Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisforskjell på 94ah

Startet av KP, mandag 20. januar 2020, klokken 10:08

« forrige - neste »

KP

Hei,

Følger litt med på finn.no og registrerer at det er relativt stor prisforskjell på bilene som ligger tilsalgs, fra ca 180' til 280'. Hva er grunnen til den store forskjellen?

LMOR

Antar det meste skyldes utstyr og kjørelengde, Noe annet virker rart. + litt ned hvis den ikke er nordisk modell.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

dabis

Vurdert en 120Ah? Er ikke mer en et hopp opp til 280k - 325k for en knapt 1 år gammel bil gått under 10k. Betalte selv 310k hos forhandler for FC med 6k på telleren.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

KP

Sitat fra: dabis på mandag 20. januar 2020, klokken 19:31
Vurdert en 120Ah? Er ikke mer en et hopp opp til 280k - 325k for en knapt 1 år gammel bil gått under 10k. Betalte selv 310k hos forhandler for FC med 6k på telleren.

Ser at de billigste 94ah ligger ute for 180-190, tenkte 200' maks. Med 20mil + i rekkevidde så vil bilen dekke 90% av all kjøring familien har.

1317142119

Bare husk at du skal selge bilen en gang også.

De billigste bilene er som regel billigst fordi de er kjipest. Når du skal selge bilen må du legge deg på billigste linje igjen og forvente at folk vurderer din pris opp mot bedre utstyrte modeller. Samtidig må du forvente at de som kommer og ser på bilen er de mest gjerrige som er minst villig til å betale det du ønsker. Man kan selvsagt møte en uvitende kjøper som er helt nedsnødd den gangen man skal selge, men det er en høy risiko å ta. Jeg ville heller plukket en bil som var midt på treet godt utstyrt og heller hatt en enklere bil å selge. Ikke sikkert det behøver å koste så mye mer.

Det er ikke alle som har tenkt like nøye gjennom den tanken før de kjøper bil.

Olemann

Veldig enig.  Er på min 2. i3 nå, og denne gang valgte jeg det utstyr jeg ville ha, ikke billigste utgave.

Dette er hva jeg savnet i 4 år med min første i3, som jeg nå spanderte når jeg byttet i 2018:

- Harman-Kardon stereo/lyd
- Professional Navi med stor skjerm
- Adaptiv cruise (jada, det finnes biler med bedre ACC, men den er veldig nyttig)

Så har 2018 fått OK fjernlys, pre-facelift har elendige fjernlys, mer å regne som romantisk pynte-belysning.

Så, tenk gjennom utstyr, bilen er en annen med dette utstyret og jeg tror også gjensalgspris reflekteres i dette, med mindre man har bilen i 10 år og de som kjøper kun sjekker om den er kjørbar.

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 23. januar 2020, klokken 14:23
Bare husk at du skal selge bilen en gang også.

De billigste bilene er som regel billigst fordi de er kjipest. Når du skal selge bilen må du legge deg på billigste linje igjen og forvente at folk vurderer din pris opp mot bedre utstyrte modeller. Samtidig må du forvente at de som kommer og ser på bilen er de mest gjerrige som er minst villig til å betale det du ønsker. Man kan selvsagt møte en uvitende kjøper som er helt nedsnødd den gangen man skal selge, men det er en høy risiko å ta. Jeg ville heller plukket en bil som var midt på treet godt utstyrt og heller hatt en enklere bil å selge. Ikke sikkert det behøver å koste så mye mer.

Det er ikke alle som har tenkt like nøye gjennom den tanken før de kjøper bil.

Grobian

Fikk fatt i Charged 94Ah med 30' km, BSI, nye vinterdekk, bremser fra forhandler for rett over 200'.

fonberg

Sitat fra: Grobian på fredag 24. januar 2020, klokken 11:05
Fikk fatt i Charged 94Ah med 30' km, BSI, nye vinterdekk, bremser fra forhandler for rett over 200'.

Årsmodell/facelift-versjon?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Grobian

2017, reg. 2016. Altså pre facelift.

KP

Bare så det er sagt, forrige el bil var en trilling, så en kjip I3 vil være fantastisk for meg 😎 Noe spesielt man bør være OBS på ved kjøp av I3?

hemi

Venn hos liten forhandler solgte i3 120ah med 5000km for 255 nå fully charged, og 94ah har bikka <200.

Det gir jo en pekepinn.

nye e-up kom jo med mer rekkevidde, alt bumper prisene ned.

Ellers er det ekstremt lite feil på disse, og ikke egentlig noe spesielt du må se etter utover rust på bremseskiver.
Sørg for NORSK bil så du har 5 års!

heiho

Sitat fra: hemi på fredag 24. januar 2020, klokken 23:53
Venn hos liten forhandler solgte i3 120ah med 5000km for 255 nå fully charged, og 94ah har bikka <200.

Det gir jo en pekepinn.


Da må han vennen din hatt svært dårlig med tid...
Jeg solgte nylig en 120Ah FC med 3tkm på tellern for 310'

Samco

Tror BMW må få ut neste batteri pakken asap nå 120ah skulle vært ute når 94ah kom da har det holdt mere følge med andre merker.

hemi

Sitat fra: heiho på lørdag 25. januar 2020, klokken 14:03


Da må han vennen din hatt svært dårlig med tid...
Jeg solgte nylig en 120Ah FC med 3tkm på tellern for 310'

det er over nypris, så det er jo imponerende!
Salget jeg snakker om var i forrige uke, når var ditt?

En annen kompis plukket opp en 94ah gått 39k for 185k nå for noen dager siden.

heiho

Sitat fra: hemi på lørdag 25. januar 2020, klokken 17:25
Sitat fra: heiho på lørdag 25. januar 2020, klokken 14:03


Da må han vennen din hatt svært dårlig med tid...
Jeg solgte nylig en 120Ah FC med 3tkm på tellern for 310'

det er over nypris, så det er jo imponerende!
Salget jeg snakker om var i forrige uke, når var ditt?

En annen kompis plukket opp en 94ah gått 39k for 185k nå for noen dager siden.

Solgte min første uka i Januar.

Over nypris? Får man 120Ah FC for under 310' nå? Link?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA