Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Tjafsaren

Er det synonymt med at 5000 biler skal leveres til biler som allerede er bestilt, eller vil det være mulig å få en sv disse fort tror dere? ::)

z4rd

Tror definitivt man kan få en av disse hvis bestillingen matcher med en i bilparken der. Tror ikke alle er «tatt»
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

perjohans

Ser det er en bilbåt fra Bremerhaven på vei til Drammen Havn :-)


stormtroop3r

Venter også på bil, SR+ med hengerfeste. Bestillte 25 Januar, har ikke fått VIN nummer...

halvard

Bestilte perlehvit LR AWD med hengerfeste i dag. Fikk beskjed om at den mest sannsynlig kommer med på skip fra Belgia i nærmeste fremtid, for levering i mars.

Forstod det slik at det kommer flere biler enn hva som allerede er bestilt av kunder, og at sjansen er stor for at man får en av dem, med mindre man bestiller en veldig uvanlig kombinasjon.
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

perjohans


E_S

Bremerhaven håndterer vel lite Tesla - når bilene kommer til Zeebrügge går de vel ut derfra med båt til Norge, men at båten er innom Bremerhaven og tar med seg flere biler kan jo hende..
:)

Bergenser123

Fikk Mail fra forsikringsselskapet om at de hadde mottatt vin nummeret på bilen idag, før jeg har fått det eller hørt noe fra tesla. Er det normalt ?

halvard

Sitat fra: Bergenser123 på tirsdag 18. februar 2020, klokken 18:04
Fikk Mail fra forsikringsselskapet om at de hadde mottatt vin nummeret på bilen idag, før jeg har fått det eller hørt noe fra tesla. Er det normalt ?

Gi det en dag eller to tenker jeg, og kontakt de eventuelt. Regner uansett med at dette betyr at bilen befinner seg i landet?

Når bestilte du? Er spent på om min kommer med "lasset".  :o
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

Bergenser123

#84
Bestilte 14. Januar, men godkjente ikke betalingsavtalen med DnB før 3 februar. Vet ikke om det har noe å si, men håper den er landet🤞🏻

E_S

Bestilt inventory-bil som ikke var i Norge ennå. Har hatt VIN i kildekode hele tiden, men ikke noe annet på gang i prosessen annet enn at bilen var i Belgia for et par dager siden. :P
:)

halvard

Hva er forskjellen på «inventory-bil» og vanlig bestilling i dette tilfellet?

Jeg bestilte i butikk nå i helgen, og fikk da beskjed om at min sannsynligvis ble plukket fra båtlast på vei fra Belgia. Har ikke fått bekreftet det ennå, står bare en strek under «estimated delivery».
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

E_S

Sitat fra: halvard på tirsdag 18. februar 2020, klokken 21:41
Hva er forskjellen på «inventory-bil» og vanlig bestilling i dette tilfellet?

Jeg bestilte i butikk nå i helgen, og fikk da beskjed om at min sannsynligvis ble plukket fra båtlast på vei fra Belgia. Har ikke fått bekreftet det ennå, står bare en strek under «estimated delivery».

Antakeligvis ingen verdens ting. :P I inventory-listen sto det "Drammen" på bilen, men det viste seg å være bare tull - på det tidspunktet jeg bestilte var bilen på vei fra USA til Belgia.

Ikke at det spiller noen rolle for meg, men bare greit å være klar over til eventuelle nye bestillere, at inventory er ikke nødvendigvis i Norge, men kan likegodt være biler som er ferdigprodusert og på vei til Norge en gang i fremtiden.
:)

vee

Bestilte en inventory svart sr+ som i følge selger på Minde var "på lager lokalt" - noe jeg (en smule naivt) tolket som i Bergen.
Siden jeg har bruk for bilen ganske snart og var under inntrykket at denne kunne leveres asap, bestilte jeg den.

Etter jeg la inn alt av info i bestillingsprosessen og fikk kontakt med delivery, spurte jeg (igjen naivt) om vi kunne fått fikset overlevering ila. påfølgende uke, "siden den allerede var i Bergen".
Fikk da selvfølgelig svar at bilen overhodet ikke befant seg i Norge, og iallefall ikke i Bergen. :laugh:

Pt. Befinner bilen seg i Belgia med estimert leveranse i begynnelsen av mars.

Litt snurt over måten disse folka opererer på...
Og hvor er sporingsnummeret?  Burde ha sakte-tv på frakten!  :laugh:


Bergenser123

Snakka med tesla idag og der er tydeligvis forsinkelser med skipene pga det dårlige været 🤷‍♂️

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA