Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyder i 55 e-tron

Startet av 2re, fredag 17. januar 2020, klokken 23:20

« forrige - neste »

2re

Hei,

Vi var i dag og prøvekjørte en e-tron 55. Det som var overraskende og samtidig skuffende, var at vi opplevde en konstant «romlelyd» inne i bilen. Det var også en lys/tynn hvining som endret seg i takt med hastigheten. Kanskje en «naturlig» el-lyd, men ganske så tydelig, og ikke minst irriterende. Med lyd fra musikkanlegget ble det overdøvet, men allikevel... skal det være slik? Vi har fra før en i3 og en Nissan EVO 200, og det er ikke slike lyder fra de. Kan det være en feil på bilen? Noen som opplever det samme, eller har en «fornuftig» forklaring på dette?

2re

Jambo

Har ikke prøvd bilen, så ta dette med noen klyper salt. Men e-tron leveres jo ofte med store dekk. Dekkstøy?

2re

Sitat fra: Jambo på fredag 17. januar 2020, klokken 23:27
Har ikke prøvd bilen, så ta dette med noen klyper salt. Men e-tron leveres jo ofte med store dekk. Dekkstøy?

Nja.. Jo da, det kan være det som er «romlelyden», men det er 19 toms hjul på den nå. Altså de minste den leveres med. Den værste lyden er imidlertid den hvinende lyse lyden.

daktari

Romlelyd er jeg ukjent med. Motorene hviner litt, eller om der er den bakre girkasse som hviner.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kaland

#4
Nå har jeg nettopp fått levert en 55 av den "oppgraderte" produksjonen og jeg syns det er merkbart mindre støy fra motorene enn den jeg prøvekjørte og de la jeg merke til.
Om det er tilfeldig eller om det vedvarer vil vise seg, men kanskje det har med at den bare ikke har samme oppsettet mtp at den 4 hjulstrekket ikke er permanent som på tidligere modeller.
Romlelyd har jeg forøvrig heller ikke hørt...enda.

2re

Sitat fra: Kaland på lørdag 18. januar 2020, klokken 10:23
Nå har jeg nettopp fått levert en 55 av den "oppgraderte" produksjonen og jeg syns det er merkbart mindre støy fra motorene enn den jeg prøvekjørte og de la jeg merke til.
Om det er tilfeldig eller om det vedvarer vil vise seg, men kanskje det har med at den bare ikke har samme oppsettet mtp at den 4 hjulstrekket ikke er permanent som på tidligere modeller.
Romlelyd har jeg forøvrig heller ikke hørt...enda.

Hei og takk for svar!
Jeg ble fortalt av selger i dag at biler produsert etter uke 48/19 var «oppgradert» og hadde langt mindre støy fra motorer og drivverk, så det kan vel da stemme det du sier her ja. Ikke permanent 4 hjulstrekk vil vel også ha betydning for støy ja. Skulle få låne en e-tron 50 av nyere modell over helgen, så det blir jo interesant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA