Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tredje seterad

Startet av Diravi, søndag 19. januar 2020, klokken 20:36

« forrige - neste »

nosi1202

Sitat fra: z4rd på lørdag 16. januar 2021, klokken 13:53
Er det riktig forstått at Performance-varianten av TMY ikke kommer til å bli levert som 7-seter?
Med fare for at det har endret seg ved produksjonsstart; det var mulig å konfigurere P som 7-seter i 2019
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Electric cars in Norway

Ser veldig trangt ut der lengst bak.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Teggedurien på lørdag 16. januar 2021, klokken 18:59
Nye videoer av løsningen når setene er nedslått:

https://twitter.com/DriveTeslaca/status/1350497229111320576?s=19

Da har de en tanke med å kunne levere "flatt gulv" i alle fall. Takk for deling!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 16. januar 2021, klokken 20:23
Ser veldig trangt ut der lengst bak.

Trangt for en voksen, men er nok OK for barn.

Handyman

Sitat fra: Slowpokes på lørdag 16. januar 2021, klokken 19:08
Tror dere det vil bli mulig å ettermontere 7 seter på en 5 seter senere eller konfigurere til en 7 seter uten at prisen hopper i været?
Nei. Det er ikke bare å montere inn 3. rad, på 7-seteren har et annerledes sete som man kan vippe frem for å komme inn til 3. rad.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emurof

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 16. januar 2021, klokken 20:23Ser veldig trangt ut der lengst bak.

Midtre rad kan trekkes fremover for å gi bedre plass til beina for de på bakerste rad.

kamuflars86


ToWalkOrDrive

Det var en bra ting at du fortsatt har valget med å kjøre midterste rad helt bak til det toucher 3. rad...i de tilfellene du ikke har folk i 3. rad. Ser ut til at det er enighet om at 170cm (5'7) er maks høyde på 3. rad, hvis en ikke skal touche hodet for mye i taket....men på kortere turer er det rart hva som går...
Tesla Model Y                         2021-

trykkertor

Mangler fremdeles å se noe bilder med benplass på midterste rad, når den er trukket frem for å gi dem bak benplass.
Lite hensiktsmessig hvis det så viser seg at benplassen på midten blir alt for liten når de bakerst får tilfredsstillende.

Electric cars in Norway

#84
Sitat fra: trykkertor på søndag 17. januar 2021, klokken 12:49
Mangler fremdeles å se noe bilder med benplass på midterste rad, når den er trukket frem for å gi dem bak benplass.
Lite hensiktsmessig hvis det så viser seg at benplassen på midten blir alt for liten når de bakerst får tilfredsstillende.

Enig Trykkertor. Jeg skulle gjerne sett en video der samme person sitter i setet bak sine egne innstillinger i begge seteradene  foran. Da er det jo mer reelt.

Men tror bestilling med 3 seterader vil ta helt av her i Norge når det kommer :+1: :+1: genial løsning  :+1: :+1:

Jeg har ikke trua på Sandry sine forslag her med bakfrem :) :)

https://insideevs.com/news/410917/video-tesla-model-y-third-row-added/

Hi hi søndags humor  8) 8) :D

Radial

Mange er glade i disse vidvinkel linsene...🙄
Ender opp med falske forhåpninger hos en haug kjøpere.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Sitat fra: trykkertor på søndag 17. januar 2021, klokken 12:49
Mangler fremdeles å se noe bilder med benplass på midterste rad, når den er trukket frem for å gi dem bak benplass.
Lite hensiktsmessig hvis det så viser seg at benplassen på midten blir alt for liten når de bakerst får tilfredsstillende.
De som tok bildene skriver at med dem selv i baksetet og personer over 180 cm i 2. rad og forsetet var det grei benplass. Siden det er relativ stor individuell forskjell på hvor mye plass personer kvever til knærne, så vil selv bilder ikke si så mye mer, hvis det a ikke sies noe anatomien til dem som er avbildet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Radial på søndag 17. januar 2021, klokken 13:59
Mange er glade i disse vidvinkel linsene...
Ender opp med falske forhåpninger hos en haug kjøpere.
Det beste er alltid å se ting live og prøve selv.

Husker godt de viste tredje rad på Model X , det så veldig bra ut.

Etter å ha prøvd selv ville jeg ikke hatt 7 seter med tre rader, mens seks seter er veldig bra for sittekomfort.

kodax

3.rad i vår TMX fungerer strålende. Jeg syns den blir for trang for meg på 184, men fint for de opp til rundt 175, hvis de ikke er for brede. Bredden på TMY er mindre enn TMX, men det behøver ikke bety at bredden på 3.rad blir mindre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 17. januar 2021, klokken 12:20
Ser ut til at det er enighet om at 170cm (5'7) er maks høyde på 3. rad, hvis en ikke skal touche hodet for mye i taket....men på kortere turer er det rart hva som går...
han karen på bilde 3 vil jo få knust panna eller bli skalpert i en front-mot-front. Ser ut som han har sklidd litt ned i setet. Men da virker ikke setebeltet ordentlig, du får kreftene for høyt opp på magen som gir indre skader. Ikke trygt for 170 cm.

Si vi stopper på 160cm som sikkerhetsmargin så snakker vi opp t.o.m. 7.klassinger sånn ca.  Jeg er mest imponert av at de gidder lage 7 seter da.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA