Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionity slutter med fastpris

Startet av OhmPaPa, torsdag 16. januar 2020, klokken 18:50

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: DeepFu på torsdag 13. februar 2020, klokken 11:58
Porsche Taycan forbruk: 24,5kWh/100km X 3,26kr/kWh= 79,87kr/100km (Pris med Porsche-medlemsskap i Ionity. For å være snill har jeg ikke tatt med månedlige abonnementskostnader, siden det er "gratis" første 3 år.)
Tesla model 3 forbruk: 17,9kWh/100km X 4,01kr/kWh= 71,6kr/100km (Pris med Maingau-app. Forbruk målt etter 9000km på Europaferie med mye Autobahn)
Jeg tror de aller fleste Taycan eiere glatt betaler 83 øre ekstra per mil i forhold til å humpe rundt i en model 3 :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på lørdag 15. februar 2020, klokken 15:52
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. februar 2020, klokken 06:42
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:54
Sitat fra: Rollep på onsdag 12. februar 2020, klokken 19:31
Hvis det skulle vise seg at den lokker til seg alt for mange langsomladende biler, noe jeg tviler sterkt på at vil skje, er det bare å gå over til minuttprising. Tenker 6-8 kr/min vil gjøre jobben, men da blir jo resultatet at de fæle Porsche og Audi bilene får en grei pris uten å måtte ha abonnement, dermed blir det nok dessverre enda mer misunnelse.
Misunnelse??
Han snakker tydeligvis om seg selv.
Og du er som vanlig langt ute på viddene ;D
Jepp, jeg og 6-700 Audi eiere. Selvfølgelig må alle bøye seg for din kompetanse. For å sitere deg selv fra en annen tråd «jeg har mer penger enn vett». Det er vel noe av det ærligste du har sagt.

Magnus Hansen

Sitat fra: Rollep på lørdag 15. februar 2020, klokken 16:05
Sitat fra: DeepFu på torsdag 13. februar 2020, klokken 11:58
Porsche Taycan forbruk: 24,5kWh/100km X 3,26kr/kWh= 79,87kr/100km (Pris med Porsche-medlemsskap i Ionity. For å være snill har jeg ikke tatt med månedlige abonnementskostnader, siden det er "gratis" første 3 år.)
Tesla model 3 forbruk: 17,9kWh/100km X 4,01kr/kWh= 71,6kr/100km (Pris med Maingau-app. Forbruk målt etter 9000km på Europaferie med mye Autobahn)
Jeg tror de aller fleste Taycan eiere glatt betaler 83 øre ekstra per mil i forhold til å humpe rundt i en model 3 :)

Jeg tror ikke du helt tok poenget

Krokan

Flere her som bruker ChargePoint? Saken er at de opererer med "gamle" priser hos Ionity. En kan vel gå ut ifra at det er den prisen de oppgir i appen som er gjeldene? Prisen de oppgir er kr 72.96 pr. session

Krokan

Svarer meg selv, ja det ser ut til at de praktiserer gammel prismodell, la det bare vare.

RJK

Sitat fra: Krokan på mandag 17. februar 2020, klokken 19:05
Svarer meg selv, ja det ser ut til at de praktiserer gammel prismodell, la det bare vare.

Nå fikk du meg til å registrere konto, men lurer virkelig på om dette er reell pris, eller om det kommer opp en annen pris når det lades. Ser frem til info om noen har tatt sjansen på å lade en sesjon, og se om det virkelig blir 72,96 per session, eller 8,40 + fee for ladingen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Krokan

Jeg har ladet, det er kvitteringen jeg la ved i forrige post, har også fått kvittering pr. E-post med samme beløp

RJK

Sitat fra: Krokan på mandag 17. februar 2020, klokken 21:07
Jeg har ladet, det er kvitteringen jeg la ved i forrige post, har også fått kvittering pr. E-post med samme beløp

Hehehe!

Selvsagt har du det. Bare jeg som ikke hadde lest skikkelig, og trodde det var prisvisning før lading...

:-)

Da kan det hende jeg ikke ditcher Ionity riktig helt ennå, men utnytter fastpris via Chargepoint frem til det endrer seg.

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: Krokan på mandag 17. februar 2020, klokken 21:07
Jeg har ladet, det er kvitteringen jeg la ved i forrige post, har også fått kvittering pr. E-post med samme beløp

Nå er jeg nylig kommet hjem fra "harrytur" i regnværet. Siden appen fremdeles visste fastprisen til lavere pris enn Ionity selv opererte med, så tok jeg sjansen. Nådde Ionityladeren ved Rygge med 8 % igjen, og hentet frem appen og stasjonen jeg allerede hadde lett frem. Åpnet ladeluka, scannet etiketten på laderen, ble bedt om å plugge i laderen, og så kom den igang etter noe tid (10-20 sekunder ihvertfall). Satte meg tilb<ke i bilen og startet mobilsurfing, og sendte datteren min på McD siden hun hadde lyst på mat derfra.

Ett eller annet skjedde tydeligvis da hun satte seg inn i bilen igjen (eller bare rein tilfeldighet...!?!), for plutselig feilet det på laderen, men da hadde jeg fått mer enn greit med strøm på batteriet allerede, så jeg kjørte hjem. Vel hjemme, så fikk jeg kvittering på ladingen. Det ble 41,423 kWh på 42 minutter, til den behagelige prisen på 72,96 kr.

Gjenstår da bare å se hvor lenge den prisen står seg, men det betyr at man kan stole på prisen oppgitt på appen. Selvsagt litt kjedelig at den stoppet opp, men hadde fått tilstrekkelig, og med grei margin i tillegg, så er ikke noe å si på så lenge jeg ikke måtte ut med 347,9532 ved 8,40 per kWh, eller enda mer ved andre leverandører på ladefakturering. Under 2 kroner i praksis er et veldig kjekt alternativ til de ågerprisene da.

Og så deilig at det bare funket å starte ladingen med en gang, uten bankid-verifisering og annet tull. Brikke hadde selvsagt vært bedre, men dette var tilnærmet så godt det kan bli når bil og lader ikke kan fikse dette selv som på Tesla sine SC-ladere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rollep

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 15. februar 2020, klokken 20:50
Sitat fra: Rollep på lørdag 15. februar 2020, klokken 16:05
Sitat fra: DeepFu på torsdag 13. februar 2020, klokken 11:58
Porsche Taycan forbruk: 24,5kWh/100km X 3,26kr/kWh= 79,87kr/100km (Pris med Porsche-medlemsskap i Ionity. For å være snill har jeg ikke tatt med månedlige abonnementskostnader, siden det er "gratis" første 3 år.)
Tesla model 3 forbruk: 17,9kWh/100km X 4,01kr/kWh= 71,6kr/100km (Pris med Maingau-app. Forbruk målt etter 9000km på Europaferie med mye Autobahn)
Jeg tror de aller fleste Taycan eiere glatt betaler 83 øre ekstra per mil i forhold til å humpe rundt i en model 3 :)

Jeg tror ikke du helt tok poenget
Og poenget var?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

#340
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. februar 2020, klokken 19:34Jepp, jeg og 6-700 Audi eiere. Selvfølgelig må alle bøye seg for din kompetanse. For å sitere deg selv fra en annen tråd «jeg har mer penger enn vett». Det er vel noe av det ærligste du har sagt.
Hyggelig at du følger godt med på alt jeg skriver på forskjellige plasser ;D Hadde du nå bare hatt litt humoristisk sans også så hadde det vært enda bedre :)

Siteringen er forøvrig feil. Jeg skrev faktisk at "jeg nok har mer penger enn vett"
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

DeepFu

Sitat fra: Rollep på lørdag 01. februar 2020, klokken 12:42
Sitat fra: DeepFu på lørdag 01. februar 2020, klokken 09:36
9.24 pr kWh med Plugsurfing... Blir neppe problemer med ladekø hos Ionity i fremtiden.
Høres bra ut, da slipper jeg å stå i ladekø når jeg er ute på langtur :)

Eneste bekymringen er at nå som de norske ladeoperatørene stadig setter opp prisene oppdager i verste fall folk at de trenger ikke å lade så veldig mye per år før det begynner å svare seg med et abonnement som gir gunstig pris hos Ionity.
Poenget var at det er ikke sikkert du får ønsket ditt oppfylt når folk oppdager at de kan lade til fast kWh-pris UTEN å abonnere på dyre løsninger fra VAG-konsernet. Og de ender faktisk opp med å betale mindre pr kilometer. Men Ionity har jo ifølge mange knekt koden, så det blir sikkert vinn-vinn for alle.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på fredag 21. februar 2020, klokken 09:37
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. februar 2020, klokken 19:34Jepp, jeg og 6-700 Audi eiere. Selvfølgelig må alle bøye seg for din kompetanse. For å sitere deg selv fra en annen tråd «jeg har mer penger enn vett». Det er vel noe av det ærligste du har sagt.
Hyggelig at du følger godt med på alt jeg skriver på forskjellige plasser ;D Hadde du nå bare hatt litt humoristisk sans også så hadde det vært enda bedre :)

Siteringen er forøvrig feil. Jeg skrev faktisk at "jeg nok har mer penger enn vett"

Magnus Hansen

#343
Sitat fra: Rollep på fredag 21. februar 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 15. februar 2020, klokken 20:50
Sitat fra: Rollep på lørdag 15. februar 2020, klokken 16:05
Sitat fra: DeepFu på torsdag 13. februar 2020, klokken 11:58
Porsche Taycan forbruk: 24,5kWh/100km X 3,26kr/kWh= 79,87kr/100km (Pris med Porsche-medlemsskap i Ionity. For å være snill har jeg ikke tatt med månedlige abonnementskostnader, siden det er "gratis" første 3 år.)
Tesla model 3 forbruk: 17,9kWh/100km X 4,01kr/kWh= 71,6kr/100km (Pris med Maingau-app. Forbruk målt etter 9000km på Europaferie med mye Autobahn)
Jeg tror de aller fleste Taycan eiere glatt betaler 83 øre ekstra per mil i forhold til å humpe rundt i en model 3 :)

Jeg tror ikke du helt tok poenget
Og poenget var?

Det hadde du skjønt hvis du hadde hatt mer vett enn penger  :)


Rollep

Sitat fra: knut.aulie på fredag 21. februar 2020, klokken 13:10
Sitat fra: Rollep på fredag 21. februar 2020, klokken 09:37
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. februar 2020, klokken 19:34Jepp, jeg og 6-700 Audi eiere. Selvfølgelig må alle bøye seg for din kompetanse. For å sitere deg selv fra en annen tråd «jeg har mer penger enn vett». Det er vel noe av det ærligste du har sagt.
Hyggelig at du følger godt med på alt jeg skriver på forskjellige plasser ;D Hadde du nå bare hatt litt humoristisk sans også så hadde det vært enda bedre :)

Siteringen er forøvrig feil. Jeg skrev faktisk at "jeg nok har mer penger enn vett"

Kjempebra, endelig litt humor å spore :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA