Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.

Startet av Pneg, lørdag 18. januar 2020, klokken 17:40

« forrige - neste »

tromsø

Kan det være sånn at noen ladebokser fungerer bedre enn andre med tanke på støy?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Hårek

Nei, ladestasjon er jo bare en litt avansert koblingsboks. Det er laderen som genererer støyen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

tromsø

Ok.

Beklager mer OT men hvor lang er type 2 kabelen som følger med bilen?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

Sitat fra: Orbit på mandag 06. januar 2020, klokken 16:55
Den som har fulgt med bilen til nå er 6 m, 3-fas, 32A. Ikke mulig å velge noen annen kabel. I de tyske listene står det nå 3-fas 16A, men vet ikke om dette er en endring/opsjon som også kommer hit.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kjbu

Sitat fra: Carkub på lørdag 18. januar 2020, klokken 21:04
Min har fått ny bakre motor/«drive unit» etter svak ulyd - etter undersøkelser ble det funnet metallspon i giroljen.
Tror ikke dette er utbredt, men om jeg ikke hadde kjørt en annen e-tron der jeg merket en svak lydforskjell hadde det ikke blitt oppdaget (på lenge?).

Jeg har også "RC bil" lyd ved kjøring. Hører tannhjul/drivverket godt.
Siden mange har nevnt det samme har jeg regnet med at dette er normalt. Men når du får metallspon i olja er det noe veldig galt.
Anbefaler dere en sjekk av min? Den er produsert i august, 2020 modell.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: kjbu på tirsdag 21. januar 2020, klokken 23:28
Sitat fra: Carkub på lørdag 18. januar 2020, klokken 21:04
Min har fått ny bakre motor/«drive unit» etter svak ulyd - etter undersøkelser ble det funnet metallspon i giroljen.
Tror ikke dette er utbredt, men om jeg ikke hadde kjørt en annen e-tron der jeg merket en svak lydforskjell hadde det ikke blitt oppdaget (på lenge?).

Jeg har også "RC bil" lyd ved kjøring. Hører tannhjul/drivverket godt.
Siden mange har nevnt det samme har jeg regnet med at dette er normalt. Men når du får metallspon i olja er det noe veldig galt.
Anbefaler dere en sjekk av min? Den er produsert i august, 2020 modell.

Ville snakket med verkstedet og fått det registrert. Reklamasjoner skal meldes uten opphold.  Så får verkstedet avgjøre om det er noe feil.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

No-name

Sitat fra: Pneg på mandag 20. januar 2020, klokken 18:34
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)


Ikke imponert over kundebehandlingen jeg har fått, jeg har i alt for stor grad måtte argumentere meg frem til akseptable løsninger. Ikke greit at de uten videre tar som en selvfølge at Q3 eller en T-rock gjør samme jobben for en familie på 5..

Kom siste gangen jeg skulle levere bilen kvart på 7. Ser han på service er på plass, jeg spør om jeg får levere bil, men nei.. helt uaktuellt. «åpner kl 0700» er beskjeden jeg får.. hvor jeg venter til 0700, får lånebilen. totalt ned iset. 10 min med skraping. Men bedre enn forrige gang hvor lånebilen var nesten tom for drivstoff når jeg fikk den.

Mulig jeg er kravstor

Kravstor synes jeg ikke at du er, men rett og slett dårlig service og elendig kundebehandling.
Har ofte lurt på sånne mennesker. Jobbe i et yrke som har daglig kontakt med andre mennesker, men klarer ikke å yte det lille e, som hadde hjulpet deg en god del, uten at det koster han eller bedriften noe som helst.

Føler jeg blir irritert på dine vegne...

Pneg

Sitat fra: No-name på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:09
Sitat fra: Pneg på mandag 20. januar 2020, klokken 18:34
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)


Ikke imponert over kundebehandlingen jeg har fått, jeg har i alt for stor grad måtte argumentere meg frem til akseptable løsninger. Ikke greit at de uten videre tar som en selvfølge at Q3 eller en T-rock gjør samme jobben for en familie på 5..

Kom siste gangen jeg skulle levere bilen kvart på 7. Ser han på service er på plass, jeg spør om jeg får levere bil, men nei.. helt uaktuellt. «åpner kl 0700» er beskjeden jeg får.. hvor jeg venter til 0700, får lånebilen. totalt ned iset. 10 min med skraping. Men bedre enn forrige gang hvor lånebilen var nesten tom for drivstoff når jeg fikk den.

Mulig jeg er kravstor

Kravstor synes jeg ikke at du er, men rett og slett dårlig service og elendig kundebehandling.
Har ofte lurt på sånne mennesker. Jobbe i et yrke som har daglig kontakt med andre mennesker, men klarer ikke å yte det lille e, som hadde hjulpet deg en god del, uten at det koster han eller bedriften noe som helst.

Føler jeg blir irritert på dine vegne...

Det er i forbindelse med håndteringen av reklamasjoner man ser om neste bilkjøp blir i fra samme forhandler. Blir neppe Møller Bil Hvam for vår del i hvert fall.
Føler de lett kunne ha levert bedre uten at det hadde behøvd og koste de noe særlig.
Det er helt spesielt når man kjøper bil i denne klassen og er uheldig å opplever feil på feil. Her er det IKKE vi som bestiller time for og få utført en jobb. Det er de som tilbakekaller bilen vår for så og bruke den tiden de måtte behøve..

Vurderer sterkt og kreve omlevering. Denne har vel nå vist seg og være en mandagsbil tenker jeg.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

No-name

Kanskje er det det som skal til for å få dem til å skjerpe seg. Verdt å prøve..

z4rd

Det er utrolig kjedelig å høre slike historier, men kjenner meg igjen i flere av momentene som kommer frem her. Jeg har vært trofast Audi-kunde fra 2005, men jeg ga opp Møller i 2016 etter å ha eid en rekke ulike A4- og A6 quattro. Jeg mener det er helt uavhengig om det er snakk om en såkalt "mandagsbil" eller ei - det handler først og fremst om hvordan man blir møtt og hvor langt selger strekker seg. Der synes jeg evnen til å yte god service sitter litt for langt inne hos Møller. Stå på og krev solid kompensasjon og/eller omlevering.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

elektro

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Møller som et gitt her. Har vært inne 5-6 ganger (!) både pga. tilbakekalling, hengerfeste montering, justering av dørhåndtak og reparasjon pga. steinsprut og to ganger karosseriskade! Har fått fantastisk hjelp både på Møller Ensjø, Erik Arnesen og Skadesenteret på Lillestrøm. Kort ventetid, null stress med leiebil. e-Golf og A3. Siste gang hadde de kjørt leiebilen i verkstedhallen for å tine den på Ensjø. Hos Erik Arnesen hadde de vasket bilen min. Kort ventetid, grei bestilling av time og skadetakst i app. Hele veien har jeg fått god oppfølging under og etter besøkene pr. telefon. Har også fått mobilnr. til tekniker som jeg kan ringe/sende SMS til direkte, ved flere av anledningene. God service ser ut som et mønster for meg, siden jeg har vært i kontakt med så mange, på forskjellige steder.

PS! Var også fornøyd med servicen hos Tesla, men måtte den gang enten på drive-in på Grorud etter hvert til Brummundal for å få time innen 6 mnd. Det var også helt uforutsigbart når/om de svarte mail og telefon. Men dette er to år siden, så det har nok blitt bedre. Alltid hyggelig å være på alle service sentrene dems og jeg opplevde at de ville meg vel.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Pneg

Sitat fra: elektro på fredag 24. januar 2020, klokken 14:15
Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Møller som et gitt her. Har vært inne 5-6 ganger (!) både pga. tilbakekalling, hengerfeste montering, justering av dørhåndtak og reparasjon pga. steinsprut og to ganger karosseriskade! Har fått fantastisk hjelp både på Møller Ensjø, Erik Arnesen og Skadesenteret på Lillestrøm. Kort ventetid, null stress med leiebil. e-Golf og A3. Siste gang hadde de kjørt leiebilen i verkstedhallen for å tine den på Ensjø. Hos Erik Arnesen hadde de vasket bilen min. Kort ventetid, grei bestilling av time og skadetakst i app. Hele veien har jeg fått god oppfølging under og etter besøkene pr. telefon. Har også fått mobilnr. til tekniker som jeg kan ringe/sende SMS til direkte, ved flere av anledningene. God service ser ut som et mønster for meg, siden jeg har vært i kontakt med så mange, på forskjellige steder.

PS! Var også fornøyd med servicen hos Tesla, men måtte den gang enten på drive-in på Grorud etter hvert til Brummundal for å få time innen 6 mnd. Det var også helt uforutsigbart når/om de svarte mail og telefon. Men dette er to år siden, så det har nok blitt bedre. Alltid hyggelig å være på alle service sentrene dems og jeg opplevde at de ville meg vel.

Det er selvfølgelig slik det bør være når man opplever feil på en ny bil. Skal så innmari lite til tenker jeg. Har hørt mye positivt om de forhandlerne du nevner. Samt Allbjerk Drammen.
Kjøpte en ny Nissan Leaf i 2018 til 1/3 av prisen. De har ett godt system for tilbakemeldinger etter et enkelt service besøk. De jobber aktivt for og fange opp ting de ønsker å bli bedre på.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA