fra: Haggish på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:43
Sitat fra: jorgenask på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:27
Sitat fra: Vegard_br på tirsdag 17. november 2020, klokken 13:16
Tesla ringte meg akkurat ang. en prøvekjøring, så jeg benyttet sjansen til å mase ang. min hvite LR med krok bestilt 23. oktober. Han jeg snakket med var nok ikke en typisk telefonsvarer, for han var ikke tilbakeholden med informasjon i det hele tatt:

Bilen er på Grand Aurora (som jeg har hørt før), og leveringstid er satt til siste halvdel av desember. Jeg spurte spesifikt om bilen kommer med båt eller tog, og da sa han båt fra Belgia til Drammen.

Med tanke på at Grand Aurora ankommer Zeebrugge 24. november, håper jeg anslaget på levering er mer midten av desember, enn slutten.


Her er det visst litt motstridende informasjon da jeg har hørt fra flere kilder at det er tog fra belgia til norge.

Men anyway, min røde LR med svart interiør og krok med 18 tommere bestillt 13 okt kommer med Triton Ace. Levering rundt 15 desember ifølge selger og har fått vin: 5YJ3E7EB6MF82XXXX

De motstridende meldingene er nok fordi de antakelig ikke vet selv, men gir et svar for og tilfredsstille " ivrige kunder"😎

Tenkte jeg også :) Han som ringte meg virket dog til å måtte sjekke, og svarte ikke automatisk.

Steffinho

Disse estimatene de kommer med er vel noe pessimistiske? Triton Ace er antagelig i Belgia 20.Nov. At det da skal ta 25 dager før at man får komme å hente bilen er jo sykt lenge. Har sett tidligere anslag på at det tar 7-10 dager fra båten er i Zeebrugge til toget er i Drammen. Også skal vel Tesla ha bilen noen dager for å fikse diverse ting. Men må være lagt inn litt buffer for forsinkelser i de estimatene der vel?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

jorgenask

Sitat fra: Steffinho på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:03
Disse estimatene de kommer med er vel noe pessimistiske? Triton Ace er antagelig i Belgia 20.Nov. At det da skal ta 25 dager før at man får komme å hente bilen er jo sykt lenge. Har sett tidligere anslag på at det tar 7-10 dager fra båten er i Zeebrugge til toget er i Drammen. Også skal vel Tesla ha bilen noen dager for å fikse diverse ting. Men må være lagt inn litt buffer for forsinkelser i de estimatene der vel?

Tenker litt det samme, at de tar hardt i på tiden for ikke å skuffe

Almis

Noen som har bestilt performance og fått info om hvilken båt den er på?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Steffinho

Sitat fra: Almis på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:15
Noen som har bestilt performance og fått info om hvilken båt den er på?
Nope, fått beskjed om at VIN kan endre seg underveis og derfor ikke poeng med å oppgi navn på båt. Tror man må spørre rundt til man finner noen som vil si det evt møte opp på et service center å høre.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

lars667

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:11

Tenker litt det samme, at de tar hardt i på tiden for ikke å skuffe

Ja hvis det stemmer at brorparten av de som bestilte fra 20. oktober og framover får utlevering etter 25. desember, blir det lange dager i romjula for de stakkars Tesla-ansatte :-o
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Almis

Sendte mail til tesla og forklarte at jeg hadde juleferie fra 16 des til 8 jan. Spurte om det gikk fint å utsette utleveringen til nyåret hvis den ikke kom før det. Her er svaret:

"Nåværende rentekampanje gjelder for biler med levering i desember. Bilen kan også bli frigjort for levering til andre kunder som kan ta levering i desember. Dette kan medføre at du blir satt til neste leveringsintervall som er estimert i februar/mars.



Mer konkret leveringsdato vil du få når bilen ankommer Norge og vi kontakter deg for å sette opp leveringsdato, så vi får krysse fingrene for at den kommer før"

Satser på at jeg slipper å utsette juleferien, for alternativet er uaktuelt.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

apehest

Spør om du kan signere papirene og la noen hente tralla for deg da vel.

HTechnic

Sitat fra: Almis på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:15
Noen som har bestilt performance og fått info om hvilken båt den er på?

Kan se ut som iallefall min tildelte Performance'n er lastet på RCC Amsterdam, som ligger til kai enda.  Men ingenting bekreftet dessverre.

Steffinho

Sitat fra: HTechnic på tirsdag 17. november 2020, klokken 15:23
Sitat fra: Almis på tirsdag 17. november 2020, klokken 14:15
Noen som har bestilt performance og fått info om hvilken båt den er på?

Kan se ut som iallefall min tildelte Performance'n er lastet på RCC Amsterdam, som ligger til kai enda.  Men ingenting bekreftet dessverre.
Jeg kan legge til at hadde fått VIN 9.11 ihvertfall. Noe som gjør at det er en fin sannsynlighet for at den er på Triton Ace eller Grand Aurora. Men vet ikke sikkert.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA