Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Vindusviskere som bråker  (Lest 545 ganger)

spiralvimpel

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Vindusviskere som bråker
« på: Lørdag 18. Januar 2020, klokken 07:41 »
Hei.

Jeg byttet nylig en vindusvisker på Kia'en min, fra den orginale som fulgete med bilen, til en billig vindusvisker kjøpt på Biltema.
Vindusviskeren gjør en godt jobb med å holde ruten ren, men bråker og god del.

Mener å huske at jeg kjøpte den billigste vindusviskeren jeg fant på Biltema, og at den neste billigste kostet 10-15 kroner mer.

Orker ikke kjøre rundt med en vindusvisker som bråker såpass, så jeg må få kjøpt inn en ny. Hva slags erfaring har andre bileiere med vindusviskere - er det verdt å prøve seg på de nest billigste på Biltema, eller bør jeg først som sist ta en tur innom merkeforhandleren for å få kjøpt noen gode vindusviskere?

1000kwh

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Vindusviskere som bråker
« Svar #1 på: Lørdag 18. Januar 2020, klokken 07:43 »
Du får skikkelige viskere på alle bilrekvisita butikker. Trenger ikke dra til forhandleren.

Trekkoppbil

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Vindusviskere som bråker
« Svar #2 på: Onsdag 15. Juli 2020, klokken 11:57 »
Jeg har inntrykk av at bilister har ulike oppfatninger om hvilke viskere man bør kjøpe, så man bør vel bare prøve seg fram.
Det er ulike påvirkninger til ulike tider på året.  Noe setter bilen i solsteiken, og da er det mange elbiler som råttner fort, mens andre parkerer svalt.

Det finnes kjemikalier å få kjøpt, til å spraye på ruta, som man kan prøve ut.

Går man litt opp i pris fra den billigste Biltema, kan man få identiske viskere, som bare er satt inn med kjemikalier, og jeg lurer på om man kan få samme effekten om man kjøper kjemikalier som man sprayer på sjølv.

Silikon skal bråke mindre enn gummi, men jeg snakka med en som var misfornøyd med Silikon.