Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rakle/ulyd foran M3P

Startet av Simkin, onsdag 15. januar 2020, klokken 17:58

« forrige - neste »

Simkin

Har en M3P levert i slutten av september, hvor jeg har en klakk/raklelyd, som kommer på ujevnheter/isvuller/brostein osv i veien og ved sakte fart. For meg så høres det ut som det kommer fra høyre siden foran. Bilen har gått 2700km. I høyere fart, 60 og høyere hører jeg ikke noe.

Har bestilt time hos Tesla neste uke, men kan jo høre om flere har vært borti noe lignende.

2021 Tesla Model 3 Performance Midnight Silver Metallic
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White (Solgt)

Qlan

Sikker på at det ikke kommer fra døren på høyresiden? Jeg hadde en vibrasjonslyd fra min høyre side, fant da ut at "innerdøren" ikke var festet nok til selve dørbladet, holdt på å gjøre meg gal. Er tydeligvis festet med noen form for "klips" som smekkes sammen. Evt. sjekket elementet i høyttalerene oppe ved hjørnet av førerdøren, disse kan være løse og skape litt rakling.
2020 Tesla Model 3 Performance

castortroy

jeg har litt av det samme, også høyre side.  Ligger mange videoer ute på youtube også med samme problem. Har hørt noen som har levert den inn men tesla klarer ikke å fikse problemet, eller bare reduserer det litt. Noen av forklaringene av de som har fått det fikset er at det har vært rester fra materialer eller skruer. Tesla setter ofte inn isolasjon for å bøte på problemet, men det hjelper ikke alltid.

Er litt avventende med å levere inn min. Nevnte det en gang for SC, men da vi tok en tur sammen hørte vi ingen lyd, så de ville ikke undersøke ytterligere. Hører det mellom 20-60 km/t, på hullete veier eller hvis det er ujevn is i veien. Aldri i høye hastigheter.

Simkin

#3
Lyden kommer ikke fra døra.

På min kommer den mer i hastighet 10-40 km/t. Ingen høy lyd men mer en slags "dempet" raklelyd, og den kommer kun når høyre framhjul kjører over ujevnheter.

SC kunne bekrefte lyden, men de fant ikke noe åpenbart idag. så har fått ny time med mer tid til feilsøking.

2021 Tesla Model 3 Performance Midnight Silver Metallic
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White (Solgt)

Elmo

Var en som klaget på lyd foran som viste seg å være noe løse greier han oppbevarte i frunken  :o :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Skvulp

Jeg har samme lyd, hadde bilen på service denne uken  for å fikse noen mangler, blant annet denne lyden samt sprakelyd i høyttaler på passasjer side foran. De fant knekt og løs klips, sprakelyd fra høyttaler borte, men rakle ulyden er der fortsatt.
Har en teori om at det er noen av platene som er over eller under batteripakken som er litt løs. Lever med det til 2 års service, kanskje de da har litt erfaring fra andre biler og har en fiks.
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

magnetic


knegg

Sitat fra: Skvulp på søndag 26. januar 2020, klokken 07:49
Jeg har samme lyd, hadde bilen på service denne uken  for å fikse noen mangler, blant annet denne lyden samt sprakelyd i høyttaler på passasjer side foran. De fant knekt og løs klips, sprakelyd fra høyttaler borte, men rakle ulyden er der fortsatt.
Har en teori om at det er noen av platene som er over eller under batteripakken som er litt løs. Lever med det til 2 års service, kanskje de da har litt erfaring fra andre biler og har en fiks.

Hadde akkurat samme lyd selv fra høyttaler. Var knekt klips der også
2020 Model 3

Ludde

Har også fått en lignende lyd fra fronten en plass. Virker som at det er fra området rundt høyre fremhjul. Det er ikke rakling men en tyngre klunkelyd. Litt samme lyd som når et stag til hjul/demperne er løst eller har dårlige foringer. Tipper det kan være noe som har løsnet inne  i dashbordet eller lengre frem et sted i bilen.  Lyden kommer kun ved ujevnheter i vei og i alle hastigheter.
Satser på å få booket servicetime i løpet av en måneds tid for å få dette sjekket.


Skvulp

Jeg hadde min bil på service i dag, har ikke hentet den, men i forhold til raklelyd så skiftet de:
DAMPER ASSY, FRONT-RIGHT, COIL DM E3(1044368-00 1.0
-F)
Hvis noen lurte...
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA