Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen kommende hurtigladere på Støren

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 15. januar 2020, klokken 13:08

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Til de av dere som har gledet seg til 8 kommende hurtigladere hos Circle K-Støren (Langs E6, sør for Trondheim), kan vi glede alle elbilhatere med at formanskapet har gått i mot at det etableres hurtigladere på parkeringsplassen til Circle K.

Link bak betalingsmur til de som har tilgang:https://www.tronderbladet.no/meninger/2020/01/14/Slik-satte-de-en-stopper-for-ladestasjoner-p%C3%A5-St%C3%B8ren-20816115.ece

I følge reguleringsplanen er oppsett av hurtigladere en fortetting av sentrum, og i følge samme reguleringsplan skal fortetting alltid være i kombinasjon med næring/boliger. Dessuten skal det etableres parkering til boligene under bakken, for å følge reguleringsplanen.

Dispensasjon fra reguleringsplanen ble derfor ikke gitt, før formannskapet fornøyd spiste mer snitter og gikk over til neste viktige punkt på agendaen.

Heia Støren!
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Turbato


daktari

Fint hvis dere får til noe i en nabokommune som er godt egnet til å ha en pause.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Turbato på onsdag 15. januar 2020, klokken 14:24
Jøss.

Blir det noe på Lundamo, da?

Litt av utfordringen økonomisk er at det er planer for ny E6 inn til Trondheim. Det gjør at kommunene er skeptiske til å tillate tiltak i nærheten av E6. Dermed blir det usikker økonomi og vanskelig byråkratisk, ikke en god kombinasjon hvis man ser for seg en rask utbredelse av ladestasjoner.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Marius Kotsbak

Kjedelig, men nå er Støren såpass nærme andre steder med mange ladere (Berkåk, Klett, Trondheim og Stjørdal) at det kun er biler med lite batteri om vinteren som vil savne dette (og Fortum har ladestasjon her når de virker). Og de som bor der har nok i de aller fleste tilfeller enebolig med mulighet for å montere hjemmelader.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

hanche

Jo, men hurtiglading på Støren ville være veldig hendig for den som vil fra Trondheim til Røros. Det er sikkert ikke en upopulær rute – og det er 12 mil fra Trondheim til neste hurtiglader langs den ruta. Det kan bli tøft for biler med små batteripakker når det er skikkelig kaldt om vinteren.

Så får vi bare håpe at Fortum klarer å holde sine ladere der på lufta. De har vel hatt mye nedetid, eller er det kanskje bare jeg som har vært uheldig når jeg prøvde å lade der?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Marius Kotsbak

Joda, nå som det har kommet en lynlader i Ålen er det realistisk å komme seg til Røros med disse bilene, selv om vinteren. Forutsatt at man får ladet opp på Støren.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

GOLF-raider

#7
Mitt råd til ladeoperatører er at når kommunen avslår
søknaden om etablering; så snu ryggen til stedet.
Dropp forslaget! Som et godt alternativ vil jeg foreslå
å etablere en hurtigladestasjon langs FV-30 på Singsås:   :)
https://goo.gl/maps/Zmywm21hyUo7cAA38
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

RJK

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 19. januar 2020, klokken 12:39
Mitt råd til ladeoperatører er at når kommunen avslår
søknaden om etablering; så snu ryggen til stedet.
Dropp forslaget! Som et godt alternativ vil jeg foreslå
å etablere en hurtigladestasjon langs FV-30 på Singsås:   :)
https://goo.gl/maps/Zmywm21hyUo7cAA38

Skjønner at man foretrekker Støren, siden det ligger langs E6. Ville vel foreslått en lokasjon i nærheten, men fremdeles langs E6, men siden det er Circle K, så vil de vel ikke legge den nær f.eks. Esso ved Hovin.

Men det er kanskje god mat der du foreslo?

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

GOLF-raider

Singsås er ca midtveis mellom Trondheim og Røros.
Derfor er beliggenheten et optimalt geografisk ladepunkt
for folk som kjører elbilen sin på strekningen til alle årstider.
At det finnes et eller flere spisesteder med toalett på
destinasjonen er jo absolutt et pluss. Kroverten vil sikkert
gni seg i neven over muligheten til å øke omsetningen sin   ::)
https://goo.gl/maps/cMEn8vvBtSwhiM7q8
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

RJK

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 19. januar 2020, klokken 22:40
Singsås er ca midtveis mellom Trondheim og Røros.
Derfor er beliggenheten et optimalt geografisk ladepunkt
for folk som kjører elbilen sin på strekningen til alle årstider.
At det finnes et eller flere spisesteder med toalett på
destinasjonen er jo absolutt et pluss. Kroverten vil sikkert
gni seg i neven over muligheten til å øke omsetningen sin   ::)
https://goo.gl/maps/cMEn8vvBtSwhiM7q8

Joda, er ikke uenig i det. Jeg bare sier at man da mister de kundene som kommer langs E6, og en stasjon på Singsås derfor vil få færre besøk. Tviler nemlig på at så mange vil ta avstikker fra E6 for å kjøre opp dit for å lade.

Men ser jo nå at Fortum allerede har hurtiglader på Støren, slik at man har et alternativ. Men det hadde sikkert gjort seg med noen flere, og også ettpar ladepunkter på Singsås. Bør jo foreslå for kroverten at han selv får opp noen destinasjonsladepunkter eller 22 kW ladere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kodalse

Nå er det da vitterlig allerede en Fortum hurtiglader på Støren. Den står på parkeringstomta ved kjøpesenteret og har vært der i drøyt tre år allerede.
En hurtiglader til på Singsås støtter jeg dermed fullt ut. Da kunne gammel-Leafen faktisk vært brukt opp til Ålen (som også har hurtiglader).

https://www.tronderbladet.no/nyheter/2016/11/01/Nye-ladestasjoner-p%C3%A5-St%C3%B8ren-13727674.ece
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

GOLF-raider

#12
Kommunen på Støren har nok en sterk slagside mot elbilhat.
De har sikkert lagt merke til at hurtigladestasjonen til «Fortum
Charge & Drive» står ubenyttet i lange perioder på dagen.  :o
Derfor ser de ikke behovet for enda en ladestasjon til irritasjon
for elbilhatet i Støren sentrum. Kommunen der er programmert
langt ifra å være en elbilkommune; skal vi tro på dette innlegget:
https://www.tronderbladet.no/nyheter/2016/02/18/Mange-elbiler-i-Melhus-nesten-ingen-i-Midtre-Gauldal-12172737.ece
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

hanche

Bortsett fra en litt surmaget tone i første avsnitt, ser jeg ikke så mye tegn til elbilhat i artikkelen du lenker til, som for øvrig er nesten fire år gammel. At elbilveksten har vært størst i bynære strøk, og kanskje spesielt på grunn av fritaket fra bompenger, er vel heller ingen hemmelighet.

For meg, som bor i Trondheim og ofte kjører E6 sørover, er Berkåk en så perfekt ladestopp som den kan få blitt: Akkurat passe avstand hjemmefra, og et glimrende servicetilbud. Støren når bare ikke opp i konkurransen, for min del. Én gang brant jeg meg, da jeg så det var ladekø på Berkåk på veien hjem, så jeg bare kjørte videre til Støren. Der var begge hurtigladere ute av drift, og jeg måtte lade en halvtime til blodpris på sakteladerne for å være sikker på å komme hjem. Jeg fikk ikke inntrykk av at Fortum prioriterte særlig høyt å holde laderne på Støren i orden, sikkert fordi de er så lite i bruk. Tvert i mot har de skjønt tegninga og doblet kapasiteten på Berkåk.

Hurtiglader på Singsås høres fint ut for meg, men jeg vet ikke nok om trafikkgrunnlaget til å kunne si om det vil lønne seg for operatøren.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Ankerdrammen

Det er hurtiglader på støren allerede. Funket sist vi var innom..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA