Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Almis

Begynner virkelig å lure på hvilken båt min bil er på. Ingen ville gi ut vin, ingenting på sms og ingenting på kontosiden. Grå M3P bestilt 18.10. Det eneste de har sagt er levering i desember, ingenting om tidlig, midt eller sent.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Vegard_br

Begynner å mistenke at alle norske er på Grand Aurora, om ingen har fått beskjed om noe annet?

Zara

Sitat fra: Vegard_br på torsdag 12. november 2020, klokken 13:24
Begynner å mistenke at alle norske er på Grand Aurora, om ingen har fått beskjed om noe annet?

Da jeg ringte Tesla i forrige uke fikk jeg oppgitt Triton Ace, som ligger litt foran Grand Aurora "i løypa".

Almis

Prøvde meg på en spansk en på chat nå nettopp.. "Hei du jeg prøver å planlegge juleferien min. Er det realistisk med levering før 16 desember? (Har dere forøvring info ang hvilken båt den er på, eller vin?)

"Hei. Denne infoen får du 2 uker før levering"

Jaja.. Lov å prøve seg :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Amex

Grand Aurora her også. Bestilt 24.10.
''Det kan derimot endre seg'', var beskjeden fra min kundebehandler. Dvs kan få fra annen båt. Men matchen sto på Grand Aurora nå.
->Tesla M3 reservert 01.04-16

HTechnic

Bestilte m3p 6.okt, og snakket med selger. Leveringstiden var vanskelig å si, da det er stort sett vanlig longRange som er på skipene på vei over dammen.Han fant ut at jeg har fått VIN, men ikke mer info om hvor bilen evt kunne være.
Regnet med i bestefall levering sent desember..

Almis

Sitat fra: HTechnic på torsdag 12. november 2020, klokken 14:06
Bestilte m3p 6.okt, og snakket med selger. Leveringstiden var vanskelig å si, da det er stort sett vanlig longRange som er på skipene på vei over dammen.Han fant ut at jeg har fått VIN, men ikke mer info om hvor bilen evt kunne være.
Regnet med i bestefall levering sent desember..

Tror du og jeg er i samme båt (No pun intended)
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Steffinho

#832
Sitat fra: Zara på torsdag 12. november 2020, klokken 13:14
Sitat fra: Steffinho på torsdag 12. november 2020, klokken 11:20
Sitat fra: B-F på torsdag 12. november 2020, klokken 11:04
Jeg har også en hvit Perfomance med sort interiør i bestilling, men hvordan fikk du VIN nr? Jeg har ikke mottatt noen SMS, men fikk vite over telefon at bil var allokert. VIN nr ville de ikke gi.
Jeg har ikke mottatt SMS heller. Spurte om det. Virker som det kommer an på hvem du prater med. Noen sier bare at du er tildelt en bil, noen oppgir VIN og andre sier også skipet den står på. Jeg fikk ikke vite skipet den var på.

Ja, virker litt tilfeldig hvilken informasjon man får og når man får den. Kan synes å være personavhengig i Tesla-systemet.

Bestilte den 15.10. en hvit LR med standard interiør og dekk + vinterdekk og hengerfeste. Halte ut av Tesla-representanten at den var på Triton Ace, levering 2. uke i desember. Mer fikk jeg ikke ut av ham.
Ja, der kan man se. Jeg hadde akkurat samme bestillingen lagt inn 10 dager før, men ble allikevel plassert på båten etterpå. Nå kan det virke som jeg har "sneket" i køen nå, men er forsåvidt i en annen kø da etter å ha byttet fra LR til P.

Jeg tror det er sånn at hvis noen avbestiller bilen sin så kommer neste mann som bestiller inn å tar den bilen, og da kan man i teorien hoppe langt frem i køen. Greit nok det da, hadde vært tungvint om alle måtte flyttes frem i køen og få ny VIN hver gang noen avbestiller/bytter bil.

Så kan kanskje være jeg som har tatt bilen du avbestilte ChristR :D Men det vet vi ikke sikkert uten å sammenligne VIN.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

B-F

Sitat fra: Steffinho på torsdag 12. november 2020, klokken 14:43
Sitat fra: Zara på torsdag 12. november 2020, klokken 13:14
Sitat fra: Steffinho på torsdag 12. november 2020, klokken 11:20
Sitat fra: B-F på torsdag 12. november 2020, klokken 11:04
Jeg har også en hvit Perfomance med sort interiør i bestilling, men hvordan fikk du VIN nr? Jeg har ikke mottatt noen SMS, men fikk vite over telefon at bil var allokert. VIN nr ville de ikke gi.
Jeg har ikke mottatt SMS heller. Spurte om det. Virker som det kommer an på hvem du prater med. Noen sier bare at du er tildelt en bil, noen oppgir VIN og andre sier også skipet den står på. Jeg fikk ikke vite skipet den var på.

Ja, virker litt tilfeldig hvilken informasjon man får og når man får den. Kan synes å være personavhengig i Tesla-systemet.

Bestilte den 15.10. en hvit LR med standard interiør og dekk + vinterdekk og hengerfeste. Halte ut av Tesla-representanten at den var på Triton Ace, levering 2. uke i desember. Mer fikk jeg ikke ut av ham.
Ja, der kan man se. Jeg hadde akkurat samme bestillingen lagt inn 10 dager før, men ble allikevel plassert på båten etterpå. Nå kan det virke som jeg har "sneket" i køen nå, men er forsåvidt i en annen kø da etter å ha byttet fra LR til P.

Jeg tror det er sånn at hvis noen avbestiller bilen sin så kommer neste mann som bestiller inn å tar den bilen, og da kan man i teorien hoppe langt frem i køen. Greit nok det da, hadde vært tungvint om alle måtte flyttes frem i køen og få ny VIN hver gang noen avbestiller/bytter bil.

Så kan kanskje være jeg som har tatt bilen du avbestilte ChristR :D Men det vet vi ikke sikkert uten å sammenligne VIN.

Ja ja, for min del er det viktig at bilen kommer før nyttår og det ønsker nok Tesla også med tanke på kvartalsresultatet. Vi for håpe at de jobber hardt for å få dette til
2021 TM3P hvit/sort interiør

ChristR

Sitat fra: Steffinho på torsdag 12. november 2020, klokken 14:43
Så kan kanskje være jeg som har tatt bilen du avbestilte ChristR :D Men det vet vi ikke sikkert uten å sammenligne VIN.
Det er jo mye morsommere hvis det er slik! Fikk aldri VIN, så vi må bare leve i troen.
Jeg håper du kan gi "henne" et bedre liv enn trikkeskinner, gateparkering, fortauskanter og kø-kjøring på E18  :P
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Haggish

Hei,
Jeg fikk heller ingen VIN eller båt fra selger, men nå jeg ringte til Tesla Oslo North hovednr. og valgte spørsmål om  levering kom jeg til riktig avdeling og da kunne svare på mer enn hva selger kunne.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Kunder i England med M3LR på Grand Aurora bwgynner nå å få SMS med beskjed om levering 8.-10. desember.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2019-20-orders-and-deliveries.159483/page-469

Krane

Sitat fra: Vegard_br på torsdag 12. november 2020, klokken 22:17
Kunder i England med M3LR på Grand Aurora bwgynner nå å få SMS med beskjed om levering 8.-10. desember.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2019-20-orders-and-deliveries.159483/page-469
RCC Antwerp er på vei fra Zeebrugge til England nå 😜

Steffinho

Merkelig at det skal ta så lang tid før de kan plukke opp bilene sine. Bilene er vel i Southampton i morgen allerede.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

jorgenask


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA