Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

Magnus Hansen

I utgangspunktet er jo det en bra pris, men det står ikke hva det kommer til å koste per måned i tillegg. Står bare at det er gratis første året.

evtronDK

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 18. januar 2020, klokken 19:35
I utgangspunktet er jo det en bra pris, men det står ikke hva det kommer til å koste per måned i tillegg. Står bare at det er gratis første året.

De venter vel lige til stormen har lagt sig :)
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Samco

Får håpe ionity snur med alt negativ omtale om de nye prisene. Tror de fleste hadde akseptert x2 pris økning men ikke ekstrem økningen.

evtronDK

Jeg så allerhelst at både Ionity og Tesla åbnede for at alle andre bilmærker kunne lade til 5-6kr pr. KWh alternativt billigere mod minut pris. Men det er jo et dynamisk marked, så der kan jo hurtigt ske åbninger.

Kan dog godt forstå fokus på egne mærker.....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Ellemelle

Er det bilen eller personen som har abonnementet, altså må man ha to abonnementer hvis man har to elbiler?

Vigor

Sitat fra: evtronDK på lørdag 18. januar 2020, klokken 20:30
Jeg så allerhelst at både Ionity og Tesla åbnede for at alle andre bilmærker kunne lade til 5-6kr pr. KWh alternativt billigere mod minut pris. Men det er jo et dynamisk marked, så der kan jo hurtigt ske åbninger.

Kan dog godt forstå fokus på egne mærker.....

Hvis tesla kostet 6kr milen hadde eg nog solgt min tesla og kjøpt en diesel bil.
Stor del av greia før meg er just friheten å kunne kjøre hvor som helst veldig veldig billig. Hvis det helt plutselig begynner koste 10–20kr/milen så er det plutselig ikke så veldig interessant å ha elbil lengre.
2018 Tesla Model S

evtronDK

Sitat fra: Vigor på søndag 19. januar 2020, klokken 08:46
Sitat fra: evtronDK på lørdag 18. januar 2020, klokken 20:30
Jeg så allerhelst at både Ionity og Tesla åbnede for at alle andre bilmærker kunne lade til 5-6kr pr. KWh alternativt billigere mod minut pris. Men det er jo et dynamisk marked, så der kan jo hurtigt ske åbninger.

Kan dog godt forstå fokus på egne mærker.....

Hvis tesla kostet 6kr milen hadde eg nog solgt min tesla og kjøpt en diesel bil.
Stor del av greia før meg er just friheten å kunne kjøre hvor som helst veldig veldig billig. Hvis det helt plutselig begynner koste 10–20kr/milen så er det plutselig ikke så veldig interessant å ha elbil lengre.

Man kan jo stadig lade til lav pris på "eget mærkes" net. Ville bare være rart at kunne lade i nødstilfælde.....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Trond.m

Sitat fra: Vigor på søndag 19. januar 2020, klokken 08:46
Hvis det helt plutselig begynner koste 10–20kr/milen så er det plutselig ikke så veldig interessant å ha elbil lengre.
Enig. Bil er for meg noe jeg ikke bruker daglig, men en «luksus» for å ha friheten til å reise på tur dit jeg vil / når jeg vil. Med det kaoset det nå er med ulike ladere, abonnement, rf-brikker her og der, så lurer jeg alvorlig på om jeg skal hoppe av karusellen og kjøpe meg en ny dieselbil. Da kan jeg fylle for 1000-1200 km når det passer meg og prisen er gunstig. Synes det på tide at forbrukertilsynet og andre setter fokus på lade-leverandørenes praksis. I andre bransjer er det krav om at prisopplysninger framkommer klart og tydelig. Nå er det jo bare rot, og pris på varen vet man som regel ikke før etter at man har betalt.

Rollep

Sitat fra: Samco på lørdag 18. januar 2020, klokken 20:12
Får håpe ionity snur med alt negativ omtale om de nye prisene. Tror de fleste hadde akseptert x2 pris økning men ikke ekstrem økningen.
Kan aldri tenke meg at Ionity innfører en egen prismodell for Norge.

Får vel sitere ionity sjefen en gang til: Det har alltid vært Ionitys mål å tilby et effektivt og sammenhengende nettverk for å gjøre elektrisk langdistansemobilitet i høy hastighet mulig over hele Europa. Med det nye prissystemet tilbyr vi en stabil og oversiktlig prisstruktur over hele Europa. Avhengig av behov, kan kundene fritt velge den løsningen som i hvert tilfelle passer best, sier Ionity-sjef Michael Hajesch i en kommentar.


Magnus Hansen

Ja, modellen per i dag er å tilby tilnærmet lik pris i hele Europa. Men den strategien kan forandre seg når de får mer erfaring med bruken av nettverket

stefse

Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

turfsurf

I praksis gjør  Ionity nå det som Tesla har fått kritikk for. De låser ute andre merker en de som er med i Ionity alliansen. I tillegg skaper de vender lockin, og ett dårligere tilbud for elbilister generelt. Og dette har de fått støtte for.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vollis47

Sitat fra: turfsurf på søndag 19. januar 2020, klokken 14:26
I praksis gjør  Ionity nå det som Tesla har fått kritikk for. De låser ute andre merker en de som er med i Ionity alliansen. I tillegg skaper de vender lockin, og ett dårligere tilbud for elbilister generelt. Og dette har de fått støtte for.
Til forskjell fra Tesla så låser de ikke andre ute på annen måte enn ved pris. Ionity er ikke en leverandør av ladestrøm slik som Fortum, Grønn Kontakt og andre, men et selskap som skal tilby rimelig lading for sine bilmerkers kunder. På den måten vil de være som Tesla. Om kundene blir like fornøyd med ladeinfrastrukturen som Teslaeierne er, gjenstår å se. Jeg har mine tvil.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

turfsurf

Sitat fra: HVolland på søndag 19. januar 2020, klokken 14:40
Til forskjell fra Tesla så låser de ikke andre ute på annen måte enn ved pris.
Det er derfor jeg skriver i praksis. Men det gjelder egentlig Tesla og, så, vidt jeg vet fikk andre fabrikanter tilbud om å kjøpe seg inn i nettet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA