Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktmarked kollaps etter model Y?

Startet av Vaduz, lørdag 18. januar 2020, klokken 17:58

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på mandag 20. april 2020, klokken 18:20
Nei, I-Pace og etron-55 er begge biler som allerede er stivt priset. Godt utstyrt så ender man på over 800k, øker de til nærmer millionen blir de nok tungsolgt. Så jo hva som skjedde med TMS og TMX når billigste variant plutselig kostet 900k.

Nettopp. Men om de blir nærmest uoppnåelig ny vil det ihvertfall ikke dra proppen ut av bruktmarkedet.

Counterpointer

Sitat fra: Contango på mandag 20. april 2020, klokken 21:42
De kan neppe ha for store prisavvik mellom markedene. Blir bare surr med parallell import.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Counterpointer

Trodde det hadde noe med dansing å gjøre jeg Hadde ikke hørt utrykket før

Electric cars in Norway

Knut, du tenker på den friske sporten "tango dansing" du  :D ;D he he. For oss som er lidenskapelig opptatt av "olja"  så er det historiske tider vi er i nå med syyyykt lav oljepris og faktisk minuspris i forgårs på contango gutta så de videresolgte olja med tap.

Men over til tema her som er om det blir bruktbilkollaps etter Y? Jeg vet jo ikke men jeg tror ikke det. I bilbransjen de jeg snakker med er fortsatt positive også. Y er  en utrolig stilig bil og det er bare å ta av seg hatten for Elon. Han er dyktig. Og det er også så mange andre fine elbilmerker på veiene nå og det kommer mange nye nå elbilmerker nå fremover. Kansje TMX og TM3 vil synke bittelitt når Y kommer til Norge og så vil både X og 3 stige igjen i bruktbil markedet. Det tror jeg hvertfall.

Kvalvag

Sitat fra: Kvalvag på lørdag 01. februar 2020, klokken 09:03
Det jeg baserer meg på er biler under 300.000 - de billigste - som også er det polakker er ute etter. Det gikk en for ca. 240 ser det ut som basic S85 - men ellers er det 275 lavest - 20 stk under 300.

Update - idag er den laveste på finn kr. 200T - og det er 47 Mod S stk til under 300T. Så det har skjedd endel - er vel at det nå kommer flere alternativer til mindre SUV-lignende elbiler - og/eller at det nærmer seg utløp av garanti på tidlige S-modeller og at prisene faller av den grunn.

Det er vel også litt usikkerhet rundt å ha endre Tesla - ifht kostnader ved vedlikehold. Noen som har noe fornuftig på det? Hvis en med gratis lading skifter batteri f.eks - så forvinner vel gratis-ladinga? 

1000kwh

Sitat fra: Kvalvag på torsdag 25. juni 2020, klokken 10:32
Sitat fra: Kvalvag på lørdag 01. februar 2020, klokken 09:03
Det jeg baserer meg på er biler under 300.000 - de billigste - som også er det polakker er ute etter. Det gikk en for ca. 240 ser det ut som basic S85 - men ellers er det 275 lavest - 20 stk under 300.

Update - idag er den laveste på finn kr. 200T - og det er 47 Mod S stk til under 300T. Så det har skjedd endel - er vel at det nå kommer flere alternativer til mindre SUV-lignende elbiler - og/eller at det nærmer seg utløp av garanti på tidlige S-modeller og at prisene faller av den grunn.

Det er vel også litt usikkerhet rundt å ha endre Tesla - ifht kostnader ved vedlikehold. Noen som har noe fornuftig på det? Hvis en med gratis lading skifter batteri f.eks - så forvinner vel gratis-ladinga?
Det vil ikke endre seg.

Husk også at de aller billigste 85ene kostet fra 500000,-!!

emurof

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 20. april 2020, klokken 09:17
Kan virkelig anbefale nettbil.no for de som sliter med å selge. Interessa for vår 2013 S60 var overraskende bra, masse bud, null ansvar etterpå, fikk 240k for den :) I verste fall kan man droppe salget om prisen blir lav uten noen forpliktelser.

Men da har man vel allerede brukt 10.000 på tilstandsrapport fra NAF?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA