Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skade på glasstak

Startet av indianrunner70, onsdag 15. januar 2020, klokken 23:49

« forrige - neste »

indianrunner70

Noen andre som har opplevd skade på fremre glasstak? Etter steinsprut har det dannet seg en sprekk på 30cm i glasstaket.. noen andre som har erfaring med å skifte glasstaket? Har kontaktet lokale ruteskift bedrifter, men ingen har enda skiftet glasstak på TM3.

Ingeniøren

Tror dette er noe du må la Tesla ta seg av - litt mer komplisert enn å skifte rute.

Og, slett ikke alle selskap som regner dette som glass-skade og Tesla tar neppe dette som reklamasjon, så forhør deg før du går i gang.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

DeepFu

Lurer på om det har noe for seg å foliere taket. Synes glasstak i utgangspunktet er helt idiotisk, så er jo fristet til sikre det i størst mulig grad mot skade.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Taben

#3
Hei. Jeg har byttet hos Tesla Nord. Deres samarbeidspartner kommer og utfører glassbytte i lokalene til Tesla. I noen tilfeller blir bilen hentet og glassbytte utføres i lokalene til firmaet som utfører jobben. Firmaet holder til 10 minutter fra Tesla Nord sine lokaler. Anbefaler å levere bilen hos Tesla.     
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Handyman

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 16. januar 2020, klokken 07:03
Tror dette er noe du må la Tesla ta seg av - litt mer komplisert enn å skifte rute.

Og, slett ikke alle selskap som regner dette som glass-skade og Tesla tar neppe dette som reklamasjon, så forhør deg før du går i gang.
Hvor har du dette fra?
I følge Tesla i Kristiansand, gjør ikke Tesla glassjobber, men setter det bort til de som driver med slikt.
Da jeg fikk utbedret en steinsprut hos Hurtigruta carglass sa vedkommende at de skaffet alle glass, og at glasstaket var en enkel jobb siden det ikke er tilkoblede ledninger eller kameraer som må kalibreres.
Det er jo limt på samme måte front- og bakruta. Glassene de bruker er originale deler!
Glas er glass, så dersom ditt selskap ikke har begrensninger til bare å dekke skader på frontruta så skulle saken være grei.
Firmaene som driver med bilglass kjenner dekningen til de fleste selskapene, så det er antakelig enklere og raskere å spørre de istedet for Tesla ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Daniel_0007

Sitat fra: Handyman på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:13
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 16. januar 2020, klokken 07:03
Tror dette er noe du må la Tesla ta seg av - litt mer komplisert enn å skifte rute.

Og, slett ikke alle selskap som regner dette som glass-skade og Tesla tar neppe dette som reklamasjon, så forhør deg før du går i gang.
Hvor har du dette fra?
I følge Tesla i Kristiansand, gjør ikke Tesla glassjobber, men setter det bort til de som driver med slikt.
Da jeg fikk utbedret en steinsprut hos Hurtigruta carglass sa vedkommende at de skaffet alle glass, og at glasstaket var en enkel jobb siden det ikke er tilkoblede ledninger eller kameraer som må kalibreres.
Det er jo limt på samme måte front- og bakruta. Glassene de bruker er originale deler!
Glas er glass, så dersom ditt selskap ikke har begrensninger til bare å dekke skader på frontruta så skulle saken være grei.
Firmaene som driver med bilglass kjenner dekningen til de fleste selskapene, så det er antakelig enklere og raskere å spørre de istedet for Tesla ;)


Jeg måtte bytte front rute fordi den ble utlevert med ripe som var mellom glass lagene som jeg reklamerte på og da var det tesla nord som gjorde jobben
Model 3 2019 LR Rwd

Tom

Reklamasjon er jo noe helt annet enn skade..

Ingeniøren

Sitat fra: Handyman på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:13
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 16. januar 2020, klokken 07:03
Tror dette er noe du må la Tesla ta seg av - litt mer komplisert enn å skifte rute.

Og, slett ikke alle selskap som regner dette som glass-skade og Tesla tar neppe dette som reklamasjon, så forhør deg før du går i gang.
Hvor har du dette fra?
I følge Tesla i Kristiansand, gjør ikke Tesla glassjobber, men setter det bort til de som driver med slikt.
Da jeg fikk utbedret en steinsprut hos Hurtigruta carglass sa vedkommende at de skaffet alle glass, og at glasstaket var en enkel jobb siden det ikke er tilkoblede ledninger eller kameraer som må kalibreres.
Det er jo limt på samme måte front- og bakruta. Glassene de bruker er originale deler!
Glas er glass, så dersom ditt selskap ikke har begrensninger til bare å dekke skader på frontruta så skulle saken være grei.
Firmaene som driver med bilglass kjenner dekningen til de fleste selskapene, så det er antakelig enklere og raskere å spørre de istedet for Tesla ;)

Nylig flyttet jeg alle forsikring til Storebrand. I den forbindelse gikk jeg er runde med flere selskaper som Nemi, Frende, If med flere og selgeren fra Nemi poengterte at om I-pace hadde glasstak så var ikke dette dekket over vanlig Kasko. Da måtte jeg ha Superforsikring som han hadde solgt til mange Tesla eiere som han sa.

Endte opp med Storebrand da de ble billigst og dekket glasstak på vanlig kasko uten leiebil, noe forøvrig de fleste gjør, men ikke alle....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lynkjapp

På min forrige bil (ikke Tesla) fikk jeg steinsprut akkurat på kanten av glasstaket, mot frontruta. Sprekken utviklet seg i løpet av noen minutters kjøring til å meandre over absolutt hele taket slik at det selv om det bare var én eneste sprekk så var det samtidig ikke et område større enn et A4-ark som var uten sprekk.

Fikk byttet glasstaket hos Hurtigruta, som hadde god rutine på dette. Det eneste de klønet med var at da de limte det på plass så sjekket de ikke rullegardinene som denne modellen hadde (to som møtes på midten), slik at sporene for rullegardinene kom noen millimeter for langt inn og rullegardinene ble nesten helt umulige å bruke siden de bare satte seg fast hele tiden. Det oppdaget jeg selvfølgelig ikke før til sommeren etter denne vintersteinspruten, så da gadd jeg ikke å begynne å krangle om det med Hurtigruta.

Uansett, Hurtigruta klarer helt sikkert veldig bra å skifte glasstak på en Tesla.

turfsurf

Sitat fra: DeepFu på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:56
Lurer på om det har noe for seg å foliere taket. Synes glasstak i utgangspunktet er helt idiotisk, så er jo fristet til sikre det i størst mulig grad mot skade.
Klar PPF som Hexis og lignende vil helt klart beskytte en del ja.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

indianrunner70

Har vært i kontakt med Hurtigruta som tar på seg oppgaven.. men det kan være opptil 6 uker ventetid :( uansett er det greit å ha toppkasko, ellers kunne dette fort blitt en dyr fiks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA