Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktmarked kollaps etter model Y?

Startet av Vaduz, lørdag 18. januar 2020, klokken 17:58

« forrige - neste »

TeddyT

Her er en loaded S75D med FSD fra 2018 som ble solgt for 555 000 i november-ish, sannsynligvis MCU1:
https://www.finn.no/158854599

Joachim: Den S75D-en i mailen hadde gammelt interiør, eller var det feil bilder? Jeg så også noen inventory 75D-er ned mot 600000 i 2019, men de hadde kjip AP uten filskift.
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

Joachim@sancon.no

#91
Sitat fra: TeddyT på tirsdag 04. februar 2020, klokken 23:22
Her er en loaded S75D med FSD fra 2018 som ble solgt for 555 000 i november-ish, sannsynligvis MCU1:
https://www.finn.no/158854599

Joachim: Den S75D-en i mailen hadde gammelt interiør, eller var det feil bilder? Jeg så også noen inventory 75D-er ned mot 600000 i 2019, men de hadde kjip AP uten filskift.

Vin nummer med KF betyr vel produksjon i 2019. Mest sannsynlig hadde den kun AP og ikke EAP. Ang interiør vet jeg ikke. Linken i mailen funker ikke lenger, er kun de animerte bildene som ligger der. Ikke alltids så lett å se.

Med tanke på de volumene som Tesla spydde ut i markedet i mai/juni i fjor så måtte vel prisene dumpes en del. Men bilene ble fort solgt og det så ut som om markedet ble litt tregt en stund med tok seg inn igjen på sen høsten.

Siden det nå bare selges 10-20 model S i mnd, så burde prisene på nyere Model S holde seg greit skulle en tro. Spesielt siden de nå bare leveres med premium og «alt utstyr».


Dieselgubben

Når Tesla S plaid kommer (til sommeren?), vil nok den gamle modellen synke en del i pris. 

1000kwh

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:11
Når Tesla S plaid kommer (til sommeren?), vil nok den gamle modellen synke en del i pris.
Og sånn går no dagan :D


Newbee

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:40
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:11
Når Tesla S plaid kommer (til sommeren?), vil nok den gamle modellen synke en del i pris.
Og sånn går no dagan :D

Det er ikke sikkert. Plaid ventes å være betydelig dyrere enn dagen versjon.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Vaduz

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:40
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:11
Når Tesla S plaid kommer (til sommeren?), vil nok den gamle modellen synke en del i pris.
Og sånn går no dagan :D

Haha det er egentlig denne tråden godt oppsummert!

Counterpointer

Sitat fra: Newbee på onsdag 05. februar 2020, klokken 11:35
Plaid ventes å være betydelig dyrere enn dagen versjon.
Vil tro at Tesla legger seg mellom Taycan 4S og Turbo pris med denne. Dvs i mitt hode et sted mellom 1 og 1,5 mill.

Newbee

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. februar 2020, klokken 07:41
Sitat fra: Newbee på onsdag 05. februar 2020, klokken 11:35
Plaid ventes å være betydelig dyrere enn dagen versjon.
Vil tro at Tesla legger seg mellom Taycan 4S og Turbo pris med denne. Dvs i mitt hode et sted mellom 1 og 1,5 mill.

Dagens Ludicrous ender raskt på 1mill. My best guess er at Plaid kanskje nærmer seg 1,2+
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

HelectriC

Det går jo ikke å kjøpe ny Model S under 800 pdd, noe jeg mener holder prisen på brukte 75D en stund til. Skal du ha en stor Tesla, så er det ikke mange alternativer. M3 er rett og slett vesentlig mindre og MY kommer neppe på veien før 2021 en gang.
ioniq 5

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på søndag 09. februar 2020, klokken 14:00
Det går jo ikke å kjøpe ny Model S under 800 pdd, noe jeg mener holder prisen på brukte 75D en stund til. Skal du ha en stor Tesla, så er det ikke mange alternativer. M3 er rett og slett vesentlig mindre og MY kommer neppe på veien før 2021 en gang.

Man får X SR da, for under 800k. Tesla har en drøss slike på lager for umiddelbar levering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tiger123

Jeg tror S og X LR vil holde seg bra så lenge Tesla ikke senker prisene på sine S og X, nye og brukte. Er det færre biler i markedet nå? Flere som går på høggern enn det selges nye?
Var jo Q2, Q3 hvor det var noe som lignet kollaps. På slutten av Q2 solgte Tesla ny S P100D for 895 000,-.

JorgenM

Solgte ENDELIG min Model S idag, etter å ha prøvd å selge siden i fjor sommer.
Dette er en 2013-modell som mister garanti på batteri og DU neste år, km.stand 128.000.

Forsåvidt fornøyd med bilen i starten, men over tid så er interiøret irriterende dårlig kvalitet sammenlignet med tidligere biler jeg har hatt.

Bilen jeg betalte 600k for i 2015 ble solgt for 220k :o Slik går det når man til slutt blir desperat nok.
Blir aldri, aldri igjen Tesla på oss :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Øyvind.h

Grattis med salg :) Husker 2013-modellen min var litt kjip ja mtp kvalitet (både opplevd og reell).
2016-modellen var en drøm til sammenligning.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

z4rd

#103
Først og fremst, grattis med salg. Godt å få solgt noe man ønsker å selge :)

Du har med andre ord hatt 63% nedgang/verditap på 5 år. 12,6% snitt i året. Det er i alle fall ikke helt unaturlig utvikling på en bil i den prisklassen. Men ligger kanskje noe høyere enn andre Tesla som jeg har førstehåndskjennskap til... blant annet et konkret eksempel med en TMX som ble solgt med 26% verdifall etter 3 år, minus to måneder.

På samme tid skal det sies at det har skjedd en hel del siden både 2013 og 2015 for Tesla sitt vedkommende. Tro det eller ei :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Muffinman

#104
Man regner vel 45-55% verditap på de fleste biler etter 3 år, så 63% på mer enn 5 år er vel å forvente? Interiøret holder opp bra på vår 2013 etter mer enn 170.000km, men vi valgte skinnseter. Leser at mange opplever tekstilsetene fra den perioden gi opp når de får noen kilometer på seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA