Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

GTelle

#285
Hmm, fikk heller ikke vin ved bestilling. Bestilte rett før påske. Ikke fått noe telefon fra tesla heller. Så spent å se hva som skjer fremover. Er noen analytikere på Twitter som tror det blir 2 båter til Europa i andre kvartal. Men vi får sjå 🙂

Hrc


permagnu

Lå endel på tesla sin side i går, men de forsvant plutselig...ser det ligger mange på tesla-info og de står "generic hidden inventory" på dem.  Noen som vet om bilene faktisk er i Drammen eller om de er ventet å komme dit?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


Lensley Baya

Sitat fra: Elbilnewbie på søndag 17. mai 2020, klokken 16:59
Jeg fikk VIN samme dag jeg bestilte men det varierer som jeg har forstått det.
Du får VIN rett etter bestilling hvis din konfigurasjon matcher biler som allerede er produsert og tilgjengelig. Jeg fikk VIN først 4 uker før levering. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

Lensley Baya

Sitat fra: GTelle på søndag 17. mai 2020, klokken 19:23
Hmm, fikk heller ikke vin ved bestilling. Bestilte rett før påske. Ikke fått noe telefon fra tesla heller. Så spent å se hva som skjer fremover. Er noen analytikere på Twitter som tror det blir 2 båter til Europa i andre kvartal. Men vi får sjå
Det kommer helt an på din konfigurasjon. Hvis de ikke har match mot allerede produserte og tilgjengelige biler, får du VIN når bilen er produsert og er på båt. Jeg fikk VIN først 4 uker før levering. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

Hrc

Sitat fra: permagnu på fredag 29. mai 2020, klokken 07:19
Lå endel på tesla sin side i går, men de forsvant plutselig...ser det ligger mange på tesla-info og de står "generic hidden inventory" på dem.  Noen som vet om bilene faktisk er i Drammen eller om de er ventet å komme dit?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk

Jeg bestilte en av disse som lå ute.Men det er ikke VIN i hverken "salgsoppgave" eller i kildekode. Kan det være lagerbiler som står rundt omkring i Europa de sender til Norge?

Lensley Baya

Sitat fra: Hrc på fredag 29. mai 2020, klokken 09:24
Sitat fra: permagnu på fredag 29. mai 2020, klokken 07:19
Lå endel på tesla sin side i går, men de forsvant plutselig...ser det ligger mange på tesla-info og de står "generic hidden inventory" på dem.  Noen som vet om bilene faktisk er i Drammen eller om de er ventet å komme dit?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk

Jeg bestilte en av disse som lå ute.Men det er ikke VIN i hverken "salgsoppgave" eller i kildekode. Kan det være lagerbiler som står rundt omkring i Europa de sender til Norge?
Ikke nødvendigvis rundt om i Europa, men kan godt hende at bilen er på havna i zeebrugge der omlasting fra USA skjer. Det kan hende at VIN er skjult. Hvis du ser på kildekoden når du viser bestillingen i nettleseren, søk etter VIN så vil du se om det står tomt («») eller med skjult VIN.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

Elbilnewbie

Jeg så også alle de bilene i inventory igår.snakket med Tesla idag og fikk beskjed at det er biler som er bestilt til forskjellige kunder. Er noen heldig! Uheldig så matche de din bestilling med en av de bilene folk gjerne i disse dager avbestiller. Jeg skrev tidligere at jeg fikk VIN samme dag men det var ren misforståelse. Ikke mottatt VIN per idag

permagnu

Noen som har bestilt i april og fått beskjed om at de får bil snart?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


GTelle

Jeg bestilte rett før påske, å snakka med tesla igår. Var en sjanse jeg kunne få en av bilene som er på vei over dammen nå. Så levering juni/juli.

Men de hadde ikke mulighet til å overlevere i Brumunddal som opprinnelig avtalt. Så jeg må til drammen for å hente. Men det er null stress 😁 så jeg krysser fingrene!

permagnu

Sitat fra: GTelle på fredag 29. mai 2020, klokken 13:33
Jeg bestilte rett før påske, å snakka med tesla igår. Var en sjanse jeg kunne få en av bilene som er på vei over dammen nå. Så levering juni/juli.

Men de hadde ikke mulighet til å overlevere i Brumunddal som opprinnelig avtalt. Så jeg må til drammen for å hente. Men det er null stress så jeg krysser fingrene!
Fått vin-nr?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


GTelle

Sitat fra: permagnu på fredag 29. mai 2020, klokken 18:29
Sitat fra: GTelle på fredag 29. mai 2020, klokken 13:33
Jeg bestilte rett før påske, å snakka med tesla igår. Var en sjanse jeg kunne få en av bilene som er på vei over dammen nå. Så levering juni/juli.

Men de hadde ikke mulighet til å overlevere i Brumunddal som opprinnelig avtalt. Så jeg må til drammen for å hente. Men det er null stress så jeg krysser fingrene!
Fått vin-nr?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk

Nai, finner ikke vin enda i kildekoden. Men var absolutt ikke 100% sikkert jeg fikk en av de som kommer nå. Jeg bare håper det ikke er så mange andre som har bestilt blå LR med hengerfeste 😂

Hrc

Bilen som jeg bestilte fra inventory-lista i går var ikke i Norge men på tur til hit. Den skulle bli klar for utlevering i juni og måtte hentes i Drammen.

permagnu

Sitat fra: Hrc på fredag 29. mai 2020, klokken 22:08
Bilen som jeg bestilte fra inventory-lista i går var ikke i Norge men på tur til hit. Den skulle bli klar for utlevering i juni og måtte hentes i Drammen.
Hvilken kjøpte du?

Sent fra min HD1903 via Tapatalk


emmern

Er det lurt å kjøpe inventory nå? Jeg tenker på at det sniker seg inn forbedringer hele tiden, f.eks. bedre batterikjemi, V2G osv. Vil helst ha fabrikkny men hvis ventetiden er mange mnd må jeg tenke meg om en gang til.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA