Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av MG ZS EV

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 14. januar 2020, klokken 06:43

« forrige - neste »

Svk

25kw hurtiglading på vinteren? Hvor mye lader de andre om vinteren?

Daniel_0007

Sitat fra: Svk på fredag 07. februar 2020, klokken 23:06
25kw hurtiglading på vinteren? Hvor mye lader de andre om vinteren?

Sjekk videoene til tesla bjørn, nye ioniq sliter med samme, zoe er litt bedre og egolf er og like dårlig.
Model 3 unngår hvis man bruker suc så varmes batteriet før du kommer fram hvis man plotter inn i kartet.
Etron og klarer å holde batteriet relativt varmt slik at man får litt dårlig i starten men varmes fort og hastigheten stiger kraftig.
Model 3 2019 LR Rwd

Svk

Er vel ikke så mye å klage over da om resten er i samme båt.
Prisen er jo hyggelig.
Frister med en slik,den virker romslig ut. Får en 3 barn baki? Er den bred nok?

Trine2

Jeg er skuffet over bilen om jeg ser bort fra at det er en SUV med god plass og høy kjørestilling. Den mangler vesentlige ting man forventer av en elbil i dag, som appstyring, programerbar lading, forvarming, mangler regenerering på ACC, mangler automatisk klimaanlegg.

Videre har den en klønete ladeluke, utrolig treg lading (langt unna hva som er oppgitt) på hurtiglading, mangler varme i ratt og har kun en innstilling for varmeseter, ikke elektronisk dimbart speil, lite info om batteri og lading i den store info-skjermen, ikke mulig å skru av varsler så det slutter plinge hele tiden, må låse bil for å få ladet på hjemmelading for å nevne noe. Den har høyt forbruk på motorvei.

Den er gunstig priset men spørsmålet er om det forsvarer å øke mellomlegget slik at man får de fleste ting som er nevnt ovenfor.

1000kwh

Dette er jo elbilverdens Dacia Duster. Her er det spart i alle ledd.

jonnyjb

#20
https://youtu.be/s02DO3bXcYc

Må si jeg er skuffet over at regen ikke benyttes når cruise-kontroll er aktivert, bremsene benyttes isteden for å begrense farta i nedoverbakker... selv min Opel Ampera fra 2013 løser jo dette glimrende. Her har de spart et hakk for mye.

Dette kan muligens rettes opp med programvareoppdateringer, forhåpentligvis.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Svk

Er jo relativt billig.så noen plasser må det vel spares. Men er det så mye å spare på å droppe regen,battvarmer og appstyring?

Electric cars in Norway

Ja, og dersom man setter MG ZS opp mot e-Golf så får man e-Golf nå for 249`. Så det er fint at det kommer flere rimelige elbilmerker slik at hver enkelt kan sette de mange merkene opp mot hverandre. Jeg synes ZS ser veldig tøff ut.

https://oslo-vest.volkswagen.no/kampanjer-ny-bil/5-ars-jubileum/

Electric cars in Norway

#23
MG ZS EV 1000 km challenge

Da har vi resultatene fra TeslaBjørn sin gode test :+1: :+1:  Se bilde.

https://www.youtube.com/watch?v=wK4AKGg3s-8

Uansett resultat av denne 1000 km challenge testen så mener jeg ZS er en billig bil som vil gjøre det bra hos mange elbil eiere som ikke vil betale for mye for å få en stor elbil med mye plass :+1: Jeg håper den selger godt fremover :+1:

Han sier han kansje vil ta en ly MG ZS EV 1000 km challenge til sommeren siden han har så god erfaring med bilen fra Thailand - han eier jo også selv en blå en ZS i Thailand :+1: Jeg er helt sikker på at på sommeren så vil ZS gjøre det bedre på en 1000 km challenge enn om vinteren :+1:

Man da må det mases litt på han, sa han  :) :) (disse 1000 km challenge videoene tar mye tid, sa han) så lik videoen og legg inn en kommentar om at han må ta en sommertest også. Husk å følge TeslaBjørn kanalen fremover for det kommer sikkert flere ZS videoer fremover.

Samco

Ikke en bil for vinter Norge styrer glatt unna bra med Bjørns tester.
12v batteriet lade ikke ved hurtiglading og elendig pre heat styrer glatt unna MGn

paalao

#25
Her var det mye syting og lite refleksjoner.

Bjørn tester 1000 km i 125 km/t som er rett under maks hatighet på 140 km/t, har akeslerer raskt og han kjører med ACC og linjehold samt andre ting som selvsagt øker driftkostnadene. På ACC bruker den bremsene til å redusere farten, men den bruker regen når du kjører manuelt. I tillegg er dette en relativ stor SUV og det var motvind og det var kaldt. 2.5 kw er da ganske normlt om du da ikke har deg en Kona/Niro. Mange bruker det samme der og da har de regen på acc og mindre biler med mer hk.

Sjekker dere lokalkjøringen han gjorde vil dere se at han er nede på i underkant av 2KW under kalde forhold i Oslo området.

Riktig at den bremser med bremsene når ACC bremser og det er tåpelig men flere andre elbiler bruker samme systemet.

Anngående lading viser det seg at den gir mer igjen for pengene på en 50KW lader og med KW enn en hurtiglader, men lader du på en hjemmelader på 7 eller 3kw blir det full uttelling og rimelige priser og det er best for batteriet. Folk som skal bruke mye Hurtiglading kjøper mest sannsynlig en bil som har større batteri kapasitet. Trenger du preheat fordi vinduene er frostete så er dette ikke bilen for deg, selv om den gir varm luft etter 10 sekunder og varmer opp kabinen på et minutt eller to. Men personlig har jeg garasje og har aldri hatt appstyring, varmepumpe eller varme i rattet på mine tidligere biler så så viktigt er det ikke for meg. Jeg har også oppdaget et fenomen som heter "hansker" om jeg skulle bli kald på hendene.

Bor du på vestlandet i Bergen, Stavanger etc er dette en utmerket bil og flere jeg kjenner til som gjør det selger nå sine Niroer for å kjøpe seg MG, det sier litt!

12 V Batteriet er nok kanskje litts svakt med sine 64 amp men alikevell burde det være nok. At Bjørn ikke fikk startet bilen når han ladet i sverige skyldes at ladeluken sto oppe, se den ekstra videoen han laget. Når MG`n hurtiglades lader den ikke batteriet samtidig men det gjør den når den lader med 7kw eller mindre. Når Hurtiglading er ferdig vil batteriet lades med en gang du starter den og da lades det fra hovedbatteriet. Så har du nød release av fastlåst ladekabel, hadde han trukket i laderen samtidig som releasen hadde den nok kommet løs med en gang, men ikke lett når en hånd også holder kameraet.

Ser du på hva du får denne bilen for så sammenligne med andre på denne prisen så er det mye bil for pengene, men kan du ikke leve med at det ikke er rattvarme eller app så køper du noe annet. Vi andre håper det kommer forbedringer der i softwaren. Det er også andre som holder på med utvikling av 3 parts app der man kan sette inn en modul og få app styring så noe kan komme ganske raskt.

Jeg får min MG Rød luksus utgave om ca 2 uker. For oss som bor i Sandnes der temperaturen oftest er mellom 2-14 + grader om vinteren og veldig lite hurtiglading samt behov for stor bil så er dette det absolutte beste alternativet. Om Sommeren med pen lokalkjøring uten bruk av lineassist og acc kan denne komme ned i ca 1.5KW på mila. Og da skal jeg gjerne ta en lengre tur nedover kontinentet med MG`n som har GOD plass til meg kona og ungene + baggasje.

Roy Aasen

Tror MG er en bil som passer veldig mange. Rimelig, passer til det meste. De minuspunktene som angis er vel under rubrikken "sutring på høyt nivå"😙

Svk

Frister fortsatt med en slik mg. Bor vest i landet. Mye mildvær. 99% småkjøring. Tror den hadde passet meg utmerket. Har den plass til 3barn i baksetet slik som de viser på reklamen?

turfsurf

Sitat fra: Svk på søndag 09. februar 2020, klokken 15:00
Har den plass til 3barn i baksetet slik som de viser på reklamen?
Plass til er subjektivt. Den har nok seter. IMO er det kun større MPVer og biler som Tesla X (3 like seter) som har plass til 3 barn.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

paalao

Sitat fra: turfsurf på søndag 09. februar 2020, klokken 15:44
Sitat fra: Svk på søndag 09. februar 2020, klokken 15:00
Har den plass til 3barn i baksetet slik som de viser på reklamen?
Plass til er subjektivt. Den har nok seter. IMO er det kun større MPVer og biler som Tesla X (3 like seter) som har plass til 3 barn.

Det er meg forstått bare feste for to barnestoler men man kan ellers sitte 3 stk i baksetet uten barnesete.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA