Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyder i 55 e-tron

Startet av 2re, lørdag 18. januar 2020, klokken 07:08

« forrige - neste »

2re

Hei,

Vi var i dag og prøvekjørte en e-tron 55. Det som var overraskende og samtidig skuffende, var at vi opplevde en konstant «romlelyd» inne i bilen. Det var også en lys/tynn hvining som endret seg i takt med hastigheten. Kanskje en «naturlig» el-lyd, men ganske så tydelig, og ikke minst irriterende. Med lyd fra musikkanlegget ble det overdøvet, men allikevel... skal det være slik? Vi har fra før en i3 og en Nissan EVO 200, og det er ikke slike lyder fra de. Kan det være en feil på bilen? Noen som opplever det samme, eller har en «fornuftig» forklaring på dette?

2re

lars667

Kan ikke huske den lyden fra prøveturen min med e-tron, i alle fall. Mulig jeg ikke hørte godt nok etter, men pleier å være var på smålyder. Det var dog grovt vinterføre.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Oddaa

«El-lyden» husker jeg fra min prøvetur med e-tron. Hørbar i lave hastigheter. Ellers var bilen veldig stille.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA