Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Tester og medieomtaler av MG ZS EV  (Lest 5625 ganger)

Svk

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #15 på: Fredag 07. Februar 2020, klokken 23:06 »
25kw hurtiglading på vinteren? Hvor mye lader de andre om vinteren?

Daniel_0007

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 421
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #16 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 00:42 »
25kw hurtiglading på vinteren? Hvor mye lader de andre om vinteren?

Sjekk videoene til tesla bjørn, nye ioniq sliter med samme, zoe er litt bedre og egolf er og like dårlig.
Model 3 unngår hvis man bruker suc så varmes batteriet før du kommer fram hvis man plotter inn i kartet.
Etron og klarer å holde batteriet relativt varmt slik at man får litt dårlig i starten men varmes fort og hastigheten stiger kraftig.
Model 3 LR Rwd

Svk

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #17 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 07:08 »
Er vel ikke så mye å klage over da om resten er i samme båt.
Prisen er jo hyggelig.
Frister med en slik,den virker romslig ut. Får en 3 barn baki? Er den bred nok?

Trine2

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 103
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #18 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 10:35 »
Jeg er skuffet over bilen om jeg ser bort fra at det er en SUV med god plass og høy kjørestilling. Den mangler vesentlige ting man forventer av en elbil i dag, som appstyring, programerbar lading, forvarming, mangler regenerering på ACC, mangler automatisk klimaanlegg.

Videre har den en klønete ladeluke, utrolig treg lading (langt unna hva som er oppgitt) på hurtiglading, mangler varme i ratt og har kun en innstilling for varmeseter, ikke elektronisk dimbart speil, lite info om batteri og lading i den store info-skjermen, ikke mulig å skru av varsler så det slutter plinge hele tiden, må låse bil for å få ladet på hjemmelading for å nevne noe. Den har høyt forbruk på motorvei.

Den er gunstig priset men spørsmålet er om det forsvarer å øke mellomlegget slik at man får de fleste ting som er nevnt ovenfor.

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1949
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #19 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 10:46 »
Dette er jo elbilverdens Dacia Duster. Her er det spart i alle ledd.

jonnyjb

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #20 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 13:43 »
https://youtu.be/s02DO3bXcYc

Må si jeg er skuffet over at regen ikke benyttes når cruise-kontroll er aktivert, bremsene benyttes isteden for å begrense farta i nedoverbakker... selv min Opel Ampera fra 2013 løser jo dette glimrende. Her har de spart et hakk for mye.

Dette kan muligens rettes opp med programvareoppdateringer, forhåpentligvis.
« Siste redigering: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 13:46 av jonnyjb »

Svk

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #21 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 17:24 »
Er jo relativt billig.så noen plasser må det vel spares. Men er det så mye å spare på å droppe regen,battvarmer og appstyring?

Electric cars in Norway

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 723
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #22 på: Lørdag 08. Februar 2020, klokken 17:43 »
Ja, og dersom man setter MG ZS opp mot e-Golf så får man e-Golf nå for 249`. Så det er fint at det kommer flere rimelige elbilmerker slik at hver enkelt kan sette de mange merkene opp mot hverandre. Jeg synes ZS ser veldig tøff ut.

https://oslo-vest.volkswagen.no/kampanjer-ny-bil/5-ars-jubileum/

Electric cars in Norway

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 723
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #23 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 08:54 »
MG ZS EV 1000 km challenge

Da har vi resultatene fra TeslaBjørn sin gode test :+1: :+1:  Se bilde.

https://www.youtube.com/watch?v=wK4AKGg3s-8

Uansett resultat av denne 1000 km challenge testen så mener jeg ZS er en billig bil som vil gjøre det bra hos mange elbil eiere som ikke vil betale for mye for å få en stor elbil med mye plass :+1: Jeg håper den selger godt fremover :+1:

Han sier han kansje vil ta en ly MG ZS EV 1000 km challenge til sommeren siden han har så god erfaring med bilen fra Thailand - han eier jo også selv en blå en ZS i Thailand :+1: Jeg er helt sikker på at på sommeren så vil ZS gjøre det bedre på en 1000 km challenge enn om vinteren :+1:

Man da må det mases litt på han, sa han  :) :) (disse 1000 km challenge videoene tar mye tid, sa han) så lik videoen og legg inn en kommentar om at han må ta en sommertest også. Husk å følge TeslaBjørn kanalen fremover for det kommer sikkert flere ZS videoer fremover.
« Siste redigering: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 09:10 av Electric cars in Norway »

Samco

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 294
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #24 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 11:36 »
Ikke en bil for vinter Norge styrer glatt unna bra med Bjørns tester.
12v batteriet lade ikke ved hurtiglading og elendig pre heat styrer glatt unna MGn

paalao

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 103
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #25 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 14:14 »
Her var det mye syting og lite refleksjoner.

Bjørn tester 1000 km i 125 km/t som er rett under maks hatighet på 140 km/t, har akeslerer raskt og han kjører med ACC og linjehold samt andre ting som selvsagt øker driftkostnadene. På ACC bruker den bremsene til å redusere farten, men den bruker regen når du kjører manuelt. I tillegg er dette en relativ stor SUV og det var motvind og det var kaldt. 2.5 kw er da ganske normlt om du da ikke har deg en Kona/Niro. Mange bruker det samme der og da har de regen på acc og mindre biler med mer hk.

Sjekker dere lokalkjøringen han gjorde vil dere se at han er nede på i underkant av 2KW under kalde forhold i Oslo området.

Riktig at den bremser med bremsene når ACC bremser og det er tåpelig men flere andre elbiler bruker samme systemet.

Anngående lading viser det seg at den gir mer igjen for pengene på en 50KW lader og med KW enn en hurtiglader, men lader du på en hjemmelader på 7 eller 3kw blir det full uttelling og rimelige priser og det er best for batteriet. Folk som skal bruke mye Hurtiglading kjøper mest sannsynlig en bil som har større batteri kapasitet. Trenger du preheat fordi vinduene er frostete så er dette ikke bilen for deg, selv om den gir varm luft etter 10 sekunder og varmer opp kabinen på et minutt eller to. Men personlig har jeg garasje og har aldri hatt appstyring, varmepumpe eller varme i rattet på mine tidligere biler så så viktigt er det ikke for meg. Jeg har også oppdaget et fenomen som heter "hansker" om jeg skulle bli kald på hendene.

Bor du på vestlandet i Bergen, Stavanger etc er dette en utmerket bil og flere jeg kjenner til som gjør det selger nå sine Niroer for å kjøpe seg MG, det sier litt!

12 V Batteriet er nok kanskje litts svakt med sine 64 amp men alikevell burde det være nok. At Bjørn ikke fikk startet bilen når han ladet i sverige skyldes at ladeluken sto oppe, se den ekstra videoen han laget. Når MG`n hurtiglades lader den ikke batteriet samtidig men det gjør den når den lader med 7kw eller mindre. Når Hurtiglading er ferdig vil batteriet lades med en gang du starter den og da lades det fra hovedbatteriet. Så har du nød release av fastlåst ladekabel, hadde han trukket i laderen samtidig som releasen hadde den nok kommet løs med en gang, men ikke lett når en hånd også holder kameraet.

Ser du på hva du får denne bilen for så sammenligne med andre på denne prisen så er det mye bil for pengene, men kan du ikke leve med at det ikke er rattvarme eller app så køper du noe annet. Vi andre håper det kommer forbedringer der i softwaren. Det er også andre som holder på med utvikling av 3 parts app der man kan sette inn en modul og få app styring så noe kan komme ganske raskt.

Jeg får min MG Rød luksus utgave om ca 2 uker. For oss som bor i Sandnes der temperaturen oftest er mellom 2-14 + grader om vinteren og veldig lite hurtiglading samt behov for stor bil så er dette det absolutte beste alternativet. Om Sommeren med pen lokalkjøring uten bruk av lineassist og acc kan denne komme ned i ca 1.5KW på mila. Og da skal jeg gjerne ta en lengre tur nedover kontinentet med MG`n som har GOD plass til meg kona og ungene + baggasje.
« Siste redigering: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 18:00 av paalao »

Roy Aasen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 699
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #26 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 14:50 »
Tror MG er en bil som passer veldig mange. Rimelig, passer til det meste. De minuspunktene som angis er vel under rubrikken "sutring på høyt nivå"😙

Svk

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #27 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 15:00 »
Frister fortsatt med en slik mg. Bor vest i landet. Mye mildvær. 99% småkjøring. Tror den hadde passet meg utmerket. Har den plass til 3barn i baksetet slik som de viser på reklamen?

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5712
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #28 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 15:44 »
Har den plass til 3barn i baksetet slik som de viser på reklamen?
Plass til er subjektivt. Den har nok seter. IMO er det kun større MPVer og biler som Tesla X (3 like seter) som har plass til 3 barn.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

paalao

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 103
    • Vis profil
Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
« Svar #29 på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 18:02 »
Har den plass til 3barn i baksetet slik som de viser på reklamen?
Plass til er subjektivt. Den har nok seter. IMO er det kun større MPVer og biler som Tesla X (3 like seter) som har plass til 3 barn.

Det er meg forstått bare feste for to barnestoler men man kan ellers sitte 3 stk i baksetet uten barnesete.