Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av MG ZS EV

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 14. januar 2020, klokken 06:43

« forrige - neste »

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd


Electric cars in Norway

#77
Kopi fra testen under:

Beregnet 230 km på MG.

MG ZS EV etterlater et litt blandet, men overveiende positivt inntrykk i testen. Noen snodige valg trekker ned, men prislappen er attraktiv og bilen har masse plass til folk og bagasje – målt mot segmentet.

Ikke regn med mer enn drøyt 200 kilometer rekkevidde når vær og føre blir krevende, og ladefarten var heller ikke altfor imponerende.

Bilde fra testen: https://elbil.no/fra-kina-og-rett-til-fjells-i-var-tredje-store-vintertest/

EV-FTW

#78
Når WLTP er på rett over 26 mil, er det ikke ille med 23 mil i denne testen.
Er mange biler som har et langt større avvik enn det!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

#79
Øyst1, helt enig. Må si jeg likte «dommen» bilen fikk. Dette er veldig mye bil for pengene. Jeg satt i bilen på Birger N Haug i Oslo og jeg trivdes godt i den for det var god plass (til den lave prisen). Jeg tror på sikt at dette vil bli en mye sett bil i trafikken. Det er bra. Alle kan ikke kjøpe premium elbiler til nærmere en halv million. Da er det fint å ha slike lavpris biler som MG.

Mateusz

MG hurtigladet raskere under testen enn Renault Zoe.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Electric cars in Norway

Sitat fra: Matheus på tirsdag 25. februar 2020, klokken 07:52
MG hurtigladet raskere under testen enn Renault Zoe.

Ja, jeg merket meg det. Noe helt annet.... har forresten sett nye Zoe og sittet i baksetet og den er veldig liten sammenlignet med ZS der jeg også har sittet i baksetet. En helt annen liga faktisk...  Men men hver bil til sitt behov....Og både nye Zoe (som nå lader på vanlig måte) og ZS er begge bra biler...

automat

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 25. februar 2020, klokken 17:20
Og både nye Zoe (som nå lader på vanlig måte)

Ikke helt. I følge testen må man fortsatt ha en ladeboks på 13kg.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Electric cars in Norway

Korrekt. Og den følger med bilen og er liten og nett. Ser ikke ut som den gamle bøtta..

Electric cars in Norway

#84
Har denne noen timers gamle din side testen blitt postet her inne? Jeg har sittet i bilen i butikk og jeg synes det er en flott bil.


TESTRESULTAT

MG ZS EV
Terningkast 4

Tommel opp:
Prisbombe med kort rekkevidde.
Prisen og plassen.

Tommel ned:
Et nytt bilmerke uten historikk, kort rekkevidde, tvilsom sittestilling

https://www.dinside.no/motor/tor-du-kjope-denne/72174398


1000kwh


Electric cars in Norway

#86
1000, joda den har vel det... har ikke alle det nå om dagen...

Engelsk ZS manual med bilde under

https://mg.co.uk/files/ZS11%20E%20UK%20Owner%20manual-EN%2020190614.2_compressed.pdf

chriso89

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:02
Korrekt. Og den følger med bilen og er liten og nett. Ser ikke ut som den gamle bøtta..
det er direkte løgn.  den er IKKE liten og lett!

Halvorsen

Mener å ha lest at Zoe har stort ladetap på lav strøm.

Electric cars in Norway

#89
Sitat fra: chriso89 på onsdag 26. februar 2020, klokken 10:47
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:02
Korrekt. Og den følger med bilen og er liten og nett. Ser ikke ut som den gamle bøtta..
det er direkte løgn.  den er IKKE liten og lett!

Chirso89...Ja, du har helt rett for på bildet med Bjørn N ser den jo diger ut. Når jeg så den lå den i bagasjerommet og så da mindre ut, men jeg tar nok feil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA