Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelader til Tesla X, 2020 modell

Startet av kesk, fredag 17. januar 2020, klokken 22:27

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: kodax på fredag 24. januar 2020, klokken 11:30
Sitat fra: pkhamre på fredag 24. januar 2020, klokken 10:35
Åpne-/lukke-knappen på ladepistolen er ganske verdifull i det daglige liv for min del. Jeg stemmer for Tesla Wall Connector :)
Er det egentlig så mye vanskeligere å trykke på ladeluken?
Knappen løsner også pistolen fra bilen når du skal ta den ut, så du slipper å finne nøkkelen og holde bakluke-knappen for å ta den ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: pkhamre på fredag 24. januar 2020, klokken 10:35
Åpne-/lukke-knappen på ladepistolen er ganske verdifull i det daglige liv for min del. Jeg stemmer for Tesla Wall Connector :)

Det har jeg på min Easee-ladestasjon også, kabelen er i silikon og ikke så stiv som mange andre.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kilroy

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2020, klokken 11:33
Sitat fra: kodax på fredag 24. januar 2020, klokken 11:30
Sitat fra: pkhamre på fredag 24. januar 2020, klokken 10:35
Åpne-/lukke-knappen på ladepistolen er ganske verdifull i det daglige liv for min del. Jeg stemmer for Tesla Wall Connector :)
Er det egentlig så mye vanskeligere å trykke på ladeluken?
Knappen løsner også pistolen fra bilen når du skal ta den ut, så du slipper å finne nøkkelen og holde bakluke-knappen for å ta den ut.

Jeg bruker bare nøkkelen når jeg skal ta ut pistolen, trykker på nøkkelen på vei til bilen og da er det bare å ta ut pistolen, sparer sikkert 3 sekunder på det :)
Bruker også bare å trykke på ladeluken når det skal lades.
Så jeg mener også at åpne/lukke knappen på ladepistolen ikke bør vektlegges i det hele tatt.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

kodax

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2020, klokken 11:33
Sitat fra: kodax på fredag 24. januar 2020, klokken 11:30
Sitat fra: pkhamre på fredag 24. januar 2020, klokken 10:35
Åpne-/lukke-knappen på ladepistolen er ganske verdifull i det daglige liv for min del. Jeg stemmer for Tesla Wall Connector :)
Er det egentlig så mye vanskeligere å trykke på ladeluken?
Knappen løsner også pistolen fra bilen når du skal ta den ut, så du slipper å finne nøkkelen og holde bakluke-knappen for å ta den ut.
Det er et godt poeng:)
Den kabelen til evchargeking koste jo mer enn en halv Tesla-lader.
Og nøkkelen ligger i lomma, og digg å slippe å fomle med den.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

o.b.lix

Sitat fra: kodax på fredag 24. januar 2020, klokken 12:45
Den kabelen til evchargeking koste jo mer enn en halv Tesla-lader.

Og easee sin strøm koster 20% mindre enn tesla sin...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rævedilter

20% billigere?
Tibber ?
Sitat Handyman:
SitatIkke mye å spare med Tibber når bilen bruker strøm som en vifteovn i friluft ;)

Joachim@sancon.no

Er vel enklere å bare holde inn knapp på FOB når du er på vei bort til laderen?

Da er den allerede ladekabel låst opp og du henger kabel opp direkte på veggen.

Har gjort det slik på alle mine Tesla siden 2015. Funker som fjell.. :)

Men bevares, det går å knote med knappen på en TWC også.

Øyvind.h

Enklere å finne FOB i lomma og trykke på riktig knapp fremfor knappen på ladekabelen som sitter nøyaktig der du holder? Nå har jeg hørt den også  :o
Kanskje det hadde vært lettere å låse opp bilen ved å trykke på knapp på FOB enn å bare trykke på dørhåndtaket også :) ?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Joachim@sancon.no

Ikke helt enig der. I 9 av 10 tilfeller så ladet jeg hjemme og noen av det siste gjorde før jeg gikk ut var å ta på meg skoa og ta FOB som lå i skuffa på kommoden i gangen.

Så ihvertfall for min del så mener jeg at en investering i TWC slik at jeg kan bruke knappen fremfor FOB ikke er verdt pengene.




Øyvind.h

At det ikke er verd pengene er er annen sak.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stig-Arne

Problemet med TWC er at den er utdatert. Knapp kan man fikse med å kjøpe rett type 2 kabel. Problem løst. Ladere idag uten mulighet med lastbalansering mot hus, styring via app, osv osv anser jeg som utdatert.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 25. januar 2020, klokken 18:20
Enklere å finne FOB i lomma og trykke på riktig knapp fremfor knappen på ladekabelen som sitter nøyaktig der du holder? Nå har jeg hørt den også  :o

Jeg synes ihvertfall det er enklere, da slipper jeg å vente på at kabelen låses opp når jeg trykker ned knappen på håndtaket. Jeg bruker alltid FOB for å løse ut kabel selv når jeg bruker UMC, eller TWC på hytta.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

#27
Jøss. Høres veldig klønete ut å finne frem FOB og trykke og holde på den noen sekunder? Jeg gidder i hvert fall ikke fomle med den når jeg skal ta ut kabelen. Hver gang jeg bruker type 2 uten knapp merker jeg hvor klønete det er. Men jaja, hver sin smak :)
Fant ut i kveld at EQC har løst det på en lignende måte. En knapp i ladeluken en trykker på, så slipper kabelen så lenge en har nøkkelen i lomma. Først trodde jeg at jeg måtte låse opp med nøkkelen for å få den til å slippe, men funket mye mer smidig med den knappen når jeg fant den!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 25. januar 2020, klokken 21:07
Jøss. Høres veldig klønete ut å finne frem FOB og trykke og holde på den noen sekunder? Jeg gidder i hvert fall ikke fomle med den når jeg skal ta ut kabelen. Hver gang jeg bruker type 2 uten knapp merker jeg hvor klønete det er. Men jaja, hver sin smak :)

Jeg finner den ikke fram, stikker bare hånda i lomma og trykker på den mens jeg er på vei mot bilen. Trenger ikke å ta den ut for å finne knappen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Hjemme har jeg en liten knapp ved utgangsdøren som, når jeg trykker på den, frigir ladekabel, starter klima til satt temperatur, låser opp dørene, starter rattvarmer, etc. Knappen er koblet til hjemmeautomasjon.  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA