Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: RJK på mandag 10. februar 2020, klokken 17:48
Sitat fra: Rollep på mandag 10. februar 2020, klokken 15:53
Sitat fra: gr på mandag 10. februar 2020, klokken 08:10Mulig det bare er meg, men får et inntrykk av at du forsøker å plassere Porsche-eiere i en klasse over alle andre - i en tid der omtrent alle som vil kan kjøpe seg en Porsche? :o
Overhode ikke, det jeg er ute etter er å ha best mulige forhold når jeg er ute på langturer. Det får jeg ikke hvis Ionity skulle finne på å bruke samme prismodell som de andre operatørene.

Ellers er det jo fint at alle som vil kan kjøpe seg en Porsche. Slik har det imidlertid alltid vært, med unntak for spesial modellene da.
Klart Ionity må prise seg slik at det passer deg og andre Taycan-eire best...
Ikke bare Taycan eiere, prismodellen passer også de hurtigladende bilene til de andre selskapene som står bak Ionity.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Magnus Hansen

Sitat fra: Rollep på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:16
Sitat fra: mariowing på mandag 10. februar 2020, klokken 23:20
Mye fokus på norske forhold her. Fastned er et nederlandsk selskap som har eksistert lenge og nå også ekspanderer til Tyskland. De har til og med lading uten bruk av brikke men kun via identifikasjon i CCS protokollen. De tar €0.59 per kilowatt på dropin. Jeg antar siden de har holdt på såpass lenge at det er en pris de kan leve av. Det setter Ionity sitt griske prisnivå på €0.79 i et enda underligere lys etter min mening
Merkelig at det fremdeles finnes folk som tror at Ionity sin nye prismodell har noe som helst med inntjening eller griskhet å gjøre :)

Hmm... kan det da være for å minimere vedlikeholdsutgiftene ved å skremme folk unna?

RJK

Sitat fra: Rollep på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:21
Sitat fra: RJK på mandag 10. februar 2020, klokken 17:48
Sitat fra: Rollep på mandag 10. februar 2020, klokken 15:53
Sitat fra: gr på mandag 10. februar 2020, klokken 08:10Mulig det bare er meg, men får et inntrykk av at du forsøker å plassere Porsche-eiere i en klasse over alle andre - i en tid der omtrent alle som vil kan kjøpe seg en Porsche? :o
Overhode ikke, det jeg er ute etter er å ha best mulige forhold når jeg er ute på langturer. Det får jeg ikke hvis Ionity skulle finne på å bruke samme prismodell som de andre operatørene.

Ellers er det jo fint at alle som vil kan kjøpe seg en Porsche. Slik har det imidlertid alltid vært, med unntak for spesial modellene da.
Klart Ionity må prise seg slik at det passer deg og andre Taycan-eire best...
Ikke bare Taycan eiere, prismodellen passer også de hurtigladende bilene til de andre selskapene som står bak Ionity.

Har en Hyundai Kona, som du ser av signaturen min. De har kjøpt seg inn i Ionity, men som flere andre av de faste, ser det ikke ut som de har kommet med noe ennå som passer meg eller andre Hyundaikunder...

Men det er i utgangspunktet irrelevant, for Ionity skal passe alle kunder som kan utnytte mer enn 50 kW effekt, selv om CCS også støtter andre mer sakteladende kjøretøy, og den nye prismodellen har ikke prising på tid eller effekt, men "flat rate" pris.

Ergo lokker den til seg sakteladende biler, der bruker har et abonnement og et bruksmønster som betyr minst 126 kWh hurtiglading hos Ionity per måned, eller ladehastighet som gjør at lading med timeprising blir ekstremt dyrt...

Da tar jeg utgangspunkt i snittkostnad på 4,50 (prisen hos Circle K ved hurtiglading) per kWh, som også er ca det man kan oppnå hos andre leverandører, og 3,- per kWh hos Ionity. Enkelt og greit, månedskostnaden på 189 delt på mellomlegget på 1,50.

For en som kan lynlade, så kan man regne ca 2 kroner i differanse (ca 5,- kroner hos Circle K, og fremdeles 3,- hos Ionity), og da må man lade minst 94,5 kWh per måned for å komme likt i pris.

Lader man mer enn dette, så lønner altså Ionity seg fremdeles, men det er nok ikke mange som konsekvent kan lade så mye hos Ionity per måned, ihvertfall med så få ladesteder som de har foreløpig, om man ikke konsekvent forholder seg til hovedveiene mellom Oslo og Bergen, Stavanger, Kristiansand, Stockholm, Dombås, Göteborg og Danmark/kontinentet.

De fleste som langkjører mye i annet enn Tesla, vil nok finne ut at man innimellom må innom andre stasjoner enn Ionity sine. For egen del så må jeg altså hurtiglade minst 2 ganger på 10 til 80 % (44,8 kWh er 70 % av batterikapasiteten) for å nærme meg at det vil lønne seg med abonnement.

Siden jeg ikke må hurtiglade annet enn litt klattlading på vinteren for de fleste av mine reisemål, så vil det absolutt ikke lønne seg, med mindre jeg tar en veldig lang rundtur i sommerferien, som gjør at jeg må hurtiglade mye på tre ukers sommerferie.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rollep

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:22
Sitat fra: Rollep på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:16
Sitat fra: mariowing på mandag 10. februar 2020, klokken 23:20
Mye fokus på norske forhold her. Fastned er et nederlandsk selskap som har eksistert lenge og nå også ekspanderer til Tyskland. De har til og med lading uten bruk av brikke men kun via identifikasjon i CCS protokollen. De tar €0.59 per kilowatt på dropin. Jeg antar siden de har holdt på såpass lenge at det er en pris de kan leve av. Det setter Ionity sitt griske prisnivå på €0.79 i et enda underligere lys etter min mening
Merkelig at det fremdeles finnes folk som tror at Ionity sin nye prismodell har noe som helst med inntjening eller griskhet å gjøre :)

Hmm... kan det da være for å minimere vedlikeholdsutgiftene ved å skremme folk unna?
Nei, det har ikke noe med vedlikeholdsutgifter å gjøre.

Det har alltid vært Ionitys mål å tilby et effektivt og sammenhengende nettverk for å gjøre elektrisk langdistansemobilitet i høy hastighet mulig over hele Europa. Med det nye prissystemet tilbyr vi en stabil og oversiktlig prisstruktur over hele Europa. Avhengig av behov, kan kundene fritt velge den løsningen som i hvert tilfelle passer best, sier Ionity-sjef Michael Hajesch i en kommentar.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: RJK på onsdag 12. februar 2020, klokken 01:10
Sitat fra: Rollep på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:21
Sitat fra: RJK på mandag 10. februar 2020, klokken 17:48
Sitat fra: Rollep på mandag 10. februar 2020, klokken 15:53
Sitat fra: gr på mandag 10. februar 2020, klokken 08:10Mulig det bare er meg, men får et inntrykk av at du forsøker å plassere Porsche-eiere i en klasse over alle andre - i en tid der omtrent alle som vil kan kjøpe seg en Porsche? :o
Overhode ikke, det jeg er ute etter er å ha best mulige forhold når jeg er ute på langturer. Det får jeg ikke hvis Ionity skulle finne på å bruke samme prismodell som de andre operatørene.

Ellers er det jo fint at alle som vil kan kjøpe seg en Porsche. Slik har det imidlertid alltid vært, med unntak for spesial modellene da.
Klart Ionity må prise seg slik at det passer deg og andre Taycan-eire best...
Ikke bare Taycan eiere, prismodellen passer også de hurtigladende bilene til de andre selskapene som står bak Ionity.

Har en Hyundai Kona, som du ser av signaturen min. De har kjøpt seg inn i Ionity, men som flere andre av de faste, ser det ikke ut som de har kommet med noe ennå som passer meg eller andre Hyundaikunder...

Men det er i utgangspunktet irrelevant, for Ionity skal passe alle kunder som kan utnytte mer enn 50 kW effekt, selv om CCS også støtter andre mer sakteladende kjøretøy, og den nye prismodellen har ikke prising på tid eller effekt, men "flat rate" pris.

Ergo lokker den til seg sakteladende biler, der bruker har et abonnement og et bruksmønster som betyr minst 126 kWh hurtiglading hos Ionity per måned, eller ladehastighet som gjør at lading med timeprising blir ekstremt dyrt...

Da tar jeg utgangspunkt i snittkostnad på 4,50 (prisen hos Circle K ved hurtiglading) per kWh, som også er ca det man kan oppnå hos andre leverandører, og 3,- per kWh hos Ionity. Enkelt og greit, månedskostnaden på 189 delt på mellomlegget på 1,50.

For en som kan lynlade, så kan man regne ca 2 kroner i differanse (ca 5,- kroner hos Circle K, og fremdeles 3,- hos Ionity), og da må man lade minst 94,5 kWh per måned for å komme likt i pris.

Lader man mer enn dette, så lønner altså Ionity seg fremdeles, men det er nok ikke mange som konsekvent kan lade så mye hos Ionity per måned, ihvertfall med så få ladesteder som de har foreløpig, om man ikke konsekvent forholder seg til hovedveiene mellom Oslo og Bergen, Stavanger, Kristiansand, Stockholm, Dombås, Göteborg og Danmark/kontinentet.

De fleste som langkjører mye i annet enn Tesla, vil nok finne ut at man innimellom må innom andre stasjoner enn Ionity sine. For egen del så må jeg altså hurtiglade minst 2 ganger på 10 til 80 % (44,8 kWh er 70 % av batterikapasiteten) for å nærme meg at det vil lønne seg med abonnement.

Siden jeg ikke må hurtiglade annet enn litt klattlading på vinteren for de fleste av mine reisemål, så vil det absolutt ikke lønne seg, med mindre jeg tar en veldig lang rundtur i sommerferien, som gjør at jeg må hurtiglade mye på tre ukers sommerferie.
Takk for at du viser at prismodellen til Ionity sannsynligvis kommer å fungere utmerket fint for folk flest.

Hvis det skulle vise seg at den lokker til seg alt for mange langsomladende biler, noe jeg tviler sterkt på at vil skje, er det bare å gå over til minuttprising. Tenker 6-8 kr/min vil gjøre jobben, men da blir jo resultatet at de fæle Porsche og Audi bilene får en grei pris uten å måtte ha abonnement, dermed blir det nok dessverre enda mer misunnelse.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Magnus Hansen

Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:16
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:22
Sitat fra: Rollep på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:16
Sitat fra: mariowing på mandag 10. februar 2020, klokken 23:20
Mye fokus på norske forhold her. Fastned er et nederlandsk selskap som har eksistert lenge og nå også ekspanderer til Tyskland. De har til og med lading uten bruk av brikke men kun via identifikasjon i CCS protokollen. De tar €0.59 per kilowatt på dropin. Jeg antar siden de har holdt på såpass lenge at det er en pris de kan leve av. Det setter Ionity sitt griske prisnivå på €0.79 i et enda underligere lys etter min mening
Merkelig at det fremdeles finnes folk som tror at Ionity sin nye prismodell har noe som helst med inntjening eller griskhet å gjøre :)

Hmm... kan det da være for å minimere vedlikeholdsutgiftene ved å skremme folk unna?
Nei, det har ikke noe med vedlikeholdsutgifter å gjøre.

Det har alltid vært Ionitys mål å tilby et effektivt og sammenhengende nettverk for å gjøre elektrisk langdistansemobilitet i høy hastighet mulig over hele Europa. Med det nye prissystemet tilbyr vi en stabil og oversiktlig prisstruktur over hele Europa. Avhengig av behov, kan kundene fritt velge den løsningen som i hvert tilfelle passer best, sier Ionity-sjef Michael Hajesch i en kommentar.

Corporate tåkeprat. Hvor er alle løsningene kundene fritt kan velge mellom? Og hvordan henger dette sammen med «oversiktelig prisstruktur»? Og hvorfor skal prisene på død og liv være like i alle land? Har det vært å så vanskelig å forholde seg til at bensinprisen varierer fra land til land? Men det mest skuffende er at bilprodusentene bak Ionity ikke har skjønt at fornuftig priset hurtiglading selger elbiler.

DagfinnN

Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:31
Hvis det skulle vise seg at den lokker til seg alt for mange langsomladende biler, noe jeg tviler sterkt på at vil skje, er det bare å gå over til minuttprising. Tenker 6-8 kr/min vil gjøre jobben, men da blir jo resultatet at de fæle Porsche og Audi bilene får en grei pris uten å måtte ha abonnement, dermed blir det nok dessverre enda mer misunnelse.
Misunnelse??
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:54
Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:31
Hvis det skulle vise seg at den lokker til seg alt for mange langsomladende biler, noe jeg tviler sterkt på at vil skje, er det bare å gå over til minuttprising. Tenker 6-8 kr/min vil gjøre jobben, men da blir jo resultatet at de fæle Porsche og Audi bilene får en grei pris uten å måtte ha abonnement, dermed blir det nok dessverre enda mer misunnelse.
Misunnelse??
Han snakker tydeligvis om seg selv.

stefse

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:36
Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:16
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:22
Sitat fra: Rollep på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:16
Sitat fra: mariowing på mandag 10. februar 2020, klokken 23:20
Mye fokus på norske forhold her. Fastned er et nederlandsk selskap som har eksistert lenge og nå også ekspanderer til Tyskland. De har til og med lading uten bruk av brikke men kun via identifikasjon i CCS protokollen. De tar €0.59 per kilowatt på dropin. Jeg antar siden de har holdt på såpass lenge at det er en pris de kan leve av. Det setter Ionity sitt griske prisnivå på €0.79 i et enda underligere lys etter min mening
Merkelig at det fremdeles finnes folk som tror at Ionity sin nye prismodell har noe som helst med inntjening eller griskhet å gjøre :)

Hmm... kan det da være for å minimere vedlikeholdsutgiftene ved å skremme folk unna?
Nei, det har ikke noe med vedlikeholdsutgifter å gjøre.

Det har alltid vært Ionitys mål å tilby et effektivt og sammenhengende nettverk for å gjøre elektrisk langdistansemobilitet i høy hastighet mulig over hele Europa. Med det nye prissystemet tilbyr vi en stabil og oversiktlig prisstruktur over hele Europa. Avhengig av behov, kan kundene fritt velge den løsningen som i hvert tilfelle passer best, sier Ionity-sjef Michael Hajesch i en kommentar.

Corporate tåkeprat. Hvor er alle løsningene kundene fritt kan velge mellom? Og hvordan henger dette sammen med «oversiktelig prisstruktur»?
Et av de eldste triksene i boka er å avlede kunden med diverse valgmuligheter man må ta stilling til. Hvilket bare fører til mer irritasjon for min del, fordi det fører til at man må bruke mer tid og krefter på å forholde seg til leverandøren og dennes kompleksitet, men også tilfører en visshet om at et slikt konsept sannsynligvis fordyrer hele verdikjeden og dermed produktet. Endel bilprodusenter(spesielt tyske) er også glade i dette konseptet, men for min del er jeg kommet over perioden der studering av brosjyrer og tilvalg tilførte meg indre glede.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

DeepFu

#324
For å illustrere galskapen i det hele:

Porsche Taycan forbruk: 24,5kWh/100km X 3,26kr/kWh= 79,87kr/100km (Pris med Porsche-medlemsskap i Ionity. For å være snill har jeg ikke tatt med månedlige abonnementskostnader, siden det er "gratis" første 3 år.)
Tesla model 3 forbruk: 17,9kWh/100km X 4,01kr/kWh= 71,6kr/100km (Pris med Maingau-app. Forbruk målt etter 9000km på Europaferie med mye Autobahn)

Tror jeg har regnet rett, men tar gjerne i mot korreksjon om noe er feil her.

Edit: Og poenget mitt er bare at denne fantastiske forretningsmodellen som endel mener er så smart ikke engang er spesielt god for de som har biler fra "de utvalgte få".
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Arha

Med mye kjøring på Autobahn, blir det litt billigere med Maingau.  De opererer med forskjellig prising i forskjellige land, og i Tyskland er prisen 0,35€.
https://www.maingau-energie.de/e-mobilitat/Autostrom-Tarif
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:31
Takk for at du viser at prismodellen til Ionity sannsynligvis kommer å fungere utmerket fint for folk flest.
Her er en post fra Audi E-tron Owners Norway nå i kveld. Høres ikke ut som Audi eierne er enig med deg.


«Priser på Ionity og Audi charging card fremover. Vil vi godta priser på 15-25 kroner per mil?

For litt under 2 uker siden la jeg ut et innlegg rettet mot Ionity, Møller/Audi Norge og Audi sentralt der jeg kritiserer den nye prismodellen for Ionity lading og Audis ladekort.

Mellom 500 og 600 har støttet disse innleggene som jeg la ut i de 2 e-tron gruppene her på Facebook ved å reagere eller kommentere. Dette har blitt lagt merke til og jeg har den siste tiden blitt kontaktet og blitt klar over at folk som jobber ganske høyt i systemet faktisk støtter synet jeg og veldig mange andre har lagt ut her. Forståelig nok kan man dessverre ikke gå ut offentlig og si dette når man jobber i disse organisasjonene, det hersker en sterk kontroll med hvem som kan uttale seg eller ikke. Det bes om at vi fortsetter å lage støy rundt dette på en konstruktiv måte.

Det vi alle bør ta stilling til er om vi synes det er rimelig å betale priser på cirka 15-21 kroner per mil for å kjøre bilen vår på langtur den dagen gratis perioden på 12 mnd går ut. Det er faktisk det mange av oss vil måtte betale. Velger vi å ikke betale 189,- per måned med 12 måneder bindingstid, vil pris per mil med ionity lading bli cirka 24,- kroner.

Kjører man ekstremt mye og lader mye hos ionity, kan man komme ned i pris per mil på cirka 12-15 kroner.

Disse prisene er langt dyrere enn det de andre aktørene tar for lynlading.

Da jeg satte meg på venteliste til bilen var IONITY et viktig salgsargument og et viktig argument for at jeg valgte e-tron. Da var tanken at bilen skulle brukes på bilferier i Norge, i Skandinavia og nedover Europa.

Jeg er som sagt meget fornøyd både med bilen e-tron og ionity som ladeaktør. Men månedsbeløp på 189,- og  bindingstid på 12 måneder er meget urimelig. Jeg betaler mer enn gjerne 3,20 per kWh, jeg forstår at dere må ta påslag for å tjene litt på dette. Men priser på 15-25 kroner per mil er langt over rimelighet!

Det er trist at vi som kjører e-tron vil velge andre ladeaktører fremover etter at gratis året med Audis ladekort er over. Jeg hadde aldri sett for meg at Ionity skulle bli en svært kostbar, eksklusiv ladetjeneste for oss som faktisk har kjøpt en elbil fra Audi, en av eierne bak Ionity. Det har vært utrolig lite informasjon fra Møller/Audi Norge rundt dette inntil nylig, jeg føler meg rett og slett lurt.

Et lite fåtall mener at jeg og andre som er motstandere av denne prismodellen, nærmest er gjerrige og smålige. Jeg mener det er de store aktørene her som er gjerrige og smålige. VAG skal selge millioner av elbiler de neste årene, de kan tjene inn ionity investeringen fremover ved økt salg og økt bruk av stasjonene.

Jeg vet at flere synes det er ubehagelig å involvere seg i dette, mange har et langt og godt forhold til sin møller/Audi forhandler. Men jeg ber likevel flere protestere mot dette, dette er med å ødelegge entusiasmen og omdømmet til Audi og e-tron som bil. Dette kan føre til lavere verdi på bilen vår rett og slett og en del vil velge andre alternativ etterhvert som de kommer. Som jeg skrev innledningsvis, det er folk som jobber ganske høyt i systemet som sterkt kristiserer denne prismodellen og som ønsker at vi som er i mot dette fortsetter å protestere på en saklig måte.

Har vært strålende fornøyd møller/VAG kunde de siste 5 årene og har ingen ønske om å ramme noen her. Jeg tror de rammes hardere om ingen protesterer på dette, jeg mener de har alt å tjene på å snu!»

RJK

Takk for det innlegget, det er akkurat dette jeg og tenker. Jeg har riktignok ikke en bil fra en av de opprinnelige eierne, men av en av de som har kjøpt seg inn, og jeg føler ikke vi som kunder har noe igjen for det, foreløpig. Ikke med den prismodellen. Tvert imot, så føler man at dette er fullstendig bortkastede penger.

Men godt og se at folk med disse dyre bilene faktisk er enig, og viser at man kan være villig til å betale mer for et godt produkt, men ikke for noe som er så totalt utenfor lite forskjell på. Strøm til bilen er ikke, og skal ikke være en luksusvare.

Blir som noen Hi-Fi kabelprodusenter som skulle selge "eksklusive" nettverkskabler. Flere tusen kroner for en pyntet kabel med RJ-45-kabler, som ellers koster noen få tiere, og brukte akkurat samme teknologi, en teknologi som ikke blir bedre av penere plast/gummi pga virkemåten til datasignaler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

stefse

Støtter opprøret men kjenner jeg lusene på gangen rett er dette ikke noe de vil bli diktert på av egenrådige "fjellaper" fra en fjern avkrok i Europa.

Det som hadde vært kult er om staten, eller kanskje helst det skandinaviske kraftsamarbeidet, hadde gått inn og etablert ett ladesystem og en app som garanterer ren strøm til spotpris. (For tiden 12-14 øre i innkjøp) Da kunne man virkelig følt at vi kjørte rundt på det forfedrene våre bygget opp. Men hehe, det er garantert ikke akseptabelt innenfor EØS avtalen.
På en annen side, er det vel knapt noe annet land i verden som står sterkere i å ta en lead på elektrisk mobilitet og ladesystemer. Vi har sannsynligvis et av verdens beste distribusjonsnett for strøm. Det blir bakvendt at vi skal la oss diktere av land der elektrisitet nærmest er mangelvare, og produktene tilpasses rikfolk som trenger miljøalibi.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. februar 2020, klokken 06:42
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:54
Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:31
Hvis det skulle vise seg at den lokker til seg alt for mange langsomladende biler, noe jeg tviler sterkt på at vil skje, er det bare å gå over til minuttprising. Tenker 6-8 kr/min vil gjøre jobben, men da blir jo resultatet at de fæle Porsche og Audi bilene får en grei pris uten å måtte ha abonnement, dermed blir det nok dessverre enda mer misunnelse.
Misunnelse??
Han snakker tydeligvis om seg selv.
Og du er som vanlig langt ute på viddene ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA