Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NAF som elbil eier ?

Startet av Anders81, fredag 17. januar 2020, klokken 12:37

« forrige - neste »

Anders81

Har vært medlem i NAF siden jeg kjøpte min første bil for flerfoldige år siden. Er det noe poeng å fortsette medlemsskapet der nå når jeg er medlem i elbil foreningen ?
Hørte snakk om at jeg fikk hjelp fra el-bil foreningen på lik linje som hos NAF når jeg kjører elbil.


Burger

Hva er fordelene med NAF? Jeg har tauing i forsikringen. Tar EU kontroll på ett verksted og utføre fiksen på ett annet. Selvsagt så varsler jeg om at jeg kommer til å ettergå EU kontrollen med et annet uspesifisert verksted.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trekkoppbil

#2
Den ene sida er at interresseforeninger spiller en viktig rolle i samfunnet vårt.
Det andre er at man får personlige goder som  laderabatt, bilreisebok, teststasjoner, rabatter på forsikring, medlemsblader, dekktester og uttallige goder som man ikke benytter seg av. Det finnes medlemskap med og uten berging, og berging kan følge medlem, eller kjøretøy, og det kan koste mye for hvert familiemedlem. Man bør være bevisst på hva slag berging man har, og vilkår for å få dekket transport, og man bør ha medlemsnummer tilgjengelig  når man trenger berging.
Naf tilbyr gul ladebrikke, og elbilforening har mørk. Det finnes flere foreninger som KNA, MA, Amcar, Trygg trafikk og syklistenes landsforund.
Jeg trur det er bra å vurdere sitt eget behov, og hva man ønsker å støtte opp om, og det er vanskelig å gi råd til andre, om hvilke og hvor mange organisasjoner man bør være med i.

Hvis man ikke har noen god forsikringsavtale, kan man vurdere en av bilorganisasjonene, eller Huseierene for den saks skyld.

Jeg trur problemet med norsk veitrafikk er at mange veiprosjekter er for kun en smal gruppe trafikkanter. Enten bygges det ut bare for fotgjengere, eller bare for syklister, eller bare for kollektivtrafikk, eller bare for gjennomgangstrafikk, eller bare for lokaltrafikk. Ofte går utbygging utover andre grupper som blir tapere. Jeg trur vi trenger krefter som har helhetlig syn og som lager veier og annen infrastruktur som er til det beste for alle.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

vegardg

Sitat fra: Trekkoppbil på fredag 17. januar 2020, klokken 22:17
Den ene sida er at interresseforeninger spiller en viktig rolle i samfunnet vårt
...men når NAF sin holdning ikke er i elbileierens interesse er det vanskelig å finne grunner til å fortsatt være medlem.

https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2019/12/25/Ja-til-bompenger-for-elbiler-20683391.ece

automat

Sitat fra: vegardg på søndag 26. januar 2020, klokken 05:12

...men når NAF sin holdning ikke er i elbileierens interesse er det vanskelig å finne grunner til å fortsatt være medlem.

https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2019/12/25/Ja-til-bompenger-for-elbiler-20683391.ece

Er dette representativt for NAF? Jeg syns jeg ser ganske mye elbil-positive ting derfra. (Som de får pepper for på FB, fra noen av fossil-medlememene sine.)
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

OlavEmil

NAF var seint ute, men siste året eller så verkar det som det har gått opp for dei at elbil ikkje berre er eit blaff av snyltarar som gøymer seg bak klimaidealisme, og kjem til å forsvinne like fort som det kom. No har dei omsider så smått byrja å jobbe for ladeutbygging og liknande. Men dei er og blir ein interesseorganisasjon for dei som for all framtid ønskjer at kvar person skal ha rett til å køyre akkurat den bilen dei sjølv vil frå dør til dør kvar dei vil og når dei vil, utan utidig innblanding som trafikkreguleringstiltak og avgifter. Det let seg dårleg kombinere med behovet for modernisering og effektivisering av persontransport i samfunnet, både av omsyn til lokalt miljø, globalt klima og trafikkavvikling.

Personleg opplever eg stadig at NAF sine innspel og kommentarar er i sterk konflikt med mine eigne meiningar. Når då NAF ved eitkvart høve passar på å peike på at dei snakkar "på vegne av våre 500 000 medlemmer", tok vi for fleire år sidan eit aktivt val om at vi ikkje ønskjer å vere blandt dei 500 000.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Rollep

Sitat fra: OlavEmil på søndag 02. februar 2020, klokken 12:07
Men dei er og blir ein interesseorganisasjon for dei som for all framtid ønskjer at kvar person skal ha rett til å køyre akkurat den bilen dei sjølv vil frå dør til dør kvar dei vil og når dei vil, utan utidig innblanding som trafikkreguleringstiltak og avgifter.
Det skulle da bare mangle.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

hgs

Sitat fra: Rollep på onsdag 05. februar 2020, klokken 02:49
Sitat fra: OlavEmil på søndag 02. februar 2020, klokken 12:07
Men dei er og blir ein interesseorganisasjon for dei som for all framtid ønskjer at kvar person skal ha rett til å køyre akkurat den bilen dei sjølv vil frå dør til dør kvar dei vil og når dei vil, utan utidig innblanding som trafikkreguleringstiltak og avgifter.
Det skulle da bare mangle.

Så du mener altså at det ikke trengs trafikkreguleringstiltak i det hele tatt?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA