Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 13. juni 2020, klokken 07:38
Sitat fra: Hrc på torsdag 11. juni 2020, klokken 23:00
Tesla ringte i dag og lurte på om jeg var interessert i utlevering av bil før 1.juli forutsatt at jeg kunne hente i Drammen. Den skulle egentlig utleveres i Trondheim.

Blir du kompensert for turen nedover? Og dette vil vel typisk være på en hverdag, så da noterer vi oss kanskje en ekstra fridag også?
Kompensere for et frivillig valg - makan. Det er bare å vente til i august med å få bilen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

turfsurf

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 13. juni 2020, klokken 08:19
Kompensere for et frivillig valg - makan.
Helst skulle jo Tesla betalt for at man tar imot bilen
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hrc

Sitat fra: DagfinnN på fredag 12. juni 2020, klokken 08:16Men aldri i verden om du orker å kjøre Drammen - Trondheim i en slik bil vel :) :)

Jeg takket selvfølgelig ja 😊 De kunne ikke love at de fant bil som matchet, men regner med det ordner seg siden de tok seg bryet med å ringe.


Strøm Tycoon

Jeg takket nei til levering slutten av Juni. Fikk nå bekreftelse på levering 26. Juni  :o

permagnu

Noen med sr+ som har fått beskjed om levering i juni, eller er det kun lr og p?


Sent from my iPhone using Tapatalk

CorsoDante

#350
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 13. juni 2020, klokken 08:19
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 13. juni 2020, klokken 07:38
Sitat fra: Hrc på torsdag 11. juni 2020, klokken 23:00
Tesla ringte i dag og lurte på om jeg var interessert i utlevering av bil før 1.juli forutsatt at jeg kunne hente i Drammen. Den skulle egentlig utleveres i Trondheim.

Blir du kompensert for turen nedover? Og dette vil vel typisk være på en hverdag, så da noterer vi oss kanskje en ekstra fridag også?
Kompensere for et frivillig valg - makan. Det er bare å vente til i august med å få bilen.

Du klarer altså ikke å se at Tesla spekulerer i at kunden strekker seg langt for å motta bilen. Tesla sparer penger, og kan notere salg i Q2.

Avtalen var utlevering i Trondheim. Forskyvning i avtalevilkår til ugunst for kjøper vil normalt resultere i kompensasjon. Fly- og/eller togbillett er rimelig, men en fridag er typisk veldig dyr.

Skjønner godt at Tesla utnytter folks iver etter å komme seg inn i bilen. Forberedt på at det samme kan komme til å skje med min kommende Polestar. Vi får se.
TM3P "FSD"

Vaduz

Det er frivillig, du kan gjøre det dersom gleden av å hente bilen tidlig overgår kostnaden ved reise.

Alexander Lüthi

Sitat fra: permagnu på søndag 14. juni 2020, klokken 06:08
Noen med sr+ som har fått beskjed om levering i juni, eller er det kun lr og p?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har fått leveringsbekreftelse på min sr+ 24 juni, bestilt 1 april

permagnu

Sitat fra: Alexander Lüthi på søndag 14. juni 2020, klokken 22:10
Sitat fra: permagnu på søndag 14. juni 2020, klokken 06:08
Noen med sr+ som har fått beskjed om levering i juni, eller er det kun lr og p?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har fått leveringsbekreftelse på min sr+ 24 juni, bestilt 1 april
Bestilte min 8 april (grå sr+). Krysser fingrene for en telefon fra Tesla snart.


Sent from my iPhone using Tapatalk

permagnu

Fått levering 29 juni kl 11. Blir håpløst å komme seg med fly fra Trondheim i tide til å være i Drammen til 11. Noen som vet om de er fleksible i forhold til klokkeslett? Prøvd å ringe Tesla, men de hadde rukket å stenge...

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


Toalmar

Sitat fra: permagnu på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:15
Fått levering 29 juni kl 11. Blir håpløst å komme seg med fly fra Trondheim i tide til å være i Drammen til 11. Noen som vet om de er fleksible i forhold til klokkeslett? Prøvd å ringe Tesla, men de hadde rukket å stenge...

Sent fra min HD1903 via Tapatalk
Det er fullt mulig å komme fra Trondheim til Drammen til kl 11:00 den dagen.
Det går ett SAS fly 08:25 fra Værnes som er på Gardermoen kl 09:20
Flytoget har avgang kl 09:30 og vil være i Asker kl 10:15, du må så gå til sørsiden på Asker stasjon og ta Buss for Tog til Drammen. Ankomst Drammen kl 10:47
De er nok litt fleksible, er du ikke der til rett tidspunkt får du nok bilen en halv time senere uansett

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

permagnu

Sitat fra: Toalmar på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:03
Sitat fra: permagnu på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:15
Fått levering 29 juni kl 11. Blir håpløst å komme seg med fly fra Trondheim i tide til å være i Drammen til 11. Noen som vet om de er fleksible i forhold til klokkeslett? Prøvd å ringe Tesla, men de hadde rukket å stenge...

Sent fra min HD1903 via Tapatalk
Det er fullt mulig å komme fra Trondheim til Drammen til kl 11:00 den dagen.
Det går ett SAS fly 08:25 fra Værnes som er på Gardermoen kl 09:20
Flytoget har avgang kl 09:30 og vil være i Asker kl 10:15, du må så gå til sørsiden på Asker stasjon og ta Buss for Tog til Drammen. Ankomst Drammen kl 10:47
De er nok litt fleksible, er du ikke der til rett tidspunkt får du nok bilen en halv time senere uansett
Kan gå det der. Takk for tipset

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


CorsoDante

#357
Sitat fra: permagnu på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:15
Fått levering 29 juni kl 11. Blir håpløst å komme seg med fly fra Trondheim i tide til å være i Drammen til 11. Noen som vet om de er fleksible i forhold til klokkeslett? Prøvd å ringe Tesla, men de hadde rukket å stenge...

Sent fra min HD1903 via Tapatalk

Med henblikk mot at du strekker deg 50 mil (og en fridag), bør de kunne strekke seg et par timer. I mitt tilfelle gikk det helt greit med litt justering, men jeg hadde til gjengjeld utlevering ultimo august (utenfor rushtiden...).
TM3P "FSD"

permagnu

Sitat fra: CorsoDante på torsdag 18. juni 2020, klokken 16:17
Sitat fra: permagnu på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:15
Fått levering 29 juni kl 11. Blir håpløst å komme seg med fly fra Trondheim i tide til å være i Drammen til 11. Noen som vet om de er fleksible i forhold til klokkeslett? Prøvd å ringe Tesla, men de hadde rukket å stenge...

Sent fra min HD1903 via Tapatalk

Med henblikk mot at du strekker deg 50 mil (og en fridag), bør de kunne strekke seg et par timer. I mitt tilfelle gikk det helt greit med litt justering, men jeg hadde til gjengjeld utlevering ultimo august (utendørs rushtiden...).
Ringte dem i dag og fikk bytta til kl 13. Så da skal det vel gå

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


Stig Indrestrand

Noen som hvet om det er en båt på vei?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA