Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har testet Treefrog rack? - anbefaling - bilder. Evt. andre liknende

Startet av grini, onsdag 15. januar 2020, klokken 15:51

« forrige - neste »

chargedup

Ja, fortsatt mye forbehold på Seasucker på model 3, men det blir ikke lenger frarådet som tidligere. Jeg tør ikke ta sjansen på mitt tak (synlig skjevt montert) og Tesla da kan skylde på meg dersom det en gang i tiden skulle ryke. Hadde jeg hatt behov for ski/sykkel/kajakk på taket hadde jeg nok kjøpt originalstativ (og evt tilleggsutstyr) eller kjøpt en model 3 med hengerfeste (primært sykkel), nå legger jeg bare ned bakseter ved frakt av sykkel/ski.

Ettersom det enda ikke har kommet andre leverandører av takstativ (Thule har oppgitt at de ikke vil lage takstativ til model 3, men har sykkelstativ til bakluken), kan vi nok se langt etter tredjepartsløsninger fra solide aktører som faktisk går god for sin løsning på model 3.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

grini

Noen som har prøvd seasucker e.l. montert slik på bakluke/glass med alpinski?
For min del vil bruken av et takstativ i 9 av 10 tilfeller være til flere par ski. Å stroppe på ski i poser på Tesla sitt stativ er lite opptimalt, samt altfor dyrt for en slik halvveis løsning. Det frister meg å bestille seasucker men skulle gjerne hørt erfaringer fra noen som faktisk har brukt dette..



grini

Det stativet Tesla selger til modell S har samme lastekapasitet og bruker samme bilde som M3 på deres hjemmesider(vil anta at stativet da er relativt likt(?)). Dette koster 1900kr? utrolig

a1101

Hei, jeg bruker Treefrog sin løsning for skistativ og er veldig fornøyd. Ekstremt raskt og ta av og på. Holder fint 4 par langrennski eller 4 par slalomski. Sitter som støpt. Det med sprukket tak tar jeg med en klype salt med vanlig bruk og ikke skader i glasset fra før. Tørker bare over sugekoppene og taket med en mikrofiberklut før bruk. Alt i alt vedlig fornøyd.

grini

Sitat fra: a1101 på fredag 17. januar 2020, klokken 13:01
Hei, jeg bruker Treefrog sin løsning for skistativ og er veldig fornøyd. Ekstremt raskt og ta av og på. Holder fint 4 par langrennski eller 4 par slalomski. Sitter som støpt. Det med sprukket tak tar jeg med en klype salt med vanlig bruk og ikke skader i glasset fra før. Tørker bare over sugekoppene og taket med en mikrofiberklut før bruk. Alt i alt vedlig fornøyd.

Godt å høre!
Du har ikke tilfeldigvis bilder av bilen med ski på taket? Har veldig lyst til å se noen private bilder, samt hvor du har denne montert.

Jærbuen

Jeg har også disse på min model 3, har testet dem 1 gang med 2 par ski og staver, raskt å montere, enda raskere å ta av. Kan brukes med ski, eller planker hjem fra bygger'n  :)

Ang sprekk, er ikke så bekymret om man bruker dette riktig.
De originale kan også føre til sprekker i tak, det har vi sett eksempel på  8)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

kTesla

Sitat fra: grini på fredag 17. januar 2020, klokken 12:56
Det stativet Tesla selger til modell S har samme lastekapasitet og bruker samme bilde som M3 på deres hjemmesider(vil anta at stativet da er relativt likt(?)). Dette koster 1900kr? utrolig

Reagerte jeg og. Men sjekket US sidene og der var det 450 USD for stativ til model 3, og 550 USD til model S. Så på det grunnlaget kjøpte jeg til slutt takstativet til stive 4900 kroner..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA