Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Johan78

Sitat fra: daggad på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:53
Hvis du er følsom så lyd ville jeg vurdert LR istedet. Jeg synes den ikke er særlig stille heller men P med 20" er mye verre.
Synd de ikke vil levere P med annet enn 20".  :(
Det er heller ikke store forskjellen på 2019/2020 på isolering heller som jeg har merket. De har jo blant annet fjernet hullet i "hattehylla" men tror like mye subwoofer lider som at støyen er bedre.

Nja, er ikke følsom, men hvis jeg kan få en bil med bedre isolering gjennom at vente litt, så gjør jeg det :-). Er det lang tid mellom produksjons- og leveransdato?
Lånte en P fra Tesla Skøyen over helgen og jeg synes den var helt "innanfor" :-)
Enig i at det hadde vært greit med 19".
Rød TM3P - 2020
Austin Mini 850 - 1973
Ex. BMW i3
Ex. 911 - 997 C2S
Ex. MB C180 S204

tornaldo

Når jeg pratet med Tesla for noen dager siden, ble det sagt at de venter en sending i løpet av februar. De bilene skal da utleveres innen mars, med plan om å komme innenfor Q1.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Tiger123

Sitat fra: Qlan på tirsdag 21. januar 2020, klokken 00:09
Kommer veldig an på ser det ut til, jeg bestilte en hvit Performance m/ 20" originale vinterhjul den 20. Desember 2019 - 6. Januar 2020 hentet jeg bilen i Stavanger. Nå går det vel langt flere LR enn det gjør P, så de hadde nok sikkert noen P´r til overs - så med meg gikk det lynraskt! 2-3 uker må sies å være kjapt, kunne også hentet bilen på nyttårsaften, da ville det totalt vært 11 dager leveringstid! Fikk også anslått Februar/Mars når jeg bestilte, noe også en av de ansatte på Skøyen antok...

Da fikk du nok en bil som matchet din bestilling, som allerede var på vei til Europa.

16-17 dager er vel under halvparten av tiden båten bruker fra California til Europa:)

geear

20" får du nok lett solgt på Finn, til en standard 3, og det finnes lette 18" som går rett på Performance. Og ser ganske bra ut også. De gir redusert støy, og økte ytelser, både for aksellerasjon og kjøredynamisk i forhold til lavere uavfjæret vekt. Pluss på alt annet enn utseende!

Qlan

Sitat fra: Tiger123 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 22:00
Sitat fra: Qlan på tirsdag 21. januar 2020, klokken 00:09
Kommer veldig an på ser det ut til, jeg bestilte en hvit Performance m/ 20" originale vinterhjul den 20. Desember 2019 - 6. Januar 2020 hentet jeg bilen i Stavanger. Nå går det vel langt flere LR enn det gjør P, så de hadde nok sikkert noen P´r til overs - så med meg gikk det lynraskt! 2-3 uker må sies å være kjapt, kunne også hentet bilen på nyttårsaften, da ville det totalt vært 11 dager leveringstid! Fikk også anslått Februar/Mars når jeg bestilte, noe også en av de ansatte på Skøyen antok...


Da fikk du nok en bil som matchet din bestilling, som allerede var på vei til Europa.

16-17 dager er vel under halvparten av tiden båten bruker fra California til Europa:)

Jepp, jeg må nok ha hatt "maks" flaks! Hater å vente, og med tanke på hvor litt info man får underveis fryktet jeg lang ventetid.. Det hender jo det dukker opp noen inventory-biler også, så man kan jo være heldig. Jeg bor i Oslo, men den stod i Stavanger - så jeg blåste noen bonuspoeng og hentet den så kjapt jeg kunne, da fikk man testet langturegenskapene med en eneste gang også. Vært svært fornøyd, noe småplukk er det alltids (Det er jo en Tesla), men det har vært ekstremt lite. Ikke noe dårligere enn diverse nye BMW´r og Audier jeg har hentet opp gjennom årene. Problemet mitt nå er mangel på hjemmelader (foreløpig), hehe..
2020 Tesla Model 3 Performance

emurof

#20
Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:13
Denne endringen var (vistnok)allerede gjort på EU biler.

Har du en kilde på det? Hvis han skriver "current production" i oktober, så er jo det lenge etter at leveranser startet i Norge.


ToreFB

Noen som vet hvor lang den Type-2 kabelen er som følger med Model 3?
Tesla Model 3 SR+ 2020 - Bestilt 10.01.2020

knegg

2020 Model 3

DagfinnN

Sitat fra: ToreFB på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:10
Noen som vet hvor lang den Type-2 kabelen er som følger med Model 3?
Tja, nå har jeg ikke bilen her, men 4 - 5 meter?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

knegg

Sitat fra: Toalmar på torsdag 23. januar 2020, klokken 23:14
Den som jeg fikk med er 7,5 meter

Rart, men når det er sagt så måtte de hente en på "bakrommet" til meg når jeg skulle ha levering av bilen, da produsent ikke hadde nok på lager til å sende med bilen.
Kanskje det er standard 7,5 meter?
2020 Model 3

Daniel_0007

Sitat fra: knegg på fredag 24. januar 2020, klokken 08:56
Sitat fra: Toalmar på torsdag 23. januar 2020, klokken 23:14
Den som jeg fikk med er 7,5 meter

Rart, men når det er sagt så måtte de hente en på "bakrommet" til meg når jeg skulle ha levering av bilen, da produsent ikke hadde nok på lager til å sende med bilen.
Kanskje det er standard 7,5 meter?

4 meter som er standard, man ser på finn annonsen her at kabelen er fra tesla https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=168320308

Tesla har rotet fælt helt siden model 3 kom, noen får med kabler og andre ikke da sender tesla kabel i posten mens noen har fått både ved utlevering og i posten og da dukker det opp på finn  ;D
Model 3 2019 LR Rwd

MbenzNo

Sitat fra: Toalmar på torsdag 23. januar 2020, klokken 23:14
Den som jeg fikk med er 7,5 meter

Høres ut som en Tesla Wall Charger med 7,5 meter kabel og ikke kun type 2 lade kabelen?

Antoonsen

Forhaster meg kanskje litt nå, men er det noen av dere som bestilte tidligere i januar som har fått leveringsdato? Ser at det har dukket opp en del M3 i inventory hos Tesla. Mandag kom det en del til Drammen og tirsdag til Skodje så man kan jo tenke seg til at det strekker seg videre oppover til Trondheim osv.

Bestilte long range awd 9.01 og lurer litt på om det kan lønne seg å kjøpe fra inventory nå eller nærmer leveringsdato seg, og er det slik at de tar over 14 dager før du får bilen når du kjøper fra inventory? 



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA