Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av MG ZS EV

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 14. januar 2020, klokken 06:43

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#90

1000kwh

Imponert over at MG rommer mer enn Mercedesen!!;

«ZS får pluss for god plass innvendig, til fører og passasjerer, og et solid bagasjerom – som faktisk rommet mer enn den største bilen i testen, nemlig EQC.»

EV-FTW

Skal dere diskutere mer om Zoe og lader, ta det i riktig forum.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

#93
Denne testen publisert 7. mars i år ligger også på Audi forumet og er mye diskutert der, men jeg tenker den bør også ligge her da det er mye relevant MG informasjon for i interesserte i MG. På Audi forumet er det mye Audi prat :+1:

Lading var kanskje ikke den beste for MG sin del men man kan altså kjøpe rundt 2 stk nye MG for prisen av 1 stk e-tron  he he :+1: så da bør ytelser måles mot nettopp dette.

MG er nok helt klart nå om dagen en av de elbilene av det man kan kalle "mest elbil for pengene" nå til startpris rundt kr 240/250' inkl omkostninger men uten vinter dekk. Se bilde fra BNH Oslo under om pris.

https://www.tu.no/artikler/vintertest-av-tre-elektriske-suv-er/486458

Kopi fra testen:

Vi la turen fra Oslo via Kongsberg og Numedal til Geilo, før vi satte kursen mot Gol, og kjørte Hallingdal tilbake til Oslo. Dette er en tur på omtrent 50 mil, noe som skal gi god anledning til både å kjøre batteriet så varmt som mulig i temperaturer litt under null, og å få et inntrykk av forbruket.

Føret var stort sett bare veier, med unntak av snø over Dagali før Geilo.

Alle bilene utmerket seg på hver sin måte underveis.


------------

Her ligger den på Audi forumet: https://elbilforum.no/index.php?topic=50998.msg885393#new

Electric cars in Norway

#94
Snurr film - bare fet musikk så pump up the volume :D :D 8)  denne filmet jeg her om dagen.
Her er videoen https://youtu.be/YgykLdT10wA

MG ZS EV, electric car in Norway. Bang for the bucks. MG, take my money! Music video, no talking

Electric cars in Norway

#95
Svært god norsk gjennomgang / test  :+1: 6 dager gammel. Fra bil og motorbloggen.

https://bilogmotorbloggen.no/2020/03/15/test-mg-zs-ev/

Kopi:

MG leverer en tilsynelatende imponerende pakke til en fornuftig pris. Men det er noen ting å være obs på.

Tekst og foto: Odd Erik Skavold Lystad

Førsteinntrykket i MG ZS er særdeles imponerende. Skinnseter med elektrisk justering, radar-cruise, stor multimedieskjerm og annet utstyr man bare kunne drømme om på luksusbiler for få år siden – alt dette venter meg idet jeg sitter i førersetet for første gang på den nye kinesiske elbilen.


Radial

Ikke ryggesensor?

Når jeg testet Luxury for 2 uker siden, var det både kamera og ryggesensorer på bilen...til og med med avstandsberegning på skjermen til en snøhaug bak.

Funka helt fint.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

EV-FTW

Sitat fra: Radial på lørdag 21. mars 2020, klokken 08:35
Ikke ryggesensor?

Når jeg testet Luxury for 2 uker siden, var det både kamera og ryggesensorer på bilen...til og med med avstandsberegning på skjermen til en snøhaug bak.

Funka helt fint.

Den har ryggesensor men ikke sensor i front.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

#98
TeslaBjørn oppsummerer 3 måneders MG eie. Må sees. Han vil ha seg en TM3 kinabil der i Thaland også  :+1:

https://youtu.be/pwW1yYtxGXk

chrgod

2022 Tesla Y

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

Dette er jo kjempebra til den lave prisen. Fra 259.890.

Kopi:

Og konklusjonen er?
Etter en uke bak rattet i nye MG ZS EV er vi mest av alt positive når nøklene leveres tilbake. Bilen er komfortabel – med en fin styrefølelse. Du får også godt med plass og utstyr – prisen tatt i betraktning.

Samtidig trekker både opplevd kvalitet og infotainmentsystem noe ned. Rekkevidden på 263 kilometer vil nok også legge en liten demper for mange.

Sammenligner vi den med andre elbiler i samme prisklasse (de er det ikke alt for mange av), syns vi totalpakken er mer enn godkjent. Dette er bra med elbil for pengene.


Med 5 års garanti på bil, 8 år på batteri og 10 år på rust, bør man dessuten være greit sikret, selv om vi snakker om et helt nytt merke i Norge – uten et tungt etablert forhandlernett.

EV-FTW

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 26. mars 2020, klokken 19:11
Dette er jo kjempebra til den lave prisen. Fra 259.890.

Kopi:

Og konklusjonen er?
Etter en uke bak rattet i nye MG ZS EV er vi mest av alt positive når nøklene leveres tilbake. Bilen er komfortabel – med en fin styrefølelse. Du får også godt med plass og utstyr – prisen tatt i betraktning.

Samtidig trekker både opplevd kvalitet og infotainmentsystem noe ned. Rekkevidden på 263 kilometer vil nok også legge en liten demper for mange.

Sammenligner vi den med andre elbiler i samme prisklasse (de er det ikke alt for mange av), syns vi totalpakken er mer enn godkjent. Dette er bra med elbil for pengene.


Med 5 års garanti på bil, 8 år på batteri og 10 år på rust, bør man dessuten være greit sikret, selv om vi snakker om et helt nytt merke i Norge – uten et tungt etablert forhandlernett.

De glemmer bare å nevne at rivalene har sunket i pris, og du får eksempelvis også el greit utstyrt Nissan Leaf 40 kWt med vinterdekk til 280 000. Samme pris som MG med vinterdekk.

Så kan folk vurdere selv hva de ønsker, men er ikke SUV og glasstak avgjørende, er Leaf en langt bedre bil, med er godt utbygget forhandlernettverk.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020


1000kwh

Bra, men det er bare pisspreik at dette gjelder 100 biler. Tipper 1000 i alt når alt kommer til alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA