Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

perjohans

Har bestilt en SR+ i forrige uke, og på tesla.com står det bare "Estimated Delivery: -"

Hvor fort blir den oppdatert? Finansiering bekreftet dagen etter jeg kjøpte bilen.
Og når blir VIN-nummer/fraktbåt mulig å tracke?

Takk!

GL1

Hei.
På nettsiden står det beregnet levering februar, så da kan man anta 4-6uker etter bestilling?

Tror ikke det blir mulig for deg å tracke bilen. Og eventuelle svar man får på telefon om hvor bilen befinner seg, må man ta med en klype salt etter min erfaring...

Fullfør stegene på din side etterhvert som du blir bedt om det, så får du tilslutt en dato for utlevering!

(ps: ingen andre nye biler jeg har kjøpt har jeg heller ikke fått eksakt dato før det nærmer seg, og heller ikke noe tracking-mulighet...)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

ToreFB

Jeg er i samme situasjon... Bestilte 10.01.20, ingen dato eller mer informasjon her heller.

Får nok smøre oss med tålmodighet :)
Tesla Model 3 SR+ 2020 - Bestilt 10.01.2020

Kjettern

Bestilte 06.01 og har heller ikke hørt noe.. Klarer nesten ikke vente  :'(
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

cforoe

#4
Bestilte 14. januar. SR+ uten noen tillegg. Som kjent stod det da levering i februar.
Når jeg spurte selger om leveringstidspunkt, estimerte han de første to ukene i mars. Hva estimatet er basert på vet jeg ikke. Er jo godt å ha noe å glede seg til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

islmaa

Selv bestilte jeg 15.oktober (hvit LR AWD med svart interiør, hengerfeste og 19" sportfelger), og har fortsatt ikke engang fått VIN-nr på Tesla-kontoen. Opprinnelig ved bestilling var det estimert levering november på nettsiden, men de antydet det mer sannsynlig ila. desember når jeg snakket med folkene hos Tesla Kokstad ifm. prøvekjøring. Når jeg snakket med dem forrige uke per tlf. kunne de ikke egentlig svare særlig konkret, men antydet muligens levering februar/mars.

Mulig jeg har vært uheldig, men bare å smøre seg med tålmodighet tydeligvis. Noen som har ventet lengre enn meg?

knegg

Sitat fra: islmaa på mandag 20. januar 2020, klokken 21:48
Selv bestilte jeg 15.oktober (hvit LR AWD med svart interiør, hengerfeste og 19" sportfelger), og har fortsatt ikke engang fått VIN-nr på Tesla-kontoen. Opprinnelig ved bestilling var det estimert levering november på nettsiden, men de antydet det mer sannsynlig ila. desember når jeg snakket med folkene hos Tesla Kokstad ifm. prøvekjøring. Når jeg snakket med dem forrige uke per tlf. kunne de ikke egentlig svare særlig konkret, men antydet muligens levering februar/mars.

Mulig jeg har vært uheldig, men bare å smøre seg med tålmodighet tydeligvis. Noen som har ventet lengre enn meg?

Hjelpes. Jeg bestilte Sort LR AWD, sort interiør med 18 og hengerfeste i slutten av november. Fikk utlevert i midten av desember.

Kanskje det er kombinasjonen din som er problemet. Kanskje endre til 18 og kjøpe 19 separat på finn? Bare en tanke
2020 Model 3

elTco

Bestilte tidlig nå i januar og har ikke fått noe bekreftet eller antatt dato.

Long Range firehjulsdrift
Pearl White lakk
18-tommers Aero-felger
Sort premium interiør
Autopilot
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Pinwheel-felger
Tilhengerfeste
TM3 LR 2020 Hvit

Qlan

Kommer veldig an på ser det ut til, jeg bestilte en hvit Performance m/ 20" originale vinterhjul den 20. Desember 2019 - 6. Januar 2020 hentet jeg bilen i Stavanger. Nå går det vel langt flere LR enn det gjør P, så de hadde nok sikkert noen P´r til overs - så med meg gikk det lynraskt! 2-3 uker må sies å være kjapt, kunne også hentet bilen på nyttårsaften, da ville det totalt vært 11 dager leveringstid! Fikk også anslått Februar/Mars når jeg bestilte, noe også en av de ansatte på Skøyen antok...
2020 Tesla Model 3 Performance

ToreFB

Vi får holde hverandre oppdatert her om noen får vite noe mer. Jeg blir jo litt nervøs når noen har ventet siden Oktober da... :)

Min bestilling var 10.01, og det ble SR+, Deep Blue, Hengerfeste og vinterhjul, ingen FSD.


Flere enn meg som nøler litt nå som dere leser nyhetene om Model Y?
Jeg tenkte plutselig på om jeg skulle heller ventet litt på den, men så tenker jeg fort at det kan ta et par år før den blir tilgjengelig i "budsjett-variant" her på berget. Hva tror dere? Man kan jo evt. heller gå for innbytte en gang i 2022, om man vil det da...
Tesla Model 3 SR+ 2020 - Bestilt 10.01.2020

Kjettern

Sitat fra: ToreFB på tirsdag 21. januar 2020, klokken 09:05
Vi får holde hverandre oppdatert her om noen får vite noe mer. Jeg blir jo litt nervøs når noen har ventet siden Oktober da... :)

Min bestilling var 10.01, og det ble SR+, Deep Blue, Hengerfeste og vinterhjul, ingen FSD.


Flere enn meg som nøler litt nå som dere leser nyhetene om Model Y?
Jeg tenkte plutselig på om jeg skulle heller ventet litt på den, men så tenker jeg fort at det kan ta et par år før den blir tilgjengelig i "budsjett-variant" her på berget. Hva tror dere? Man kan jo evt. heller gå for innbytte en gang i 2022, om man vil det da...

Irriterende at ting skal ta så lang tid ja, men føler ikke Model Y er noe alternativ for meg. Liker ikke helt formen på den og tror vi må vente en god stund før den blir lansert skikkelig i Norge. Hvis man ser på antall feil model 3 ble levert med i starten også, er det en god sjans for at Model Y også vil ha en god del "barnesykdommer" i starten..
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

ThomasR

Til dere som venter.

Jeg bestilte en performance 15.10 og fikk den levert 31.12. I denne tid fikk jeg aldri noen oppdateringer på hvor bilen var eller noe estimert leveringstid utenom "desember".
Ringte flere ganger for å snakke med forskjellige personer og alle sa omtrent det samme, selv når det bare vare én uke igjen til bilen skulle leveres.

Så, smør dere med tålmodighet, dette blir å ta tid og dere får nok ingen info før det nærmer seg utlevering.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

Johan78

Vurderer å bestille en Performance. Hvis jeg bestiller den idag, vil jeg da få en bil som er produsert i 2020?
Tenker på det Elon sade om at det ble gjort store forendringer i produksjonen i Q4 2019, rundt lydisoleringen.
Se vedlegg.

Rød TM3P - 2020
Austin Mini 850 - 1973
Ex. BMW i3
Ex. 911 - 997 C2S
Ex. MB C180 S204

Hodetelefoner

Denne endringen var (vistnok)allerede gjort på EU biler.

daggad

#14
Hvis du er følsom så lyd ville jeg vurdert LR istedet. Jeg synes den ikke er særlig stille heller men P med 20" er mye verre.
Synd de ikke vil levere P med annet enn 20".  :(
Det er heller ikke store forskjellen på 2019/2020 på isolering heller som jeg har merket. De har jo blant annet fjernet hullet i "hattehylla" men tror like mye subwoofer lider som at støyen er bedre.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA