Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av MG ZS EV

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 14. januar 2020, klokken 06:43

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: chriso89 på tirsdag 11. februar 2020, klokken 15:05
Her var det mange fanboys!
Denne bilen skuffer på mange områder!
1. Treg på hurtiglading, Selv min leaf lader raskere i kulda.  treg hurtiglading betyr dyrere hurtiglading
2. ingen rattvarme
3. ingen pre heating via system.  da blir rattet veldig kaldt når man skal ut og kjøre
4. ingen varme i setet bak
5. kun av og på varme i sete forran
6. ingen varmepumpe
7. ingen app
8. ikke mulig å stille inn når den skal lade
9. acc bremser med bremsene nedover noe som kan slite ut bremsene mer og gir ikke ekstra strøm
Sikkert mer jeg ikke kommer på nå

Dette er luksus som mangler som konkurentene har til cirka samme pris.   nei takk til denne bilen

1. Treg lading når kald gjelder dessverre flere elbiler i dag, selv mye dyrere biler. Denne bilen lader langt fortere enn din Leaf om sommer. Særlig på lengre turer.
2. Mangel på rattvarme er kjipt, men Tesla har heller ikke dette.
3. Punkt 3 og 8 er stort dett det samme, og ja, enig, dette er en kjedelig mangel.
4. Varme i setet bak er ikke en selvfølge, noen har det, andre ikke.
5. Klart varme i trinn kunne være å foretrekke, men bedre enn ingen varme.
6. Absolutt noe den burde hatt, men folk får vurdere ut fra hvor de bor.
7. Mangel på app er kjipt, spes når den har så god app i Thailand.
8. Se 3.
9. Den burde virkelig brukt regenerering og ikke bremser. Når det er sagt vil den fortsatt slite mindre på bremsene enn en vanlig fossil bil.

Det er opp til hver enkelt hva de mener er nødvendig eller luksus.
Leaf er ikke akkurat så mye bedre da.
1. Mangler glasstak som kan åpnes.
2. Lader tregt, rapidgate.
3. Har app, men virker omtrent aldri.
4. Har ikke aktiv kjøling av batteri.
5. Bruker Chademo
6. Mindre plass inni enn MG
7. Gammel bil.
8. Lite effektiv bil!
9. Utrolig dårlige seter, og et armlene som er så kort at det må betegnes som ubrukelig.

Leaf og MG vil jeg påstå er temmelig jevngode, med sine fordeler og ulemper. Ingen er mer luksus enn den andre, så får der være opp til den enkelte å vurdere hva de vil ha.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

chriso89

av nødvendig luksus vinner leafen.
- app (funker stort sett når du lukker appen etter hver bruk)
- regenerereing på acc
- varmepumpe
- rattvarme
-  programbar ladning.

leafen har alle basisene på luksus i elbil der MG feiler på det grunnlegende.  selv ikke lys til ladeporten.    Den har glasstak men veklegger tingene over mer!  når det er sagt hater jeg settet i leafen min og er grunnen til jeg kommer til å bytte ut den neste år når jeg har betalt litt mer ned på den.  MG kunne jeg vurdert som erstatter om mange av tingene over hadde vært løst

mye av det over hadde jo kia soul fra 2015

paalao

#47
Jeg er så lite snobbete at jeg hverken bryr meg om varme i rattet (har hansker om det var nødvendig) og synes det at bilen sender varme ut etter 10 sekunder er meget bra, og at etter 1-2 minutter er det veldigt varmt og godt i kabinene er jo enda bedre.

I min nåværende bil har jeg ingenting av dette og jeg har toppmodellen av VW Touran 2007 med alt utstyr og 170 original hk diselen. Jeg har til og med krok som jeg aldri har brukt! Men fortsatt greier jeg meg veldig godt! Det er da godt jeg er såpass gammel at jeg vet hvordan det er å kjøre bil uten alle disse nye duppedittene og greier meg for det!

Dette sammenligningstullet er rett og slett barnslig. Kjøp den bilen du synes passer best til din smak/behov/økonomi og vær glad for det valget du gjør. Å være misunnelig eller snakke ned andre biler er jo bare tull!

chriso89

ser hvor du kommer fra.  De som ikke har hatt elbil før vil ikke se på dette som mangler. men nr man først har hatt alt dette så er det annen sak

EV-FTW

Kjøpte Leaf 30 kWh ny i 2016, og har Ioniq 28 kWh.
Leaf hadde jeg i 4 år.

For meg er mangel på aktiv kjøling av batteri, og bruk av Chademo så skivebom fra Nissan, at dette teller mer enn manglene til MG.
Appen på Leaf var så treg at jeg aldri brukte den. Forvarming brukte jeg kanskje to ganger på 4 år.

Jeg hadde ikke kjøpt Leaf igjen.

Det kommer til smak og behag.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

chriso89

Det er ejg enig med deg i.  Jeg kjøper ikke leaf igjen, heller ikke mg før mesteparten over er fikset.

Ioniq blir nok min neste.  Gjerne 28 kw

Samco

Tesla bjørn var ikke imponert over MGn i Norge helt fint med slike tester så man ikke ender opp med en katta i sekken bil.

Svk

De fleste var vel i samme båt foruten tesla og audi.så katta i sekken var vel en drøy påstand?

EV-FTW

Sitat fra: Samco på tirsdag 11. februar 2020, klokken 21:34
Tesla bjørn var ikke imponert over MGn i Norge helt fint med slike tester så man ikke ender opp med en katta i sekken bil.

Tja, TeslaBjørn er kritisk, som er bra, i tester av alle bilene han kjører.
Derimot var han aldri «ikke imponert» over bilen. Han var forundret over at den coldgater og at forbruket var vel høyt ( skyldes litt at den bruker bremser på ACC). Derimot har han bilen selv, og uttrykte vel selv at det fortsatt en bil som gir mye for pengene.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Tin

Kjenner jeg er litt ferdig med biler som lader så sakte. Holder med at vi har en iPace som tar en evighet å lade på lynlader. Ville uansett kjøpt denne bilen fremfor e-golf, leaf og de andre bilene i denne prisklassen dersom man ikke har behov for raskere lading/lenger rekkevidde. Etter 6 år med diverse elbiler er ladehastighet vel så viktig for oss som rekkevidde.

Mateusz

Har dokke sette Bjørn sin innlegg om MGZS ev lading. At den lader raskere på en 50kW lader en på Ionity sin 350kW lader. Konklusjonen er at den lader raskere enn Leaf og andre (Zoe, ny Ioniq) på en 50kW lader.
https://www.youtube.com/watch?v=NpTbMUre6YY
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Håvar

Grunnen til at den lader raskere enn de nevnte på 50 kW-lader er at disse laderne er begrenset til 125A (125A ved 400V er 50 kW). ZS EV har høyere batterispenning enn Zoe, ny Ioniq etc. og derfor klarer den også å utnytte laderen bedre.

At den lader raskere på 50 kW enn 350 kW lader skyldes noe humbug, tilfeldigheter i bilen eller dårlig avkjøling ved høy ladeeffekt. Strøm er strøm, så lenge laderen kan levere nok.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Håvar

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 11. februar 2020, klokken 22:35
Sitat fra: Samco på tirsdag 11. februar 2020, klokken 21:34
Tesla bjørn var ikke imponert over MGn i Norge helt fint med slike tester så man ikke ender opp med en katta i sekken bil.

Tja, TeslaBjørn er kritisk, som er bra, i tester av alle bilene han kjører.
Derimot var han aldri «ikke imponert» over bilen. Han var forundret over at den coldgater og at forbruket var vel høyt ( skyldes litt at den bruker bremser på ACC). Derimot har han bilen selv, og uttrykte vel selv at det fortsatt en bil som gir mye for pengene.

Han er ganske tydelig på at han aldri ville kjøpt en MG i Norge siden han (ifølge han selv) har en mye bedre bil i Model 3. I Thailand er ZS EV strengt tatt eneste aktuelle elbil siden det er skyhøye importskatter på biler fra alle andre land enn Kina.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Mateusz

Sitat fra: Håvar på onsdag 12. februar 2020, klokken 11:10
Grunnen til at den lader raskere enn de nevnte på 50 kW-lader er at disse laderne er begrenset til 125A (125A ved 400V er 50 kW). ZS EV har høyere batterispenning enn Zoe, ny Ioniq etc. og derfor klarer den også å utnytte laderen bedre.
Ja, så konklusionen er at den lader raskere enn sine dyrere konkurenter (Leaf 40/62, Zoe, Ioniq 36, Golf, Ampera)
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA