Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Thalgar

Sitat fra: knegg på fredag 18. september 2020, klokken 21:09
Sitat fra: Otkristo på fredag 18. september 2020, klokken 21:00
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 18. september 2020, klokken 19:37
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 18. september 2020, klokken 15:24
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Eller svelge noen kameler og kjøpe en som er litt bedre her ;-)
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=&range=0

Merkbart færre biler fra sist gang jeg sjekket, og det vet bare et par dager siden.
47 Model 3 på lager på onsdag. I dag er det bare 12 igjen !!
Og alle uten hengerfeste

Det er fascinerande. Kor mange er det som kjøper utan hengarfeste, når kostnaden er så liten? Og kvifor pushar Tesla sånne bilar over dammen?
Model Y LR Quicksilver, 2023

Otkristo

Sitat fra: Thalgar på fredag 18. september 2020, klokken 21:42
Sitat fra: knegg på fredag 18. september 2020, klokken 21:09
Sitat fra: Otkristo på fredag 18. september 2020, klokken 21:00
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 18. september 2020, klokken 19:37
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 18. september 2020, klokken 15:24
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Eller svelge noen kameler og kjøpe en som er litt bedre her ;-)
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=&range=0

Merkbart færre biler fra sist gang jeg sjekket, og det vet bare et par dager siden.
47 Model 3 på lager på onsdag. I dag er det bare 12 igjen !!
Og alle uten hengerfeste

Det er fascinerande. Kor mange er det som kjøper utan hengarfeste, når kostnaden er så liten? Og kvifor pushar Tesla sånne bilar over dammen?
Er det ikke mulig å få Tesla til å ettermontere originalt hengerfeste ?

jkirkebo

Sitat fra: Thalgar på fredag 18. september 2020, klokken 21:42
Sitat fra: knegg på fredag 18. september 2020, klokken 21:09
Og alle uten hengerfeste

Det er fascinerande. Kor mange er det som kjøper utan hengarfeste, når kostnaden er så liten? Og kvifor pushar Tesla sånne bilar over dammen?

4 av de 12 er riktignok Performance, de får vel ikke hengerfeste?

På SR+ kan jeg forstå det. Vi har SR+ uten HF (kjøpte lagerbil) men jeg hadde neppe krysset av for det om jeg designet selv heller. Vi har ikke bruk for det på Model 3, og hengervekten er for lav til å brukes til noe fornuftig for vår del så da er det bortkastede penger på en bil som vi ville ha så rimelig som mulig.

Men på vanlig LR burde de nok utelukkende sende biler med HF ja. Selv om de bilene helt sikkert blir solgt de også. Kjekt for de som ikke trenger HF da, større sjanse for at Tesla har bil på lager enn om alle hadde HF.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Otkristo på fredag 18. september 2020, klokken 21:49
Er det ikke mulig å få Tesla til å ettermontere originalt hengerfeste ?

Nei. Bilene uten HF har oppgitt 0kg i hengervekt i vognkortet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thalgar

Sitat fra: Otkristo på fredag 18. september 2020, klokken 21:49
Sitat fra: Thalgar på fredag 18. september 2020, klokken 21:42
Sitat fra: knegg på fredag 18. september 2020, klokken 21:09
Sitat fra: Otkristo på fredag 18. september 2020, klokken 21:00
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 18. september 2020, klokken 19:37
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 18. september 2020, klokken 15:24
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Eller svelge noen kameler og kjøpe en som er litt bedre her ;-)
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=&range=0

Merkbart færre biler fra sist gang jeg sjekket, og det vet bare et par dager siden.
47 Model 3 på lager på onsdag. I dag er det bare 12 igjen !!
Og alle uten hengerfeste

Det er fascinerande. Kor mange er det som kjøper utan hengarfeste, når kostnaden er så liten? Og kvifor pushar Tesla sånne bilar over dammen?
Er det ikke mulig å få Tesla til å ettermontere originalt hengerfeste ?

Nei  >:(
Model Y LR Quicksilver, 2023

Behage

Har null behov for henger uansett. Er ikke så viktig del av bilen. Det er ingen performance i riktig farge ute nå, så blir ingen kameler å svelge.  ;)

knegg

Sitat fra: jkirkebo på fredag 18. september 2020, klokken 21:50
Sitat fra: Thalgar på fredag 18. september 2020, klokken 21:42
Sitat fra: knegg på fredag 18. september 2020, klokken 21:09
Og alle uten hengerfeste

Det er fascinerande. Kor mange er det som kjøper utan hengarfeste, når kostnaden er så liten? Og kvifor pushar Tesla sånne bilar over dammen?

4 av de 12 er riktignok Performance, de får vel ikke hengerfeste?

På SR+ kan jeg forstå det. Vi har SR+ uten HF (kjøpte lagerbil) men jeg hadde neppe krysset av for det om jeg designet selv heller. Vi har ikke bruk for det på Model 3, og hengervekten er for lav til å brukes til noe fornuftig for vår del så da er det bortkastede penger på en bil som vi ville ha så rimelig som mulig.

Men på vanlig LR burde de nok utelukkende sende biler med HF ja. Selv om de bilene helt sikkert blir solgt de også. Kjekt for de som ikke trenger HF da, større sjanse for at Tesla har bil på lager enn om alle hadde HF.

Hva er "fornuftig" henger vekt? Jeg har brukt hengerfeste mye. Så lenge du ikke skal frakte bil eller stor campingvogn så holder 1000kg ganske lenge. Litt surt at de ikke tok 1500kg, men men...
2020 Model 3

jkirkebo

Sitat fra: knegg på lørdag 19. september 2020, klokken 12:27
Hva er "fornuftig" henger vekt? Jeg har brukt hengerfeste mye. Så lenge du ikke skal frakte bil eller stor campingvogn så holder 1000kg ganske lenge. Litt surt at de ikke tok 1500kg, men men...

For min del 1600kg eller mer. Absolutt minimum 1300kg. Bare hengeren min veier oppunder 500kg med karmer (Tysse 320x180 boggi varehenger 2600kg m/50cm karmer) og så skal jeg gjerne kunne frakte litt i den også. En pakke med terrassebord veier fort 800kg for eksempel.

Bil eller campingvogn har jeg aldri trukket. Hadde dog over 1800kg last på hengeren opp til hytta nå. 500m terrassebord, 860m 34x45 lekter, 130m 48x73 + div. annet. Da lå nok totalvekten tett opptil de 2250kg som X'en kan trekke (la igjen karmene til hengeren hjemme).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Behage

Hei,

Jeg har endelig fått leveringsavtale neste uke på Tesla Model 3 Performance!
Har fortsatt ikke mottatt noen faktura for betaling, står bare at de skal ta kontakt angående faktura.
Hvordan skjer dette? Sender de faktura før jeg har levering?

Blir første elbilen, veldig spent! :)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Behage på onsdag 23. september 2020, klokken 12:24
Hei,

Jeg har endelig fått leveringsavtale neste uke på Tesla Model 3 Performance!
Har fortsatt ikke mottatt noen faktura for betaling, står bare at de skal ta kontakt angående faktura.
Hvordan skjer dette? Sender de faktura før jeg har levering?

Blir første elbilen, veldig spent! :)

Har du logget deg inn på tesla-siden din og kikket under Dokumenter? Er ofte at en ikke mottar mail, og så ligger den bare der...vet ikke om de prøver å sende på en måte som de fleste mailsystemer oppfatter som fake eller noe sånt...og at det derfor ikke kommer frem, eller om de ikke sender...men dette er basert på opplevelse for 2 år siden... Er bare å glede seg! Har hatt TM3Performance i 2 år og er strålende fornøyd med det meste...det mest overraskende er at jeg har kjørt over 30.000km uten at noe har måttet repareres...det bare virker...
Tesla Model Y                         2021-

Behage

Takk for info!
Har vært inne på tesla kontoen, der ligger bare depositumfaktura og bestillingsavtale..
Får bare vente å se :)

Kartelaven

Sitat fra: Behage på onsdag 23. september 2020, klokken 12:24
Hei,

Jeg har endelig fått leveringsavtale neste uke på Tesla Model 3 Performance!
Har fortsatt ikke mottatt noen faktura for betaling, står bare at de skal ta kontakt angående faktura.
Hvordan skjer dette? Sender de faktura før jeg har levering?

Blir første elbilen, veldig spent! :)

Vil anbefale å benytte straks betaling i nettbanken etter at du har sett på og akseptert bilen. Selv om Delivery ikke annonserer denne muligheten, aksepterer de den. Ring eller send mail til de.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Tesla_noob

Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Jeg bestilte en Model 3 Long Range i Pearl White med hengerfeste denne uken, og da sto det estimert levering november før jeg trykket bestill. Min kundekontakt på Tesla Skøyen sa også at dette estimatet pleier å stemme.

Mener du likevel ikke at bilen kommer i november? :-X

makki

Sitat fra: Tesla_noob på onsdag 30. september 2020, klokken 18:51
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Jeg bestilte en Model 3 Long Range i Pearl White med hengerfeste denne uken, og da sto det estimert levering november før jeg trykket bestill. Min kundekontakt på Tesla Skøyen sa også at dette estimatet pleier å stemme.

Mener du likevel ikke at bilen kommer i november? :-X

Ja antatt levering i November, selv bekreftet idag tesla press sjef, TMS/TM3/TMX ved bestilling idag- antatt levering Nov.👍

Tesla_noob

Sitat fra: makki på torsdag 01. oktober 2020, klokken 20:26
Sitat fra: Tesla_noob på onsdag 30. september 2020, klokken 18:51
Sitat fra: Behage på fredag 18. september 2020, klokken 14:14
Leveringstidene er lange.. Må smøre seg med tolmodighet :)

Jeg bestilte en Model 3 Long Range i Pearl White med hengerfeste denne uken, og da sto det estimert levering november før jeg trykket bestill. Min kundekontakt på Tesla Skøyen sa også at dette estimatet pleier å stemme.

Mener du likevel ikke at bilen kommer i november? :-X

Ja antatt levering i November, selv bekreftet idag tesla press sjef, TMS/TM3/TMX ved bestilling idag- antatt levering Nov.👍

Wow, det var godt å høre! :D

Hvor var det du så dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA