Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

T i "TESLA" på mobile connector lyser rødt

Startet av Ludde, lørdag 18. januar 2020, klokken 23:27

« forrige - neste »

Ludde

Hei folkens!
Fikk i dag opp varsel om at ladingen av bilen hadde stoppet. Gikk for å sjekke det ut og det viser seg at der det vanligvis lyser grønt TESLA, på laderen man bruker til 230v 13a, nå lyser med rød T og ESLA i grønt.
Dette gjelder selv om laderen kun er koblet i stikkontakt og ikke i bilen.
Har testet laderen i stikkontakten jeg vanligvis bruker og flere andre i huset, med samme røde T. 

Flere som har vært borti dette og har fikset det eller at den plutselig har virket igjen? Bor noen titalls mil unna nærmeste SC og skal kjøre ganske langt til uken, så det hadde vært kjekt å slippe ladestasjoner før den tid.

sjokomelk

#1
Leser du manualen din, så står det at det mest sannsynlig er en jordfeil i anlegget ditt.

Rettelse: manualen sier ingenting om lysene på ladekabelen.
Men rødt lys i alle kontakter i huset ditt tyder på jordfeil.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

fayelund

Er en egen manual for UMC, den omtaler feilmeldingene ut fra antall røde blink osv på UMC.
Bestilt e-Golf september 2014

Nickelilltroll

Hatt detta selv på min UMC. Går rett ned på 8Ah og T blinker rødt. Er IKKE jordfeil i kontakten som noen sier her. Jeg lader på 3 forskjellige plasser, hjemme og 2 jobber. Denne feilmeldinga starta for meg etter en oppdatering i høst. Hade inn bil/ladekladd hos Tesla men dem fant ingen feil.

Blinkinga starter ofte etter ca 30 min lading. Og helst når det varet varmt ute. Ikke hatt varmgrader nå på noen uker så feilen er borte.

Lest på webbmanualen at 5 røde blink var noe med feil på ladekladd. Husker ikke helt.

Skal vente og se til det blir varmere igjen. Fint redd at UMC'n fått i seg fukt under en hard regnsession. Lært meg at dem ikke tåler voldomme mengder på min Model S.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Handyman

#4
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ludde

Takk for svar  :+1:
Sjekket ut feilkodene men syntes det var merkelig at det skulle være jordfeil da jeg har jordfeilvern på hver kurs, som også slår ut når jeg trykker på test knappen til sikringen. Laderen fungerte i 5-10 min i dag igjen før samme feil oppsto. Temperaturen ute ligger så vidt på minussiden, men det er ikke utenkelig at laderen har fått litt hard medfart i været som har vært.
Skal ta den med på jobb i morgen å sjekke om det er samme feil der, for å forhåpentligvis utelukke EL feil hjemme.

fayelund

Jeg hadde lignende feil, de testet laderen i 20 på SC, så det samme og jeg gikk ny. Tok det på drop in
Bestilt e-Golf september 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA