Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som var på Polestarshow 16/1?

Startet av Roy Aasen, fredag 17. januar 2020, klokken 10:14

« forrige - neste »

haggen

Hei, Helt sikkert mange på forumet som var tilstede, selv var jeg med på via nettet. Tror de har lagt ut en link til opptaket. Skal sjekke.
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

LASOL

En del info i facebookgruppa Polestar Owners Club Norway
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

telcontar

Var der ja, men kunne like greit sett livestream. Heller ikke så mye ny info, annet enn at prøvekjøring ikke vil være mulig før i juni.

Varmepumpe kommer neste år engang, men veldig vagt om det. XC40 Recharge har jo det som tilvalg på samme drivlinje, skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å tilby dette.

Jeg dropper nok bestilling, ikke pga disse tingene, men har andre prioriteter som gjør at elbil ikke er aktuelt nå.


Roy Aasen

Prøvekjøring i juni...dette blir nok bra. Not! Og de skal begynne å levere biler fra mai?
Blir vel ikke spesielt overrasket om det ikke blir levering fra høsten en gang. De skal vel begynne å skrive kontrakter fra 29dm. Kjenner at jeg langsomt blir noe negativ her.

Chimp

Har aldri hatt troen på tidslinjen deres, og har blitt enda mer skeptisk det siste halve året. Nå ventet jeg vel et normalt svangerskap over tiden på min i-pace og har lært meg å ta alt med god fisk:
rekkevidde iht WLTP (dog har i-pace kommet seg der etter oppdateringen)
ladefart/ladekurve
leveringstid

Tror faktisk ikke polestar leverer til terningkast 6 på noe av dette de heller. Jeg har også gradvis bestemt meg for noe annet. At de enda ikke klarer å komme opp med pris på subscription ble spikeren i kisten, nå gidder jeg ikke vente mer. Subscription har de snakket om i 1 år og så klarer de ikke ha det klart når bilen skal bestilles...
Spurte samtidig om vekt, nei det var ikke offisielt enda. Så folk sitter og bestiller biler uten å vite hva den veier engang, ingenting om aerodynamiske egenskaper annet enn at de blir bra (selvfølgelig sier de det, hva er definisjonen av bra?)

Var egentlig klar for å gå på kompromiss med at bilen er relativt liten, men da beholder jeg jaguaren og venter på mustang/id4/q4.

Håper selvsagt de leverer godt slik at de overleverer og kan tilby polestar 3 i 2022!

gekko300

Hva skal du vite vekten for? Er det nøye om den er 1880 kg, 1945 kg eller xxxx kg?
Hva skal du med Cw? Sammenligne med andre biler? Hvorfor? Det er mye annet (blant annet drivlinje) som styrer forbruk. Ren luftmotstand er bare en av faktorene.

Chimp

Wow er du seriøs... Hvorfor skal man vite noen ting? Hvorfor ikke bare kjøpe bil uten å lese spesifikasjoner og stole på produsenten når de sier det er en rask og god elbil med lang rekkevidde? Jeg blir så satt ut at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..
Selvsagt er vekt og luftmotstand viktig. Alt er viktig!
Alt danner et bilde av om rekkevidden og kjøreopplevelsen blir som den skal. En så liten bil vil føles svært tung om du går over 2 tonn. Svært viktig for en elbil er lav vekt, lav luftmotstand og god drivlinje. Drivlinjen vet vi altfor lite om, annet enn at det er konstant awd som taler dårlig for forbruket. Så da må man forske på alt mulig annet som kan bety noe.

Ang vekt så bør den veie ca det samme som model 3 for å være der den bør være. Et ankepunkt audi e tron vs i pace er at etron ligger på ca 2,750 og ipace 2,250. De 500 kg har MYE å si for kjøreopplevelsen ned en fra fjellet og rekkevidden opp på fjellet.
Luftmotstand har veldig mye å si på motorvei, bare å kjøre en i3 det. Eller se hvorfor model x slår ipace og etron på rekkevidde når det kjøres på motorvei.
Xc40 har høy luftmotstand og jeg er bekymret for at Polestar får høy de også. De bygger bilen i stål og jeg er redd den blir for tung. Jeg tror de vil ha problemer med å kjøre wltp 470 km.
Men for all del, ikke still spørsmål, så sitter du der med skjegget i postkassa når praktisk rekkevidde ikke når opp til forventningene

chargedup

Idet jeg trykket publiser, så jeg at Chimp hadde svart, men lar svaret mitt også stå:
Aerodynamikk er kjekt å vite for de av oss som kjører mye motorvei. Dette for å gjette på forbruk all den tid man må bestille den før prøvekjøring (dersom man skal beholde køplassen) eller flere tester / Teslabjørns rekkeviddetest har blitt publisert. Helt enig i at det er mye annet som styrer forbruket, men på motorvei i 110 km/t vil jeg anta at de mest aerodynamiske bilene vil ha lavere forbruk selv om feks drivlinjen ikke er like effektiv som hos andre. Ref: Tesla har aerodynamikk høyt prioritert (ikke like mye utseendet), model x har et høyere forbruk enn I-pace i feks 60km/t mens i 100/110 sonen har den et lavere forbruk enn I-pace. For mange i Osloområdet er ikke landeveisforbruk så viktig (WLTP tall) da man ofte har noen timer med motorvei alle retninger.

Subscription og lignende tok fryktelig lang tid fra de lanserte det i USA til folk faktisk fikk lov til å kjøpe det, så det har jeg tatt med en klype salt fra første stund. De har i alle fall priset leasing på nettsiden, om enn litt dyrt, service følger jo med i 3? år for alle.

Var vel heller ikke noen gavepakke til Polestar (eller noen andre produsenter, bortsett fra Tesla) som kom tidligere idag fra Ionity heller, med sinnsyke priser på lading både for bilmerkene som står bak Ionity og alle andre.

Jeg har vært veldig interessert i denne bilen, men ettersom ingen har fått lov til å teste den med forbrukstall enda er jeg veldig skeptisk til å legge inn bestilling før fristen 29 januar. Ender nok dessverre opp med å trekke meg og vente på alt det andre som kommer...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Snart-i3

Jeg var der og synes de hadde en god presentasjon av hvorfor de lagde bilen slik de gjorde det. Har ikke noen stor følelse for Volvo (unntatt -73 164E og 240 turbo), men ble mer positiv til bilen enn jeg var før.
Dette ble presentert som mellomklassebil som skal konkurrere i Audi A4/BMW 3/Tesla M3 segmentet. De la mye vekt på design-detaljene og Android-integrasjonen. I utgangspunktet en-pedalskjøring som skulle konfigureres bort. Hengefeste (1500kg) synes de var bra på en elbil i denne klassen. De hadde fått 60 bestillinger første dagen av 300 på liste som hadde fått muligheten. De som sto på liste ville i puljer få mulighet til å legge inn bestilling før det ble tilgjengelig for alle.
Den enkeltes ønsker, behov og preferanser vil påvirke hva den enkelte kunde bestiller, men vi (reiste 2 sammen) konkluderte med at Polestar blir ett godt og konkurransedyktig valg i denne klassen. Personlig er dette min favoritt i denne klassen, men mange andre biler blir presentert neste 12 måneder.


2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Sponzo

Sitat fra: haggen på fredag 17. januar 2020, klokken 10:19
Hei, Helt sikkert mange på forumet som var tilstede, selv var jeg med på via nettet. Tror de har lagt ut en link til opptaket. Skal sjekke.

Har det gått invitasjon ut til alle reservasjonsholdere? Ser ikke at jeg har mottatt noe fra Polestar

Magster

Foreløpig ikke hørt om noen som har reservert etter Mars som har fått endelig bestilling.

Roy Aasen


Spajderman

Om du ikke har forhåndsbestilt er det 29.01 somner datoen du får beatille fra, alle som har lagt inn reservasjon får bestille før dette...

Roy Aasen

Jeg har forhåndsbestilt...så jeg begynner å tvile på om de har orden på sysakene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA