Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

75, går lading fra 0% raskere nå?

Startet av mthoring, lørdag 18. januar 2020, klokken 14:44

« forrige - neste »

mthoring

75-batteriene ladet veldig sakte opp til 10% på SuC før. Det ble antatt at dette var en bug i fw, pga at det gikk raskere på chademo. Er det noen med 75 her som har opplevd at det gikk sakte før men som har opplevd at det går raskere etter de senere tids softwareoppdateringer?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

jkirkebo

Sitat fra: mthoring på lørdag 18. januar 2020, klokken 14:44
75-batteriene ladet veldig sakte opp til 10% på SuC før. Det ble antatt at dette var en bug i fw, pga at det gikk raskere på chademo. Er det noen med 75 her som har opplevd at det gikk sakte før men som har opplevd at det går raskere etter de senere tids softwareoppdateringer?

Ja, ingen problemer med min nå. Tidligere gikk det ekstremt tregt om jeg startet med under 20% eller så, men nå begynner den på minst 50kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mthoring

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 18. januar 2020, klokken 17:39
Ja, ingen problemer med min nå. Tidligere gikk det ekstremt tregt om jeg startet med under 20% eller så, men nå begynner den på minst 50kW.

Kult, da vet jeg det. Kjekt å vite hvis det blir aktuelt å kjøre den helt ned.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Min har aldri hatt det problemet, så dette gjaldt ikke alle biler. Ut fra den begrensede støyen som ble vil jeg kanskje gjette på at det kun gjaldt et fåtall?

Joachim@sancon.no

Sitat fra: gr på lørdag 18. januar 2020, klokken 17:57
Min har aldri hatt det problemet, så dette gjaldt ikke alle biler. Ut fra den begrensede støyen som ble vil jeg kanskje gjette på at det kun gjaldt et fåtall?

Jeg Hadde en 2018 mod s75d frem til Jan 2019. På den merket jeg ikke treg lading på under 10%. I april 2019 fikk jeg en Model X 100d. Og på den så var det merkbart lavere hastighet under 10%.  Så kan være at dette var noe firmware som kom etter min siste langtur.

Så på langtur med s85 og s75 så planla jeg ofte å komme inn med 5ish % batteri for å få full pupp ganske tidlig. På 100d fant jeg fort ut at det ikke var hensiktsmessig.

Ellemelle

Problemet var ikke at den ladet sakte, men at den egentlig aldri kom skikkelig i gang.
kW-tallet gikk opp og ned kontinuerlig, uten at det kom inn noe strøm. Slik holdt det på i for eksempel 20 minutter før det endelig startet opp.

Dette var en bug fra 2016, og jeg tror det ble løst tidlig i 2018.


geear

#6
Kan sikkert stemme, min bil ble utlevert i nov 17 (AP2.5), og under første supercharging, den 10. februar 18, så startet jeg på 3 %, og den brukte bare noen sekunder opp til 50 kW og gikk over 90 kW allerede på 6 %, før den fortsatte sakte videre oppover... (i den tiden var 101 kW maks, nå er det vel ~130 kW, så går vel enda raskere under 10 % nå).

fonberg

Sitat fra: gr på tirsdag 21. januar 2020, klokken 21:06
Kan sikkert stemme, min bil ble utlevert i nov 17 (AP2.5), og under første supercharging, den 10. februar 18, så startet jeg på 3 %, og den brukte bare noen sekunder opp til 50 kW og gikk over 90 kW allerede på 6 %, før den fortsatte sakte videre oppover... (i den tiden var 101 kW maks, nå er det vel ~130 kW, så går vel enda raskere under 10 % nå).

Siden starten i 13 har maks vært ca 118kW, nå er maks drøyt 140kW for S (gjelder i hvert fall min 90D).
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

geear


Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 21. januar 2020, klokken 21:06
Kan sikkert stemme, min bil ble utlevert i nov 17 (AP2.5), og under første supercharging, den 10. februar 18, så startet jeg på 3 %, og den brukte bare noen sekunder opp til 50 kW og gikk over 90 kW allerede på 6 %, før den fortsatte sakte videre oppover... (i den tiden var 101 kW maks, nå er det vel ~130 kW, så går vel enda raskere under 10 % nå).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

Høgaste ej he sett nokken gang idag va 118kW. Men varte berre 1 min.
2019.40.2.5
2017 X75D AP2.5
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Her. Trenger du mer bevis?  :o

Nov 17 X75D MCU1 AP2.5 2019.40.2.5 i range mode.

mthoring

Sitat fra: gr på fredag 24. januar 2020, klokken 19:15
Her. Trenger du mer bevis?  :o

Nov 17 X75D MCU1 AP2.5 2019.40.2.5 i range mode.

Dæven, er dette på SuC altså? Har foreløpig ikke sett over 117kw selv.
Hadde du dratt på litt ekstra med wattpedalen for å få batteriet varmt nok nå på vinteren?
Er på 2019.32.12.7, men det burde vel ikke ha noe å si?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

SuC v2 ja.

Og nei, ingen harde pådrag, range mode på og du ser jo forbruket siste 50 km. Har faktisk aldri hatt så lavt forbruk på den turen før. Kjørte fint, skiene inni bilen og bare veier. 20" R2.

Øggen

Om "her e bevis" va mynta på meg, så va ikkje ej ute ette bevis, men blei overraska da ej aldri he sett det så høgt personlig før.
Men trur deg absolutt @gr.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA