Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sliter med oppdatert info i appen

Startet av dabis, søndag 19. januar 2020, klokken 13:18

« forrige - neste »

dabis

Er forholdsvis ny når det kommer til i3.
Og sliter noe med at infoen i appen ikke oppdaterer seg når jeg logger inn osv. Så hvor mye den lader å om forhåndsvarming går osv er ikke til å stole på. Om jeg logger inn i webleser versjonen av Connected så henter den ny fersk info umiddelbart å denne infoen er da normalt sett riktig. Noen som har noen tips er forklaring på min brukerfeili appen eller lignende?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

SveinJ

Et velkjent problem og situasjon. Det er skrevet mye rundt tema i i3 forumet her, men det finnes ingen god løsning. Dessverre.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Samco

Gå inn og ut av appen hjelper ofte. Til å oppdatere lade status.

quandt1960

Sitat fra: dabis på søndag 19. januar 2020, klokken 13:18
Er forholdsvis ny når det kommer til i3.
Og sliter noe med at infoen i appen ikke oppdaterer seg når jeg logger inn osv. Så hvor mye den lader å om forhåndsvarming går osv er ikke til å stole på. Om jeg logger inn i webleser versjonen av Connected så henter den ny fersk info umiddelbart å denne infoen er da normalt sett riktig. Noen som har noen tips er forklaring på min brukerfeili appen eller lignende?

Hei

Det du må gjøre med noen jevne mellomrom er:

1. Inne i bilen via idrive, trykk deg inn på BMW Connected
2. Trykk så option og update, da overføres data fra bilen til app manuelt
3. Om ikke det fungerer så må du reinstallere app

Dette skjer meg ca 1-2 ganger i måneden. Denne guiden fikk jeg av BMW selv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA