Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TWC Generation 3

Startet av kodax, onsdag 15. januar 2020, klokken 23:41

« forrige - neste »

kodax

https://shop.tesla.com/product/wall-connector
https://www.teslarati.com/tesla-3rd-gen-wall-connector-charger-wifi-ota-updates/
https://electrek.co/2020/01/15/tesla-home-charging-station-wifi-connection-design/

Wi-Fi med appstyring(?), én kabellengde og ny front, men nok fortsatt ingen B-vern dessverre.
Som noen kommenterer, så kan vel kanskje Wi-Fi gi mulighet til å se tilgjengeligheten til destinasjonsladere.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Hmm, hadde håpet de skulle få ordnet jordfeilbryterproblematikken. Sikkert fint med wifi, men ser den er redusert til 11 kW, fra 22 kW. Lover nok ikke så godt for 32 A 3-fas 230 V-løsninger..?

Handyman

Sitat fra: gr på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:29
Hmm, hadde håpet de skulle få ordnet jordfeilbryterproblematikken. Sikkert fint med wifi, men ser den er redusert til 11 kW, fra 22 kW. Lover nok ikke så godt for 32 A 3-fas 230 V-løsninger..?
Dette er USA-utgaven, og jeg antar at det blir en annen utgave for 3faseanlegg. Den bør støtte ekte trefaselading.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Når det gjelder trefaslading så har vi et godt norsk alternativ

TøddiVedder

Betyr dette at vi kan se langt etter en oppdatering av TWC mtp 3fas lading? Jeg får bare 5kw på 230v 25A 3fas...

Øggen

Må bli en heilt anna boks enn den som e i USA iallefall. Her e kun 3 tilkoblingspunkt.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Atle3

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:35
Betyr dette at vi kan se langt etter en oppdatering av TWC mtp 3fas lading? Jeg får bare 5kw på 230v 25A 3fas...
Still hjulet i boksen til 8 så får du 8 kW og 20A.

TøddiVedder

Er det ok å gjøre dette? Eller gjør man noe man ikke bør gjøre da? (5kw holder jo, men hadde vært kjekt å kunne øke i blant)

sjokomelk

Sitat fra: Atle3 på torsdag 16. januar 2020, klokken 23:34
Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:35
Betyr dette at vi kan se langt etter en oppdatering av TWC mtp 3fas lading? Jeg får bare 5kw på 230v 25A 3fas...
Still hjulet i boksen til 8 så får du 8 kW og 20A.

Sitat fra: TøddiVedder på fredag 17. januar 2020, klokken 18:06
Er det ok å gjøre dette? Eller gjør man noe man ikke bør gjøre da? (5kw holder jo, men hadde vært kjekt å kunne øke i blant)
Ikke lov, ikke bra. Ikke gjør.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sjokomelk

Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: sjokomelk på fredag 17. januar 2020, klokken 21:55
Ikke lov, ikke bra. Ikke gjør.
Hvorfor ikke?
Den skal være satt opp til maks strømtrekk som er tillatt på kursen, og skal være idiotsikkert. Kommer du med en annen bil som kan trekke 32A 1-fas, så går sikringen. Forhåpentligvis før noe annet smelter eller tar fyr.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:55
Den skal være satt opp til maks strømtrekk som er tillatt på kursen, og skal være idiotsikkert. Kommer du med en annen bil som kan trekke 32A 1-fas, så går sikringen. Forhåpentligvis før noe annet smelter eller tar fyr.
Var det jeg tenkte. Så lenge eier er klar over dette og forholder seg til det er det i praksis null problem. Det trenger ikke å være idiotsikkert så lenge eieren ikke er idiot.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mthoring

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:55
Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: sjokomelk på fredag 17. januar 2020, klokken 21:55
Ikke lov, ikke bra. Ikke gjør.
Hvorfor ikke?
Den skal være satt opp til maks strømtrekk som er tillatt på kursen, og skal være idiotsikkert. Kommer du med en annen bil som kan trekke 32A 1-fas, så går sikringen. Forhåpentligvis før noe annet smelter eller tar fyr.

Da er det i såfall elendig elektrikerarbeid og underdimensjonert kabling / kobling. Sikringen er jo der nettopp for å kutte kretsen når kursen er overbelastet, lenge før det blir farlig. (Lading på schuko er en annen diskusjon, her er det snakk om et anlegg som skal være dimensjonert for kontinuerlig last.)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Poenget med J1772-protokollen er at brukeren skal være helt idiot og ikke vite noe som helst om strøm, spenning eller faser. Han skal bare vite at han kan plugge inn ledningen og så skal alt av sikkerhet og innstillinger være ivaretatt av utstyret.

Nei, sikringen slår nok ut ganske kjapt. Lenge før det er farlig. Men situasjonen som gjør at det skjedde skulle ikke vært der i utgangspunktet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

Da er vi enig, det er en dårlig løsning, men kanskje den beste man har hvis man kun skal lade TM3 der.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA