Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo EX 90 Recharge

Startet av eSaab, torsdag 16. januar 2020, klokken 12:38

« forrige - neste »

eSaab

#16
Den 21 september visar Volvo den nya tekniken för Elbilarna som kommer i framtiden.
www.alltomelbil.se/livesandning-volvo-lanserar-en-ny-era-for-sakerhet-den-21-september-klockan-15

https://www.volvocars.com/no/safety-in-mind/innovations/

https://alltomelbil.se/klart-namnet-pa-volvos-nya-el-suv-blir-volvo-ex90-premiar-9-november/

eSaab

Video visar interiören och material.
www.insideevs.com/news/617594/volvo-ex90-sustainable-interior-revealed

eSaab

#18
Mer interiör bilder
www.alltomelbil.se/volvo-visar-mer-kring-interioren-i-kommande-elbilen-volvo-ex90
(om man zoomar in på instrumentpanels bilden kan man se hur bakdelen kommer att se ut?)

daktari

Ja, ser litt flatere ut enn Xc90 heldigvis.

Ser også ut som 6 seter på store displayet. Gansk3 kort panser.

UI på store skjermen lignet veldig på Tesla sitt forøvrig.

Lovende det der.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vaduz

Interessant at de går for vertikal skjerm som i S/X, og ikke horisontal som nesten alle andre. Ved kart når man kjører er faktisk den konfigurasjonen veldig god, og om det er dårligere på film eller spill er det likegyldig for min del da det interesserer lite i en bil.

bmw2002

Skjermen viser en bil som er identisk med Concept Recharge med kun 4 seter.  Mistenker at illustrasjonene her med vilje ikke viser den reelle bilen.

Hadde vært kult om den lignet mer på konseptet, men tror dette blir relativt likt XC90.

daktari

Sitat fra: Vaduz på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:06
Interessant at de går for vertikal skjerm som i S/X, og ikke horisontal som nesten alle andre. Ved kart når man kjører er faktisk den konfigurasjonen veldig god, og om det er dårligere på film eller spill er det likegyldig for min del da det interesserer lite i en bil.
Enig. Lader såpass fort og så sjelden at man ikke rekker å se noe film - mer enn nok med spising osv.
Det viktigste er at skjermen har rett vinkel og ikke er for langt bort. Merce har bomma litt der med for liggende skjerm. iX har skjermen for langt bort.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

syklisten

#23
Sitat fra: daktari på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:29
Det viktigste er at skjermen har rett vinkel og ikke er for langt bort. Merce har bomma litt der med for liggende skjerm. iX har skjermen for langt bort.

Tydelig at folk har forskjellig smak :-)
Jeg synes den skjermløsningen i EX90 ser helt forferdelig ut. Lekre skjermer er, i mine øyne, slik de har gjort det i f.eks. EQE hyperscreen, Voyah Free, eller Honda E.

daktari

Hyperscreen koster jo 80-100.000!

Viktigere er det tv2 plukket opp, at rekkevidden på skjermen er 488 km men med kanskje 90%. Det kan jo være fake også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

batterimannen

Synes den skjermen i midten kan se litt liten ut? Bare det ikke blir Skoda Enyaq størrelse på skriften og symbolene. Ellers ser skjermen i midten grei ut. Kunne kanskje vært plassert noen cm høyere opp, men helt greit.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Vaduz

Sitat fra: syklisten på onsdag 26. oktober 2022, klokken 09:34
Sitat fra: daktari på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:29
Det viktigste er at skjermen har rett vinkel og ikke er for langt bort. Merce har bomma litt der med for liggende skjerm. iX har skjermen for langt bort.

Tydelig at folk har forskjellig smak :-)
Jeg synes den skjermløsningen i EX90 ser helt forferdelig ut. Lekre skjermer er, i mine øyne, slik de har gjort det i f.eks. EQE hyperscreen, Voyah Free, eller Honda E.

Det er vel bare mange skjermer satt i samme glassramme med meter dratt langt ut i horisontalplanet? Ser ikke helt nytten i det, blir lenger unna og små bilder i forhold til en stor skjerm.


eSaab

Video som avslöjar ännu mer av utseendet på EX90
www.alltomelbil.se/nya-elbilen-volvo-ex90-tittar-fram-ur-dimman-nya-teaserbilder

daktari

Den siste videoen ser jo bra ut. Littegrann lavere enn XC90? De smoothe sidevinduene så bra ut, men mistenker kanskje rammeløse vinduer.
Ganske lang nese, så ingen cab forward. Håper de har fått plass til stor frunk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA