Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

RJK

Chargepoint viser fremdeles Ionityladerne, og med fastrpris på 72,96 per sesjon. Har problemer med å lade fra appen, men fungerer greit med kortet som ble sendt ut kort tid etter registering. Gjør at jeg foreløpig fortsatt foretrekker Ionity, og lader der billigere enn jeg gjør i borettslaget, men av praktiske hensyn blir lader i borettslaget fremdeles hovedkilden. F.eks. står bilen til lading nå, så den er klar allerede tidlig om morgenen, selv om jeg ikke trenger bilen før i kveld (fredag).
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars C. Krogenæs

enelX har nå et tilbud til alle brukere over hele Europa med fastpris på lading til 30 Euro for ubegrenset lading hos Ionity og andre roamingpartnere. Er nok ikke mange andre aktuelle enn Ionity i Norge, men dette gir jo billig lading for de som planlegger å bruke Ionity mer enn noen skarve kW.

Man må registrere seg som bruker og tegne abonnement innen 7. juli. Fra august går prisplanen over til vanlig "betal etter bruk", så det er ikke noe catch etter det jeg kan se.

https://www.enelx.com/it/en/electric-mobility/products/privates/juicepass-app

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

daktari

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 25. juni 2020, klokken 09:17
enelX har nå et tilbud til alle brukere over hele Europa med fastpris på lading til 30 Euro for ubegrenset lading hos Ionity og andre roamingpartnere. Er nok ikke mange andre aktuelle enn Ionity i Norge, men dette gir jo billig lading for de som planlegger å bruke Ionity mer enn noen skarve kW.

Man må registrere seg som bruker og tegne abonnement innen 7. juli. Fra august går prisplanen over til vanlig "betal etter bruk", så det er ikke noe catch etter det jeg kan se.

https://www.enelx.com/it/en/electric-mobility/products/privates/juicepass-app
Flott sommerferie-abonnement!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

goggo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 25. juni 2020, klokken 09:17
30 Euro for ubegrenset lading hos Ionity og andre roamingpartnere.
https://www.enelx.com/it/en/electric-mobility/products/privates/juicepass-app

Dette er altså 30 Euro for ubegrenset lading i perioden 1.juli til 31.juli.
Synd det ikke er fleksibel oppstartdato, men likevel et kjempegodt tilbud for de som skal kjøre mye i juli.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

turfsurf

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 25. juni 2020, klokken 09:17
enelX har nå et tilbud til alle brukere over hele Europa med fastpris på lading til 30 Euro for ubegrenset lading hos
Man må registrere seg som bruker og tegne abonnement innen 7. juli. Fra august går prisplanen over til vanlig "betal etter bruk", så det er ikke noe catch etter det jeg kan se.
Hadde vært fint om man faktisk fikk logget seg inn. Får bare "Oops something went wrong" ved innlogging...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Den er ikke helt god den appen. Det er lenge siden jeg opprettet en bruker, så jeg husker ikke detaljene.
Men jeg ser ihvertfall et par ting:

Hvis du allerede har klart å registrere noe som helst info på en mailadresse, så prøv å starte helt på nytt med en annen mailadresse.
Så er det veldig viktig å ikke bruke æøå i verken navn eller adresse.

turfsurf

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 25. juni 2020, klokken 15:58
Så er det veldig viktig å ikke bruke æøå i verken navn eller adresse.
Takk, det forklarer en del
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo


Noen som har erfaring med enelX på Ionity i Norge?  Funker APPEN bra, etc? Var det ikke noe med timeout på Ionity hvis man lader med APP i stedet for RFID?
Jeg har fått med meg at man ikke må bruke ÆØÅ i navn og adresser. Har tenkt å bruke et norsk Mastercard.

Nå ser det ut som jeg får behov for å hurtiglade minst 100 KWh (hvor jeg kan bruke Ionity) i juli, så da blir det jo en OK KWh pris med dette juli tilbudet, og siden Ionity er de siste ladestasjonene det blir kø på så har jeg tenkt å forsøke dette selv om min Ioniq 2020 ikke nyter godt av Ionity sin ladehastighet.
Jeg har faktisk aldri forsøkt Ionity før, av naturlige årsaker (jeg er kjent for å være "frugal" som det heter så fint på utenlandsk...)

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

turfsurf

Nå er det vel ingen grunn til å bruke enelX på Ionity før juli...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

Sitat fra: goggo på søndag 28. juni 2020, klokken 19:50

Noen som har erfaring med enelX på Ionity i Norge?  Funker APPEN bra, etc? Var det ikke noe med timeout på Ionity hvis man lader med APP i stedet for RFID?
Jeg har fått med meg at man ikke må bruke ÆØÅ i navn og adresser. Har tenkt å bruke et norsk Mastercard.

Da har jeg registrert konto og kjøpt et sånt juli-tilbud for 30 Euro.
NB! Man må ha 5-sifret postnummer for at appen skal godta det, jeg slengte på en null først. :)

Skal teste på Ionity Kjerlingland i morgen 1.juli, så får vi se hvordan det fungerer.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Rollep

Sitat fra: goggo på tirsdag 30. juni 2020, klokken 12:22
Sitat fra: goggo på søndag 28. juni 2020, klokken 19:50

Noen som har erfaring med enelX på Ionity i Norge?  Funker APPEN bra, etc? Var det ikke noe med timeout på Ionity hvis man lader med APP i stedet for RFID?
Jeg har fått med meg at man ikke må bruke ÆØÅ i navn og adresser. Har tenkt å bruke et norsk Mastercard.

Da har jeg registrert konto og kjøpt et sånt juli-tilbud for 30 Euro.
NB! Man må ha 5-sifret postnummer for at appen skal godta det, jeg slengte på en null først. :)

Skal teste på Ionity Kjerlingland i morgen 1.juli, så får vi se hvordan det fungerer.

mvh
Hugo
Jeg klarte å registrere med vanlig 4-sifret postnummer.

Skal bli spennende å se i morgen om det fungerer. Har tenkt å kjøre mye turer i juli, både til Danmark, Tyskland, Nederland og kanskje Sverige på veien tilbake. Så hvis det funker blir det tidenes billigste måned hva gjelder drivstoff utgifter :)

Kan forresten like godt kutte ut hjemmeladingen neste måned også, er det gratis så er det gratis ;D

Ellemelle

Jeg ser de også har trukket 30 euro fra kontoen min nå, så da er vi klar for å se hvor lenge dette varer.

Vet ikke om det italienske selskapet har tatt høyde for at en nordmann på norgesferie kan lade for flere tusen kroner i løpet av juli, og at det finnes veldig mange av oss :-)
Fordelen for de er selvsagt at det må bestilles før 7.juli, så det er vel begrenset hvor mange som rekker å kaste seg på tilbudet når de etterhvert får høre om det.

Facet

Jeg registrerte meg nettopp og gleder meg til å lade billig på vei til Trieste i Italia  8) Gjenstår å se om det funker med å scanne QR-koden.
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

goggo

Sitat fra: Rollep på tirsdag 30. juni 2020, klokken 13:39
Kan forresten like godt kutte ut hjemmeladingen neste måned også, er det gratis så er det gratis ;D
Hehe, har tenkt på det samme. Men med min "sakteladende" Ioniq 2020 er jeg redd for at det jeg sparer på Ionity ladingen blir mindre enn merforbruket til pølser og is hos Circle K mens jeg venter på at bilen blir ferdig ladet :)
Dessuten er det jo vanskelig å slå strømprisen hjemme for tida. Den har ligget på rundt 3 øre pr KWh lenge nå, pluss nettleia da.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lars C. Krogenæs

Blir spennende å følge EnelX, Maingau og Chargepoint. Lurer på hva de gjør med norsk mva?

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA