Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

ToreFB

#135
Jeg har ikke fått SMS, men bestillingssiden er oppdatert med leveringsdato og klokkeslett! :D

Bestillt 10. Jan, levering er satt opp til 9. Mars. Blå/Sort, SR+, Hengerfeste...

Har ikke fått faktura for egenandelen, trodde det skulle komme nå. Regner med jeg hører fra de ila de nærmeste dagene.

Edit: Leveringssted Kristiansand Sørlandsparken på meg altså
Tesla Model 3 SR+ 2020 - Bestilt 10.01.2020

perjohans

@ToreFB Betaler man den delen til Tesla eller banken man har lånet i?

Noen andre som vet gangen i egenandel, månedsinnbetaling lån etc, hva er før og etter man henter bilen?

Og er det noen som vet om man kan få tak på bilens registreringsnummer før utlevering?

stormtroop3r

#137
Har ikke fått sms eller leveringsdato. Ikke mer en en uke siden skjult VIN dukket opp. Så da er den vel med neste runde håper jeg *krysser fingre*
Utlevering krsand SR+

Sander B.

Jeg fikk melding av tesla i dag. Var estimert levering 3 mars da jeg bestilte (slutten av januar). På meldingen jeg fikk idag fikk jeg avtalt levering 9 mars Tesla Avd. Sørlandsparken (Kristiansand).

Model 3 LR AWD

halvard

Sitat fra: perjohans på tirsdag 25. februar 2020, klokken 21:45
@ToreFB Betaler man den delen til Tesla eller banken man har lånet i?

Tesla sender faktura for egenandel (minus depositum) til deg, og faktura for resten til banken, slik jeg har forstått det. Deretter foregår resten mellom deg og banken, siden Tesla da har fått betalt.
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

Cowboystrekk

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

tornaldo

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.

Det vet vi ingenting om faktisk, om den kommer i høst eller til våren.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

halvard

Sitat fra: tornaldo på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.

Det vet vi ingenting om faktisk, om den kommer i høst eller til våren.

Fra artikkel på Tek.no:

– Vi har ikke meddelt noen endringer i tidslinjen for Model Y i Europa siden lanseringen: Produksjon av Model Y forventes å starte i begynnelsen av 2020 for Nord-Amerika, og tidlig i 2021 for Europa og Kina, sa Even Sandvold Roland, kommunikasjonssjef i Tesla Norge, til Tek.no nylig.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pLv55w/tesla-har-begynt-a-bekrefte-model-y-leveranser-til-kunder
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

Øyvind.h

Med Teslas guiding og historikk er det mest sannsynlig første leveransetidspunkt for Model Y mars 2021.
De kommer til å starte pent i USA nå med fokus på områder nære fabrikken.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tornaldo

Sitat fra: halvard på onsdag 26. februar 2020, klokken 09:11
Sitat fra: tornaldo på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.

Det vet vi ingenting om faktisk, om den kommer i høst eller til våren.

Fra artikkel på Tek.no:

– Vi har ikke meddelt noen endringer i tidslinjen for Model Y i Europa siden lanseringen: Produksjon av Model Y forventes å starte i begynnelsen av 2020 for Nord-Amerika, og tidlig i 2021 for Europa og Kina, sa Even Sandvold Roland, kommunikasjonssjef i Tesla Norge, til Tek.no nylig.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pLv55w/tesla-har-begynt-a-bekrefte-model-y-leveranser-til-kunder

Ja, men det sier bare at de ikke har fått beskjed i Norge, eller at de ikke har fått bekreftelse på at den kommer tidligere enn antatt. Man kan bare spekulere hva som skjer, men siden man har fremskyndet levering i USA med ca 6 mnd, så kan det hende det også vil bli gjort noe med levering i Europa. Tesla Norge vil selvfølgelig ikke gå ut å si noe om tidligere levering før de faktisk er sikre på at det vil skje. Fortsatt mange mnd til det er aktuelt, så mye kan skje på den tiden.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Øyvind.h

Se på Model S, X og Model 3 – en må påregne oppimot ett år fra første leveranse i nærheten av fabrikken i USA før den viser seg på norsk jord hos første kunde.
Med kvartals-shipping er det naturlig at de første bilene kommer mars 2021. Det er fornuftig risikohåndtering å pumpe ut volumer til ventende i USA en god stund før en begynner på de europeiske leveransene med tilhørende nye godkjenninger og tilpasninger. De har gjort det med alle bilene så langt i hvert fall.
Skalerer de mye raskere enn tidligere kan det være håp om desember 2020, men de har så lange ventelister at det ikke er noe poeng å begynne på internasjonal venteliste med det første.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cowboystrekk

Sitat fra: tornaldo på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.

Det vet vi ingenting om faktisk, om den kommer i høst eller til våren.
Når Tesla skriver på bestillingssidene at den kommerv2021, kommunikasj8nsrådgiveren sier det og vi vet at det med alle andre modeller har tatt minimum et år fra utlevering starter i USA til utlevering starter i europa så er det helt usannsynlig med leveringer i høstbpå denne side av dammen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

tornaldo

Jeg sier ikke at den kommer i høst, og jeg også tror  at den kommer til våren, men disse utsagnene fra Tesla kan tolkes på flere måter. Må gjerne se til tidligere historikk om hvor lang tid det tok med de andre modellene. Men jeg har lest både her og der at det er ulik oppfatning om dette, selv om det her fremstår som noen sitter med fasit.

Levering i USA ble kraftig fremskyndet, selv om det for ikke lenge siden ble kommunisert og skrevet at den skulle komme senere i USA. Tidslinjen har forandret seg, og det kan påvirke levering her.

Men fortsett gjerne med bombastiske kommentarer for når den leveres hit, men å forholde seg veldig konkret til dato på nettsiden, og at Tesla uttaler at de forventer at levering for Europa starter 2020, fremgår historisk sett som lite meningsfylt.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

halvard

Men dette er vel en diskusjon for Model Y-forumet. 😉

Jeg ringte Tesla nettopp, og fikk bekreftet at jeg var tildelt VIN, og levering i andre halvdel av mars. 😃
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

emurof

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. februar 2020, klokken 10:23Se på Model S, X og Model 3 – en må påregne oppimot ett år fra første leveranse i nærheten av fabrikken i USA før den viser seg på norsk jord hos første kunde.

Nå har ting gått fortere med Model Y enn folk trodde, og de vil kunne oppskalere produksjonen mye raskere med Model Y enn de gjorde med Model S, X og 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA